Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2025-10-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Vad handlar det om då om det inte handlar om hans privata politiska åsikter?

Att han levt ett dubbelliv och drivit på opinion som går emot det han jobbar med. Du kan inte jobba på Volvo dagtid och i smyg lobba för Scania. Du kan inte jobba för SD och i smyg driva V:s politik och uttalanden som går emot din arbetsgivare.
Han har ljugit för kollegor och chefer.

Om han bara hade haft åsikter men inte gjort nånting av det hade han ju inte blivit exponerad. Det hade ju inte varit ett problem heller. Det är ju ett antal puckon som röstar på SD men de blir ju inte exponerade, än så länge får vi ju rösta på vilket parti vi vill 😄
Citera
2025-10-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Är det sant att hans fru ansökte om skilsmässa när hon fick reda på att han röstar konservativt?

Nej, de är fortfarande skrivna på samma adress. Däremot funderar jag på om han har bytt namn… https://mrkoll.se/person/boende-med-Elin-Eos-Seger/ulaTcYfrbTAQmuerAmUxapuhQulaTcYfrkyqRaQdYQaDYuquer A
Citera
2025-10-07, 11:00
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Att han levt ett dubbelliv och drivit på opinion som går emot det han jobbar med. Du kan inte jobba på Volvo dagtid och i smyg lobba för Scania. Du kan inte jobba för SD och i smyg driva V:s politik och uttalanden som går emot din arbetsgivare.
Han har ljugit för kollegor och chefer.

Om han bara hade haft åsikter men inte gjort nånting av det hade han ju inte blivit exponerad. Det hade ju inte varit ett problem heller. Det är ju ett antal puckon som röstar på SD men de blir ju inte exponerade, än så länge får vi ju rösta på vilket parti vi vill 😄

Vet inte om jag tycker det borde vara ett problem när han liksom inte haft några formella kopplingar eller fått betalt av SD. Men ok, fattar vad du menar!
Citera
2025-10-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Har beställt killens bok, blev nyfíken på den efter att ha läst den hör tråden.

Jag läste den också nyligen (finns på många bibliotek , dock populär så jag fick vänta).
Inte världens bästa bok, men överlag välskriven. En solid 4/5 skulle jag säga. Slutade kanske lite hastigt, typ "min far dog", Jaha.

Det mest förvånande är att boken kunde ge honom sparken. Det finns knappt något stötande alls i den. (Hade det funnits hade Expo såklart citerat det omgående) Det enda kontroversiella är väl just att han sympatiserar med SD och måste smyga med det. Men inte mycket om varför.

Som en självuppfyllande profetia. "Jag sympatiserar med SD men får inte säga något för då får jag sparken". Det kommer ut, och han får sparken.
Citera
2025-10-20, 16:02
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag läste den också nyligen (finns på många bibliotek , dock populär så jag fick vänta).
Inte världens bästa bok, men överlag välskriven. En solid 4/5 skulle jag säga. Slutade kanske lite hastigt, typ "min far dog", Jaha.

Det mest förvånande är att boken kunde ge honom sparken. Det finns knappt något stötande alls i den. (Hade det funnits hade Expo såklart citerat det omgående) Det enda kontroversiella är väl just att han sympatiserar med SD och måste smyga med det. Men inte mycket om varför.

Som en självuppfyllande profetia. "Jag sympatiserar med SD men får inte säga något för då får jag sparken". Det kommer ut, och han får sparken.

Jag beställde den, fick den, läste den med intresse och har samma uppfattning om boken som du.

Det enda som står i boken som hans arbetsgivare skulle kunna uppfatta som osolidariskt är att han skriver att han ogillar de s.k. oberoende tjänstemannafackens under senare år inledda fokus på politiska frågor som inte har med förhållandet arbetsgivare-arbetstagare att göra. Jag kan inte se annat än att den åsikten måste få omfattas av hans yttrandefrihet, inte minst då han själv arbetade med kollektivavtalsfrågor och förhandlingar.

Hade han varit något annat än just SD:are hade det varit en stor och omskriven skandal att han tvingades sluta på sitt arbete. Hoppas i alla fall att han lyckades få ett saftigt avgångsvederlag.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in