Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-12, 20:13
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Billigaste mobilabonnemang eller bara trådlös surf-abonnemang med obegränsad data eller väldigt stor pott?

Ringa och sms är inte relevant nu. Har andra lösningar för det.

Tackar och bockar.
Citera
2025-04-12, 21:33
Medlem
Vad är billigt för dig? För jag tror att oavsett vilket abonnemang du väljer, så om du ska ha obegränsad 4G surf så lär det nog kosta åtminstone 400 kronor i månaden.
Citera
2025-04-12, 21:40
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Billigaste mobilabonnemang eller bara trådlös surf-abonnemang med obegränsad data eller väldigt stor pott?

Ringa och sms är inte relevant nu. Har andra lösningar för det.

Tackar och bockar.

Titta på https://chilimobil.se och se om nåt passar dig, 179kr, 299kr eller 349 kr/mån.
Citera
2025-04-12, 21:52
Medlem
Vad avses med väldigt stor pott? 300 GB per dygn? 500 GB? 30 dagar i sträck, månad efter månad?
Citera
2025-04-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Titta på https://chilimobil.se och se om nåt passar dig, 179kr, 299kr eller 349 kr/mån.

Ja deras 3Mbit abbonemang är vad jag känner till det billigaste som finns på marknaden.
Räcker ju för att streama Youtube i 480p, om man har riktigt dåligt med stålar.
Bör dock nämnas att verksamheten blöder med jätteröda siffror varje år så om de inte gör nåt med sin affärsmodell misstänker jag att Chili inte finns kvar så länge till.
Citera
2025-04-13, 15:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Vad avses med väldigt stor pott? 300 GB per dygn? 500 GB? 30 dagar i sträck, månad efter månad?

100 GIG hade nog räckt. 200 absolut.
4g minst i speed.
Citera
2025-04-13, 17:00
Medlem
Citat:
100 GIG hade nog räckt. 200 absolut.
4g minst i speed.

Hallon har 100 för 249, 200 för 299. Stöder upp till 5G, utan krav på obegränsat tror jag det är billigast på marknaden i Sverige.

Undantag: Lycamobile fastpris 4G, 120GB för endast 99:- mån, men jag har hört att det ska vara jävligt sunkigt. Hastigheter som svänger snabbare än Trump-influerade börser och utgångsnoder/IP-adress i andra länder än Norden/EU kan göra att du har svårt att ta del av visst svenskt material som typ SVT Play.
Citera
2025-04-14, 09:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Hallon har 100 för 249, 200 för 299. Stöder upp till 5G, utan krav på obegränsat tror jag det är billigast på marknaden i Sverige.

Undantag: Lycamobile fastpris 4G, 120GB för endast 99:- mån, men jag har hört att det ska vara jävligt sunkigt. Hastigheter som svänger snabbare än Trump-influerade börser och utgångsnoder/IP-adress i andra länder än Norden/EU kan göra att du har svårt att ta del av visst svenskt material som typ SVT Play.

Tack! Är detta även sms och samtal, eller rent surf?
Citera
2025-04-14, 13:00
Medlem
Citat:
Tack! Är detta även sms och samtal, eller rent surf?

Hallon avser enbart mobildata (deras "bredband").
Lycamobile innehåller även SMS och samtal. Det är dock prepaid, så du kan inte råka ut för några kostnader i efterhand vad jag känner till om mobilen skulle hackas eller du går på en blåsning. Så det skadar ju inte att det ingår.
Citera
2025-04-15, 13:02
Avstängd
Citat:
Hallon avser enbart mobildata (deras "bredband").
Lycamobile innehåller även SMS och samtal. Det är dock prepaid, så du kan inte råka ut för några kostnader i efterhand vad jag känner till om mobilen skulle hackas eller du går på en blåsning. Så det skadar ju inte att det ingår.

Men Lyca var inte stabilt?
Citera
2025-04-15, 15:48
Avstängd
Citat:

Man får intrycket av att det höjs till 340 kr efter första månaden....
https://www.lycamobile.se/en/bundle/...caAvJtEALw_wcB
Citera
2025-04-15, 20:09
Medlem
Citat:
Man får intrycket av att det höjs till 340 kr efter första månaden....
https://www.lycamobile.se/en/bundle/...caAvJtEALw_wcB

Nej, läs nedanför.
Du får behålla priset 99 så länge som du fyller på det varje månad, alltså har tillräckligt med pengar på saldot för att göra förnyelserna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in