• 8
  • 9
2025-10-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
tex när Löven sa "vi har varit naiva" när han pratade om sverige tagit emot xx tusen bidragsökande

jag hatar verkligen att försvara en sådan människa men ibland sa han något vettigt

Nej, han sade aldrig något vettigt. Hade han sagt "jag har varit naiv" eller "vi sossar har varit naiva" hade jag respekterat honom. Jag är inte naiv och vill inte räknas in i hans jävla "vi".
Citera
2025-10-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kommer nog inte gå till några 48 000 nya mopeder. Det kommer glida ner i någons ficka/fickor. De har nog ingen kontroll vart pengarna tar vägen.

Är det inte bättre att Ankdammen bjussar infödingarna på elbilar istället.

Det är ju razze - negerna skall ha graatiiis men ankdammsfolket skall inget ha
bara beetaaalaa för negrerna
Citera
2025-10-13, 18:24
Medlem
trailblasers avatar
Besviken som fan att som här trams händer med en högerregering. Är det Liberalernas påhitt?
Citera
2025-10-13, 18:53
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kommer nog inte gå till några 48 000 nya mopeder. Det kommer glida ner i någons ficka/fickor. De har nog ingen kontroll vart pengarna tar vägen.
Du hade så rätt!
Citera
2025-10-14, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Nej, han sade aldrig något vettigt. Hade han sagt "jag har varit naiv" eller "vi sossar har varit naiva" hade jag respekterat honom. Jag är inte naiv och vill inte räknas in i hans jävla "vi".

jag räknas inte heller in i hans "vi", men alla som röstat på 7 klövern gör det, och det är typ 99% av befolkningen, därför är det mkt troligt att även du innefattas i dessa vi
Citera
2025-10-14, 14:44
Medlem
Blir det 500 elmopeder så skall vi vara glada.

Några kommer blir riktigt riktigt rika på det här.
Åtala dom som beslutat om detta vansinne.

varje förslösad krona är en stöld från våra barn och gamla
Citera
2025-10-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
jag räknas inte heller in i hans "vi", men alla som röstat på 7 klövern gör det, och det är typ 99% av befolkningen, därför är det mkt troligt att även du innefattas i dessa vi

Vid valet som föregick det berömda uttalandet röstade jag inte på 7-klövern. Men i tidigare val har det skett. Dessutom var det ju så att flera partier valde att föra en politik de visste inte var följde majoritetens vilja. I vissa fall var det betydligt värre än så har det ju senare visat sig. Så rätteligen borde han sagt "alla partier utom SD har varit naiva".
Citera
2025-10-15, 19:36
Medlem
bortmedhelaskitens avatar
Hahahaha läste om detta idag, var ju det sjukaste jag läst på 100 år, vafan händer liksom, hur gick förhandlingarna, tankarna???

Det är försök till fuskande på så hög och idiotisk nivå att någon nästan måste avgå. Hur kan inte det här blivit till en större grej?
Citera
2025-10-15, 19:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Besviken som fan att som här trams händer med en högerregering. Är det Liberalernas påhitt?

DN och Energimyndigheten vilseleder väljarna. DN skriver:

" ...vi gör detta utifrån uppdrag som vi har fått från regeringen, säger Sandra Lindström [chef för enheten för internationella klimatsamarbeten på Energimyndigheten].

Regeringen Kristersson har kraftigt ökat satsningarna på den här typen av klimatkompensation. Totalt lägger regeringen 1,5 miljarder kronor på klimatåtgärder i andra länder fram till 2036."

https://www.dn.se/varlden/regeringen...peder-i-ghana/

Energimyndigheten har fått ett regeringsuppdrag att kraftigt öka satsningarna på s.k. klimatkompensation, så att Sverige ska kunna uppfylla de bisarra klimatmål som Socialdemokraterna har tagit initiativ till jämte Miljöpartiet.

"Sveriges klimatmål beslutades av riksdagen 2017 genom att anta ett klimatpolitiskt ramverk, som inkluderar en klimatlag, ett långsiktigt mål om klimatneutralitet till 2045 och etappmål för 2030 och 2040"/AI

Regeringen Kristersson har knappast detaljstyrt vilka fnoskiga satsningar, som Energimyndigheten sedan beslutar om.
Citera
2025-10-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
DN och Energimyndigheten vilseleder väljarna. DN skriver:

" ...vi gör detta utifrån uppdrag som vi har fått från regeringen, säger Sandra Lindström [chef för enheten för internationella klimatsamarbeten på Energimyndigheten].

Regeringen Kristersson har kraftigt ökat satsningarna på den här typen av klimatkompensation. Totalt lägger regeringen 1,5 miljarder kronor på klimatåtgärder i andra länder fram till 2036."

https://www.dn.se/varlden/regeringen...peder-i-ghana/

Energimyndigheten har fått ett regeringsuppdrag att kraftigt öka satsningarna på s.k. klimatkompensation, så att Sverige ska kunna uppfylla de bisarra klimatmål som Socialdemokraterna har tagit initiativ till jämte Miljöpartiet.

"Sveriges klimatmål beslutades av riksdagen 2017 genom att anta ett klimatpolitiskt ramverk, som inkluderar en klimatlag, ett långsiktigt mål om klimatneutralitet till 2045 och etappmål för 2030 och 2040"/AI

Regeringen Kristersson har knappast detaljstyrt vilka fnoskiga satsningar, som Energimyndigheten sedan beslutar om.

Det slår mig som ganska fnoskigt att överhuvudtaget lägga klimatpengar på andra länder, och andra länders produkter, när pengarna istället kan användas för att stärka den egna gröna industrin.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in