Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-04, 13:20
Medlem
Folketstempels avatar
Enkel fråga som jag inte fått ett bra svar på när jag söker på det.
Bluetooth är mindre vanligt och mest till portabla enheter tex tvboxar och liknande.

Varför ska jag inte köpa den anslutningen till en desktop pc, eller kan jag göra det ändå under vissa omständigheter, tex att jag inte spelar spel och mindre noggrann med nanoexakhet som inte känns som lagg kanske för just mig, eller vad är det som ni kan lära mig om just detta ämne, då jag ändå behöver just Bluetooth till Android-tv och köper bara det som behövs såklart av lite bättre kvalitet som ni gärna får tipsa om om ni orkar....

Tack på förhand för alla era intressanta svar.
Citera
2025-04-04, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Bluetooth är mindre vanligt och mest till portabla enheter tex tvboxar och liknande.

Varför ska jag inte köpa den anslutningen till en desktop pc, eller kan jag göra det ändå under vissa omständigheter, tex att jag inte spelar spel och mindre noggrann med nanoexakhet som inte känns som lagg kanske för just mig, eller vad är det som ni kan lära mig om just detta ämne, då jag ändå behöver just Bluetooth till Android-tv och köper bara det som behövs såklart av lite bättre kvalitet som ni gärna får tipsa om om ni orkar....

Jag tycker Bluetooth, en svensk uppfinning, fungerar bra; det är bra att slippa en dongle, men det är dyrare. Förmodar att det finns en licenskostnad som ingår i varje BT-pryl.
Citera
2025-04-05, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel

2.4 ghz wifi e snabbast av de två
Citera
2025-04-06, 04:57
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
2.4 ghz wifi e snabbast av de två
Jag har till och med frågat chatgpt fast jag visste att jag aldrig får ett bra svar av en AI. De är dumma, men går att lära att göra saker automatiskt som vi själva vill slippa jättesnabbt. Eller som bäst skanna av röntgenbilder och hitta cancer av ren slump och inga Nobelprisvinnare för det... Så fick jag gnälla om det också.

Jag laddade ner Logi Options+, en mjukvara som är helt onödig sägs det, men nu kan jag skrolla med muser fast den är helt sliten ett tag till och jag behöver tänka lite mer på detta. Det lutar åt att köpa alla anslutningarna, sladd, 2,4g samt Bluetooth, för då kan jag inte misslyckas att senare upptäcka att tex Linux inte har drivisarna i sin kernel och ett helvete att behöva kompilera en ny, då man inte vet exakt vilka paket som ska väljas som just den distron måste ha, etc osv.. Jag hade köpt en Mac om jag inte visste redan att jag hade moddat sönder den direkt då en OpenBSD som den egentligen är, ska göras helt personlig från grunden, och den kenneln är bäst, därför kunde Steve Jobs skapa en persondator vilket blev svårare för tex google med sin Chromebook och linuxkerneln.

Linus Torvalds kompilerar sin kernel på en 64-kärnig Mac med ARM-processor vilket är ganska roligt men nu blev jag helt jävla ot, men jag är inte helt blåst gällande datorer, men vet dess svagheter samt styrkor och har svårt när jag ska köpa tillbehör och får svara mig själv på de frågor som jag har, men får väl bra svar kanske på köpet hoppas jag. Jag har allt virtuellt ändå och ska nog satsa på en dator som linuxsnubben, den insikten fick jag nu av att ha läst var jag skrivit och det är bra att tänka ibland högt på nätet som ingen begriper på ett skitform som detta, som alltid raderar allt jag skriver ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in