28 898 besökare online
856 487 medlemmar • 45 798 877 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Underground
Ämnesverktyg
formorian
Medlem
tänkte att alla som har lust kan slänga in lite tips på "taktiker" i streetfights.
tänkte jag skulle börja med nåågra förslag som jag läst lite överallt.
tex en kille kommer fram till dig o börjar gapa o skrika på dig o han verkar väldigt aggresiv . då kan man först bara ta det lugnt o försöka få han att tro att du är en lugn typ som inte vill bråka . kan inte garantera att du lyckas . men sen när han e lugn ska du plötsligt byta o du ska va den som blir aggresiv . detta ska skapa rädsla i motståndaren o sen får du lösa resten hur du vill .
flera motståndare .
om du möter flera motståndare så ska du röra dig mycket . om dom tex står på rad ska du röra dig så att en står framför dom andra hela tiden(kan va svårt om dom e för många) . på så sätt kan inte dom bakom slå dig å då kan du plocka dom en efter en .

så nu ere bara för er o skicka era tips

maxipaxi
Medlem
maxipaxis avatar
Spring utav bara helvete? Skjuta dom?

Säga att deras blattemorsa/farsa/syrra håller på att bli våldtagen i grannkommunen. Då lär dom snabbt som fan hoppa in i bäämvään och åka iväg.

Om möjlighet finns, skjut dom i flykten med din medhavda bazooka.

Quantilho
Medlem
Quantilhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formorian
tänkte att alla som har lust kan slänga in lite tips på "taktiker" i streetfights.
tex en kille kommer fram till dig o börjar gapa o skrika på dig o han verkar väldigt aggresiv . då kan man först bara ta det lugnt o försöka få han att tro att du är en lugn typ som inte vill bråka . kan inte garantera att du lyckas . men sen när han e lugn ska du plötsligt byta o du ska va den som blir aggresiv . detta ska skapa rädsla i motståndaren o sen får du lösa resten hur du vill .
flera motståndare .
om du möter flera motståndare så ska du röra dig mycket . om dom tex står på rad ska du röra dig så att en står framför dom andra hela tiden(kan va svårt om dom e för många) . på så sätt kan inte dom bakom slå dig å då kan du plocka dom en efter en .

Bästa tricket är ju att inte mucka bråk med överlägsna motståndare eller fienden som har ett gäng kompisar i närheten. Är det man mot man så är det en helt annan sak än om den ene har en massa vänner redo att spela fotboll med den andres huvud om fighten går ned på marken.

I en riktig fight så är det viktigaste att inte hamna på golvet eller gatan. Så upp så mycket som möjligt och använd bara nävarna såvida du inte är mycket snabb i benen och erfaren på sparkar.

Slå gärna till när den andre inte är beredd på det. Kommer det fram någon snubbe och skriker på dig, var cool och försök prata bort det hela. Sätt ena handen på hakan och peta i skäggen och böj ned pannan. Då är du beredd att blockera inkommande slag samt ser mer lugn ut. När du tröttnat på hans jiddrande så skallar du helt sonika honom eller sätter en fet snyting rakt i nyllet. Planen är att knocka snubben på första slaget så att det inte blir någon utdragen fight.

Vill man riskera lite mer kan man "tröttna på killen" och vända ryggen till för att gå därifrån. Sedan slår man till med en spinning backfist eller ett armbågsslag mot huvudet. Chockerande effektivt om man får in en träff.

Viktigast med all streetfighting är att välja sina motståndare och arenan för kampen väl. Upptryckt i ett hörn av en massa turkar är ingen bra plats, däremot är en mörk gränd bakom den lokala nattklubben man mot man med den jobbiga killen som stötte på ens flickvän ett mycket bättre val.
Ett ljus i mörkret på Fysik & Matematik och Natur, Miljö & Klimat.

Dr. Löhk
Medlem
Dr. Löhks avatar
Det är inte snällt att slåss.
Bamse slåss aldrig, trots att han är världens starkaste björn (fast bara när han äter dunderhonung).

P3tter
Medlem
P3tters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Det är inte snällt att slåss.
Bamse slåss aldrig, trots att han är världens starkaste björn (fast bara när han äter dunderhonung).
Nej, han kastar iväg folk istället, så landningen är det som skadar, eller hur var det?

rikkitikkitavi
Medlem
nej, han kastar upp folk i ett träd. sedan när de inte orkar hålla sig kvar så får de slå sig själva när de faller ner...

70-tals serie...

/rickard

[Henke]
Medlem
Slå först slå hårt

McDuck
Avstängd
McDucks avatar
Kniva i halsen.

Dr. Löhk
Medlem
Dr. Löhks avatar
Men allvarligt, gott folk... Jag förstår att FB i allmänhet och underground-delen i synnerhet har en nästan magisk dragningkraft för ungtuppar.
Det finns många underåriga användare som gör bra i från sig i flera trådar och förstår att man inte ska avslöja sin ålder. Det finns till och med de som startar trådar, avslöjar sin (under)ålder men ändå lyckas vinna ett visst mått av sympati innan de bannas.

Men liraren som startade denna tråd är inte bara underårig (citat från en av formorians andra trådstarter: "tja . nu när jag börjar gymnasiet så känner jag att jag kommer få mindre tid till träning"). Han går in starkt för att visa sin ungdoms dårskap genom att starta en tråd som "streetfighting tips". I mim mening augustis mest pinsmma tråd.

Nu trycker Löhken på alarmet i förhoppning att det finns vakna moderatorer så här dags:

:character56:

Tommy_lif
Medlem
Tommy_lifs avatar
jag ser att många här har sett Bas Ruttens streetfightingfilm den är jävligt bra förövrigt...

Cyn1c
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av formorian
flera motståndare .

Allt beror på hur långt du är villig att gå, jag föredrar det överraskande snabba, hårda slaget mot halsen (kan dock döda då det är väldigt lätt att krossa strupen). Annars funkar det med knä/spark mot skrevet, snabbt slag och spring därifrån (förutsatt att dom är fler och/eller större än dig).

zixl
Medlem
zixls avatar
Ett hett tips är att skaffa en tidsmaskin så du kan åka tillbaka i tiden och banka skiten ur din motståndare innan han hinner fylla 13 så du har en chans

Topp Dela »