2025-04-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Mest troligt är GM av utländsk härkomst, dessa avskum har ju våldsamt DNA i sig sen generationer tillbaka

Förstår hur du tänker men här tror jag det är 50/50 mellan en helt vanlig svensk ellet mena. Hoppas kvinnan klarar sig utan allvarliga men för livet.
Citera
2025-04-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapeach
Ligger ett samsjuklighetsboende utanför Örsa vid namn Enberga.

Mindre samhällen som det här brukar ju samla kriminella och pundare som kommunen skickar ut till sina tomma lägenheter som ingen annan vettig människa vill bo i
Citera
2025-04-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Förstår hur du tänker men här tror jag det är 50/50 mellan en helt vanlig svensk ellet mena. Hoppas kvinnan klarar sig utan allvarliga men för livet.

Vad säger dig att det skulle vara 50% en svenne
Citera
2025-04-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Vad säger dig att det skulle vara 50% en svenne

Det var någon som nämnde att det skulle röra sig om en praktikant (om det stämmer?) och som jag iaf uppfattade som MGM, som sagt även svenne kan begå ildåd.
Citera
2025-04-02, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Tycker också det skriker hedersvåld. Tids nog får vi veta om det är rätt eller ej.

Så förfärligt! Jag är tveksam till hedersmotiv. Jag har handlat i den butiken ett flertal gånger under de senaste tio åren då vi varit på genomresa för att besöka släkt o vänner i Uppsala. Jag har inte sett en enda expedit där som sett ut som hon kom från ett ursprung som tillämpar hederskultur. De jag har sett jobba i butiken har varit vad jag skulle kalla pursvenska. Nu är det nästan ett halvår sedan jag var där sist så det kan ju självklart anställts någon med ursprung i Mena sedan dess.
Nu är ju inte Örsundsbro något stort ställe med hyresområden och som sagt vi har ju bara kört igenom samhället för att komma till Ittalabutiken men jag kan inte påminna mig ha sett en enda person från Mena vandra runt där. Förefaller vara ett mycket svenskt ställe.
Citera
2025-04-02, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Så förfärligt! Jag är tveksam till hedersmotiv. Jag har handlat i den butiken ett flertal gånger under de senaste tio åren då vi varit på genomresa för att besöka släkt o vänner i Uppsala. Jag har inte sett en enda expedit där som sett ut som hon kom från ett ursprung som tillämpar hederskultur. De jag har sett jobba i butiken har varit vad jag skulle kalla pursvenska. Nu är det nästan ett halvår sedan jag var där sist så det kan ju självklart anställts någon med ursprung i Mena sedan dess.
Nu är ju inte Örsundsbro något stort ställe med hyresområden och som sagt vi har ju bara kört igenom samhället för att komma till Ittalabutiken men jag kan inte påminna mig ha sett en enda person från Mena vandra runt där. Förefaller vara ett mycket svenskt ställe.

Jag skulle nog säga att denna ort även har både MENA och socialfall
Citera
2025-04-02, 06:35
Medlem
laakuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lite udda med våldsdåd begånget av barn mot kvinna i en glas och porslinsbutik i ett litet samhälle på landet.

Trodde man ju inte ens kunde inträffa, högst osannolikt.
Låter mer som en uppgift till programmet "Gäster med gester"
Citera
2025-04-02, 06:42
Medlem
Inte så långt från denna ort inträffade ju ett mord för inte så länge sedan med störda ungdomar som GM så orten har sin historia
Citera
2025-04-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lite udda med våldsdåd begånget av barn mot kvinna i en glas och porslinsbutik i ett litet samhälle på landet.

Kanske en 764-unge?
Citera
2025-04-02, 07:46
Medlem
Computerzs avatar
No lives matter eller 764 rörelsen? Jävligt märklig plats bara
Citera
2025-04-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz

Ja kanske, inte helt osannolikt
Citera
2025-04-02, 08:50
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan51
Kan det vara relaterat till ”internetsekten” 764, eller vad den nu kallas. Har ju varit flera likande händelser:

(FB) Stockholm: Knivattack på man i Hässelby - upplagt på Telegram (2024-09-11)

(FB) Kvinna i 55-årsåldern på hundpromenad attackerad med vasst föremål Borås (2025-01-04)

I aktuellt fall skedde dock dådet inomhus…

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Kanske en 764-unge?

Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Var min första tanke med, rättegången ska ju börja nu.

Stämmer det att det var en praktikant så skulle man kunna förstå platsen lite mer.
Sjukt sammanträffande i så fall, psykiskt störd tonåring som leker sektmedlem får praktik i en affär som säljer knivar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in