Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbe
Ur
Expressen idag, "
Eftersom angriparen bara är 14 år kan han inte straffas. Efter händelsen omhändertogs han med stöd av lagen om vård av unga, LVU ... Han kommer att vara omhändertagen tills han är 21 år, sedan släpps han. // Polisens personskydd ... säger att det finns risk för att han söker upp mig, de kan inget göra utan uppmanar mig att flytta ...". Han borde aldrig släppas ut.
Det är det sjuka i vårt samhälle. I min drömvärld ska den här amöban få något av följande straff:
Dödsstraff. Om någon vill att han ska leva, så förklara anledningen för mig. Vi mår alla bättre av att veta att han är död.
Eftersom dödsstraff inte accepteras av vårt moraliska hemland, så är nästa förslag utvisning på livstid. Han ska utvisas till sitt hemland, om de nu accepterar att straffa honom.
Eftersom vi nu inte har dödsstraff och eftersom hemlandet förmodligen vägrar ta emot brottslingar (eller den nästan obefintliga möjligheten att han är etnisk svensk), så är sista alternativet livstids fängelse. Dvs äkta livstid, utan möjlighet att benådas.