2025-07-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ja det är nog inte sista gången vi hör talas om denna kille.
Nej, troligtvis inte. GM borde sitta på rättspsyk livet ut eller skickas tillbaks, så får ursprungsland hantera honom.
Citera
2025-07-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Ja det är nog inte sista gången vi hör talas om denna kille.

Det är ju inte så många anställda på detta ställe och jag är nästan hundra på att jag haft med BO att göra när vi behöver fylla på med prylar till sommarstället. Krya på dig i alla fall.

Sjukt - Du var och handlade där på stället han sommarjobbade?
Citera
2025-07-05, 15:58
Medlem
Här berättar kvinnan om händelsen:

Jane attackerades med kniv och yxa i Örsundsbro – pojke kunde inte dömas
Citera
2025-07-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulrikaskriver
Här berättar kvinnan om händelsen:

Jane attackerades med kniv och yxa i Örsundsbro – pojke kunde inte dömas

Fy fan vad hemskt! Starkt av henne! Hon borde få nån rättvisa.
Är kräket ute i samhället?
Citera
2025-07-05, 18:39
Medlem
Har tidigare läst bevistalan mot en 14-årig kille för mordförsök. Även denna bör vara offentlig? Eller sätter de sekretess om någon anses "för sjuk"? Verkar konstigt.
Citera
2025-07-05, 21:20
Medlem
Jordgubbes avatar
Ur Expressen idag, "Eftersom angriparen bara är 14 år kan han inte straffas. Efter händelsen omhändertogs han med stöd av lagen om vård av unga, LVU ... Han kommer att vara omhändertagen tills han är 21 år, sedan släpps han. // Polisens personskydd ... säger att det finns risk för att han söker upp mig, de kan inget göra utan uppmanar mig att flytta ...". Han borde aldrig släppas ut.
Citera
2025-07-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ur Expressen idag, "Eftersom angriparen bara är 14 år kan han inte straffas. Efter händelsen omhändertogs han med stöd av lagen om vård av unga, LVU ... Han kommer att vara omhändertagen tills han är 21 år, sedan släpps han. // Polisens personskydd ... säger att det finns risk för att han söker upp mig, de kan inget göra utan uppmanar mig att flytta ...". Han borde aldrig släppas ut.
Det är det sjuka i vårt samhälle. I min drömvärld ska den här amöban få något av följande straff:

Dödsstraff. Om någon vill att han ska leva, så förklara anledningen för mig. Vi mår alla bättre av att veta att han är död.

Eftersom dödsstraff inte accepteras av vårt moraliska hemland, så är nästa förslag utvisning på livstid. Han ska utvisas till sitt hemland, om de nu accepterar att straffa honom.

Eftersom vi nu inte har dödsstraff och eftersom hemlandet förmodligen vägrar ta emot brottslingar (eller den nästan obefintliga möjligheten att han är etnisk svensk), så är sista alternativet livstids fängelse. Dvs äkta livstid, utan möjlighet att benådas.
Citera
2025-07-05, 22:57
Medlem
Treschows avatar
Det är ingen som vet vem gärningsman är? Ut med namn, bild och adress! Sådan här viktig samhällsinformation ska spridas i varenda kommun, tidning och post.

Ännu en sinnessjuk egenskap med det sjunkande skeppet Sverige: SKYDDA våldsbrottslingar och livsfarliga individer. "Bara ett barn", "Sekretess".

Sådana här sjuka individer ska vara inspärrade för resten av sitt liv. Vad är det Sverige väntar på när man inte kan döma 14 åringar till livstidsfängelse/förvar? Inte undra på att andra länder skrattar åt oss.
Senast redigerad av Treschow 2025-07-05 kl. 23:00.
Citera
2025-07-05, 23:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

"Sedan släpps han"?!

Finns det ingen möjlighet att slussa ej straffmyndiga, som begår groteska våldsbrott, till rättspsykiatrisk bedömning och event. omhändertagande?
Citera
2025-07-05, 23:19
Medlem
Jordgubbes avatar
Tycker det verkar som vissa paralleller till sjukhusmorden i skåne på 70-talet (länk här). Också där var det en ung kille som alla tyckte var udda och ställde rubbade frågor när han kom, men man lät gå tills det gick åt h-e. Sånt här måste samhället bli bättre på att förutse, anar att riskerna gått upp sedan dess. Varför det inte kvalar in till livstids tvångsvård är en gåta. Slå en signal annars till Kina, de har praktiserat lobotomering senare än västvärlden.
Citera
2025-07-06, 09:01
Medlem
[Strange Days]s avatar
Svinet lär väl placeras på nått av våra kära fina och trygga HBV-hem i några år, och sedan kommer han ut i samhället igen. Så jävla beklämmande.
Citera
2025-07-06, 09:42
Medlem
Det är mycket viktigt att den skyldiges identitet kommer ut, så att folk kan skydda sig den dagen han kommer ut. Någon måste veta vem det rör sig om, alla i den omgivningen och skolan denne "prao-elev" kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in