2025-03-29, 14:13
Medlem
Citat:
Stora europeiska företag har i veckan fått brev av amerikanska ambassader med budskapet om att de måste följa den amerikanska presidenten Donald Trumps exekutiva order som förbjuder företagspolicys kopplade till mångfald, rättvisa och inkludering, skriver Financial Times.
https://www.di.se/nyheter/uppgifter-...fald-i-europa/

Det såg man inte komma så tydligt.
Nu blir det riktig match mot EU.
Citera
2025-03-29, 14:13
Moderator
Ancistruss avatar
Jag petar in ett till citat från artikeln som jag tycker är relevant för diskussionen:

Citat:
Donald Trump och hans regering nöjer sig inte med att rensa bort initiativ kopplat till mångfald, rättvisa och inkludering i USA. Nu har brev gått ut även till europeiska företag som levererar varor och tjänster till den amerikanska staten. Det rapporterar Financial Times.

Oacceptabelt, kommenterar franska handelsdepartementet.

/Mod
Citera
2025-03-29, 14:15
Bannlyst
Mycket bra. Det är som jag sagt hela tiden. MAGA och MEGA enas. Vi är samma folk. Mycket bra skrivet av Trumpen. Om han menar att utomeuropeiska invandrare raser skall deportera hem. Mångfald i Europa har vi redan, varje nation är unikt. Varje grenar av den germanska rasen är unik. Där Skandinaven är bäst om jag får säga så, och klappa oss på axeln.

Dessutom har vi andra folkslag som kroater som är exotiska i Kroatien som turist tycker jag. Gillar att åka på semester dit ibland.
Senast redigerad av Hav122 2025-03-29 kl. 14:20.
Citera
2025-03-29, 14:45
Medlem
kalkryggars avatar
Jag tror att företag som ändrar sin policy för att jämka med den nya fascismen i USA kommer att gå på en rejäl nit här i Europa.

Det här borde också politikerna i EU lossa rejält på.

Ska bli intressant att se vad som verkligen händer. Vi är ju vana vid att europeiska politiker är lite av fittor så.
Citera
2025-03-29, 14:53
Medlem
Det gäller företag som säljer varor och tjänster till den amerikanska staten. Vilka varor och tjänster är det vi ska leta nya uppköpare till nu? De skär ju ner på alla utgifter för att ha råd med överklassens skattesänkningar ändå så detta lär varken göra till eller från.
Citera
2025-03-29, 14:59
Medlem
Det märkliga i det här är att stora amerikanska företag, vi snackar om de allra största på USA börsen, har extremt mycket mångfald i sina policys,agendor, utbildning för anställda o s v. Även i de delar som de har i Europa.
Så han går ju i princip 100% emot sina egna företag.
Citera
2025-03-29, 15:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Tror inte företagen lär vika sig allt för mycket för honom och hans mentala förfall.

Viker de sig och det kommer fram här i Europa så kommer de att få ett helvete med europeiska konsumenter.

Titta bara på vad som händer med Tesla och hur Musk nu har sålt twitter till sitt egna bolag för att skydda sig själv ekonomiskt då köpet var kopplat till Teslas värde.

Nej, det vore självmord för företag att vika sig för USA nu, Trump bevisar dessvärre enbart att USA är svagt och att Eu kommer att vara framtiden
Citera
2025-03-29, 17:29
Medlem
GustavAnders avatar
Trump kräver att Eurpeiska företag lyder honom

Trump kräver att Europeiska företag gör som han tycker i fråga om mångfald rättvisa mm

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...d-i-eu-foretag

Säg , hur galen kan denna administration bli?

Jag är inte själv ett superfan av sånt men vad
fan har clownen Trump med det att göra?
Om han vill försöka skapa en fantasivärld av en fantasi om USA som det var på 1950- talet
så kan väl den fete fascisten göra det,
varför blanda in Europa?
Citera
2025-03-29, 17:31
Bannlyst
Varför tror du vi stötte MAGA? Eftersom vi vill ha ett paradigmskifte i hela västvärlden. Hela den germanska världen. Jättebra Trumpen.
Citera
2025-03-29, 17:32
Moderator
Ancistruss avatar
Tråd infogad.

Vänligen sök innan ni startar nya trådar tack!

/Mod
Citera
2025-03-29, 17:32
Medlem
Trolltestets avatar
This isn't going to end well for Trump.
Citera
2025-03-29, 18:16
Medlem
Finns det inga mediciner som kan hjälpa honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in