2025-06-05, 21:21
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Queer-kulturen är väl en subkultur om något? Har ni spanat in några nya kulturer?

Hjärntvätt snarare finns inget uppror i det hela
Citera
2025-06-22, 20:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Mitt intryck är att de efter en uppväxt bestående av daltande och curlande så är de så ängsliga, osjälvständiga och med så dåligt självförtroende att inte vågar gå hemifrån pga en jeansmodell som avviker lite från rådande tiktoktrend.

När vi växte upp var just avvikandet själva poängen.

Gen Z, där har vi det som kommer döda vår värld. Dessa ursäkter till människor.
Tack och lov har jag det mesta av livet bakom mig. Puh!

Det är ju ert fel, det är Ni som har curlat Gen Z.
Citera
2025-06-23, 11:28
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Det är ju ert fel, det är Ni som har curlat Gen Z.

Ni?
Jag har då fan inga barn!
Citera
2025-06-25, 16:10
Medlem
Nu har jag inte betat mig igenom hela tråden men har faktiskt sett lite tendenser till att unga plötsligt vågar ha lite mer egen stil senast (två?) åren kanske. Post-pandemieffekt?
Det gör mig jätteglad att de vågar sticka ut hur de än ser ut! Tycker det varit så oerhört ängsligt på den fronten i många år. Alla ungdomar såg ut som kloner och man kunde knappt urskilja de man kände.

Var själv tonåring på det glada 80-talet och gick helhjärtat in för att vara den mest extremt utstickande individen på den fronten i min byhåla. Verkar lyckats för vissa kommer ihåg det än idag när man träffar på de man inte stött på på många decennier. Försöker fn "gå i barndom" igen men det är fan inte lätt alltså. Gick förbi ett alkisgäng för inte länge sedan och fick kommentaren "där går den lilla trettioplussaren och tycker hon är fin" kastat åt mig från deras håll. Så i själva verket ser jag väl ut som en småborgerlig kärring. Måste förmodligen återigen börja sy mina kläder själv och sminka mig hårt om jag ska nå mitt mål...
Men blev rejält smickrad av att en alkis prickade fel rejält på åldern, och åt rätt håll dessutom. Även om det såklart mer beror på deras tillstånd än mitt.
Men är man tillräckligt tuff så kan man nog komma undan hur gammal man än är tänker jag optimistiskt och lämnar därmed in den gamla Singern på service.

Mer subkulturer åt folket, det livar upp vilken trist vardag som helst.
Citera
2025-09-21, 12:53
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
[min fetning]

Kanske är det ändå det som är det rebelliska för denna generation? -Tänk på vilka de rebellerar emot...
Det är ett samhälle där ingen höjer på ögonen längre om någon kommer tatuerad över hela kroppen och med strypkoppel runt halsen. Och när föräldrarna och lärare själva är aktivister tillsammans med Greta Thunberg, hur gör man då revolution mot detta? Hur chockar man dem?

Kanske genom att just bli konservativ?

Där sa du något väldigt klokt. Kan nog ligga något i detta. Man blir unik genom att inte vara unik.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in