2025-03-13, 11:24
Medlem
Hej!

ser att det finns andra trådar om detta men det är så gammalt och dött och alla länkar där funkar ej.

Jag har beslutat mig att det är värt att testa iaf, tror ej riktigt på det men är värt att slänga typ 300kr i sjön på snake oil som inte funkar bara det har en chans att faktiskt ha den påverkan jag hoppas på.

Men var fan köper man skiten? Hittar https://tongkatbutiken.se/products/tongkat-ali-noop som även har en pdf bild på mängden mercury och skit som finns i, har läst på lite att billigare varianter kan ha för mkt av sånt skräp, men jag tycker hemsidan ser nästan lite för bra ut för att vara sant att det är bluff.

Kan någon som tar skiten hjälpa mig var de köpt eller var man ska köpa?
Tack!!
Citera
2025-03-13, 11:45
Avstängd
Negreritvs avatar
Vore kul om det gick att odla i växthus, kan inte någon flitig botaniker göra ett försök?
Citera
2025-05-08, 11:55
Medlem
samverkans avatar
Tja

Jag har också kollat runt en hel del på Tongkat Ali och kände lite samma sak som du. Det låter som snake oil men ändå värt att testa om det finns en chans att det faktiskt gör nån skillnad

Jag var nära att beställa från tongkatbutiken.se men backade. Har sett flera som klagar på att frakten tar jättelång tid och att de aldrig svarar på mejl. Det känns inte särskilt seriöst. En annan sak som störde mig var att de ändrar innehållet lite hur som helst. För ett tag sen sa de att 1:20-extrakt var det starkaste och nu marknadsför de plötsligt 1:200 som det bästa. Det känns inte särskilt transparent och gör att man inte vet vad man faktiskt får. Olika labbanalyser har det varit också.

Jag körde istället på https://www.naturvalet.com/. De har snabb leverans, tydlig information och kundtjänst som faktiskt svarar. Den här varianten beställde jag
https://www.naturvalet.com/products/tongkat-ali-ekologiskt-extrakt-60-kapslar

Efter ungefär en vecka tyckte jag ändå att jag hade lite mer energi och bättre fokus. Inte dramatiskt men ändå märkbar skillnad. Framför allt kände jag att jag visste vad jag fick och att det inte var nåt hittepå

Tipsar hellre om något som faktiskt levererar än att vänta tre veckor på något som kanske inte ens är samma produkt längre

Hör gärna av dig om du testar något annat som funkar bättre
Citera
2025-07-24, 21:42
Medlem
StoreSvartes avatar
Första gången jag tog den så hade jag världens stånd dagen efter på morgonen. Men nu verkar skiten inte göra nånting. Misstänker att den stora efterfrågan gjort så att många produkter helt enkelt är fejk, eller rejält bankade.

Det enda som jag tycker fungerar är aswagandha. Och det fungerar bara när man tar den ett par dagar i rejäla doser. Sen måste man ta ett långt uppehåll.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-07-24 kl. 21:44.
Citera
2025-08-26, 11:41
Medlem
testojack 200 och 300 från now foods inehåller tongkat ali och finns att köpa på svenska hemsidor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in