Citat:
Ursprungligen postat av
negern99
Allt är digitalt och allt övervakas. Polisen kan spåra din mobil. Dina transaktioner kan spåras, dina inlägg på Flashback kan spåras. Flyttar du till en annan adress ska skatteverket veta det, och vem som helst kan se var du bor på internet. Rör du dig utomhus övervakas du med övervakningskameror. Ditt jobb och din ekonomi har staten stenkoll på.
Det finns egentligen ingen frihet alls här i Sverige. Hela systemet har koll på dig till punkt och pricka.
Du kommer för evigt vara en slav till staten.
Hur känns det här för er?
Tja.. jag är inte en slav iaf och jag har utöver det du nämner varit övervakad inne i min egen lägenhet också under årtionden. Jag tänker väl på det som på mycket annat när det kommer till existensiella frågor.. vem är jag? Vad vill jag? Vad är rätt? Vad är fel? När jag besvarat dem, gör jag det bara... fast det brukar kännas lite mer instinktivt, det är inte precis som att man sätter sig ner och väger fördelar gentemot nackdelar. Man vet ju liksom med sig, vad som är vad, det är superenkelt egentligen. Och om man nu inte vet det, ptja ... Har inte alltid varit lika sammansatt som person under hela min levnad eller haft en kristallint utvecklad livsfilosofi, men thats life

man har iaf alltid konstant varit en schysst snubbe så jag oroar mig inte. Jag gör bara som jag vill, och om det är fel, gör jag det inte av princip. Om staten har nåt att säga om det, så... tja det är inte mitt bekymmer isf, då är det staten som har problem.