Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-03-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Om inte NATO och EU lever vidare i någon form som det ser ut just nu en försvarsorganisation under Europeisk ledning .
Då är nog risken stor att du i framtiden får nyheterna på Ryska och får skita på utedass popcornen får du antagligen poppa över öppen brasa om du hittar ved.

Då får det gå jäkligt fort för jag har inte så mycket tid kvar tyvärr!
Utedass är inte så hemskt lite kallt på vintern bara.

Sen tror jag inte vi behöver vara oroliga för att behöva prata ryska när det rämnat men risken är stor att vi får leva jäkligt fattigt pga att politikerna skänkt bort våra pengar men det får tas i en annan tråd.

FN har mer eller mindre alltid varit tandlösa så att de skulle kunna göra något här när det är stormakter inblandade ser jag som omöjligt utan kommer som jag tror leda till att FN upplöses.
Citera
2025-03-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Då får det gå jäkligt fort för jag har inte så mycket tid kvar tyvärr!
Utedass är inte så hemskt lite kallt på vintern bara.

Sen tror jag inte vi behöver vara oroliga för att behöva prata ryska när det rämnat men risken är stor att vi får leva jäkligt fattigt pga att politikerna skänkt bort våra pengar men det får tas i en annan tråd.

FN har mer eller mindre alltid varit tandlösa så att de skulle kunna göra något här när det är stormakter inblandade ser jag som omöjligt utan kommer som jag tror leda till att FN upplöses.

Ett tandlöst och vekt FN, som inte ens sätter ner foten nu när stormakter och inbillade stormakter utövar utpressning mot mindre länder, är kanske inte värt att bevara? Bättre då att små länder får behålla sina FN-avgifter och använda pengarna till massiv upprustning istället. Kan man som mindre land inte ha fungerande allianser eller erhålla skydd från organisationer som FN kvarstår bara att beväpna sig och försvara sig med alla tillåtna och otillåtna medel.
Citera
2025-03-25, 09:44
Medlem
Nu vill Ryssland ha med FN vid samtalen om Ukrainakriget. Kan de ha tjuvläst i denna tråd? Vad kan ryssen tänkas ha för agenda med att få med FN? Som tråden tar upp är Ukrainakriget FN:s kanske sista chans att bevisa sitt existensberättigande. Hela FN:s trovärdighet står och faller med om man nu på 2000-talet godkänner att ett land med våld stjäl annans land. Om FN inte sätter stopp för landstöld kan detta bli FN:s sista insats. Om de inte lyckas få stopp på medeltidserövringskrig lär alla icke-supermakter (dvs 99 % av världens länder) framöver välja att stoppa sina inbetalningar till FN för att istället satsa pengarna fullt ut på eget tillåtet och otillåtet försvar. Då gäller det ju "var och en för sig själv" och alla länder som vill överleva får då maxa sitt skydd i vetskapen om att världen är ett Vilda Västern där inga allianser gäller och där FN (arenan för världssamfundet) tillåter erövring av land.

https://omni.se/ryssland-fn-ska-delt...d-usa/a/alxbQO
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in