Citat:
Ursprungligen postat av
Timo988
säg om jag köper den billigaste villan i random läge i sverige sen skaffar autism diagnos och sjukersättning kan dom dra in den? Eller kan man leva så tills man får garanti pension ändå?
Jag lever ungefär så. Bor förvisso i hyresrätt, men har bl.a. autism och sjukersättning. Många blir sura på en o menar att man bara parasiterar på samhället o bara glider runt. Det känns ganska skamligt också.
Men sjukdomen (det är inte autism som jag är sjukskriven för) plågar mig varenda dag. Även om jag inte har så mycket att göra, så oroar man sig alltid för något i framtiden. Det skapar stress o ångest. Det ligger bara på en annan nivå än stress på t.ex. en arbetsplats (jag har varit fullt fungerande o arbetat), men har precis samma verkan.
Jag avstår t.ex. helst förhållanden, o särskilt barn, något som många tycker är det viktigaste i livet. Jag skulle aldrig kunna ge några barn en ordentlig uppfostran. Att vara i förhållande ökar stressen ännu mer. Bodde ihop i ca två veckor med mitt senaste ex o det gick mig på nerverna, det var inte nått fel på henne, men jag kände en enorm stress o press, så jag måste ha min ensamtid större delen av dygnet.