Citat:
Ursprungligen postat av
HunterHunted
GM gick i 9an i en skola kring Aspudden och har blivit avstängd.
Så är konsensus hezzy/rasta? Kan nån beskriva de här grupperna och deras beef närmare?
Salem (hezzys liga, springisar åt dalen) vs rasta/BB29 (springisar åt foxtrot)
Inte jätteinsatt men försökt följa då det är rätt intressant i och med att de beefar helt öppet på sociala medier och i låtar, helt absurt.
Men såhär;
Ali (BO i skogåsmordet) blev mördad för att han sprängt en port till någon av rawa majids anhöriga, anlitad av dalennätverket. Om man ska gå efter diverse kommentarer och lyrics var han även vän med hezzy och ingick i deras liga, han nämns nämligen frekvent av fruängen-sidan i olika försök att dissa salem. GM i den skjutningen ingår i fruängen-sidan.
Hezzy/Salem har mer eller mindre tagit på sig mordet på Adouli. Den sidan använder i sin tur det mordet för att dissa fruängen-sidan.
Därefter har det skett en rad skjutningar i salem under 2024, bl.a. blev hezzys farsa skjuten, vilket även det såklart frekvent används av fruängen i syfte att dissa salem. Av allt att döma ligger fruängen bakom alla dessa. Osäker på om någon varit med dödligt utfall dock.
Hezzys "management" har lagt ut diverse stories som talar klarspråk i att den sidan ligger bakom skjutningarna som tråden handlar om. Och som du kanske noterat påstår fruängen att de skjutna var oskyldiga och därför inte räknas som "poäng", medans Hezzy/salem aktivt försöker motbevisa att de två BO visst var involverade och därav borde räknas som "två poäng"

CS-psykos
Garanterat missat en massa men det jag skrivit ovan är jag mer eller mindre säker på. De som vet mer får gärna fylla på.
Min killgissning är att åtminstone fruängen inte har någon koppling alls till foxtrot mer än att de tagit på sig just springisuppdrag, men att de gärna claimar dem.