2025-03-05, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Vad menar du med detta? Media skriver väl precis allt man vet?

Tror vederbörande menar att det inte uppmärksammats i någon högre frekvens. Kvällstidningar kan skriva samma sak i många artiklar, trots att inget nytt framkommit.
Citera
2025-03-05, 20:30
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkmannen
Hur kan media vara helt tysta om detta?

Vad babblar du om, det är både i tidningarna och på nyheterna varje sändning
Citera
2025-03-05, 20:34
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaberdigbatyst
https://www.yepstr.com/se/yeppar/r/rio_aygun_0KbvLRbuej

Han?

Citat:
Ursprungligen postat av g11
stämmer det e han, anhöriga har lagt ut om det också, rip
Lite sorgligt ändå. En tonårskille som vill jobba, tjäna pengar och göra rätt för sig.
Så blir han skjuten för han känner folk som är kriminella (om det nu skulle stämma)
Det här borde ju stärka att han inte är kriminell själv i alla fall, för jag tvivlar på att han skulle söka jobb på detta sätt i så fall.

"Hej. Mitt namn är R*o, jag bor i Stockholm/Hägersten som ligger på södra sidan av Stockholm. Jag har små syskon och är effektiv med jobb. Jag har ett intresse i fotboll. Jag är på Yepstr för att kunna jobba och samla pengar, och även hjälpa personer som behöver hjälp med arbets uppgifter."
Citera
2025-03-05, 21:14
Medlem
Baserat på rykten är min gissning att den häktade är en latinsk 16-17-årig pojke vid namn Ang*l* *e,o. Han var i området och är nu inte nåbar.
Citera
2025-03-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Lite sorgligt ändå. En tonårskille som vill jobba, tjäna pengar och göra rätt för sig.
Så blir han skjuten för han känner folk som är kriminella (om det nu skulle stämma)
Det här borde ju stärka att han inte är kriminell själv i alla fall, för jag tvivlar på att han skulle söka jobb på detta sätt i så fall.

"Hej. Mitt namn är R*o, jag bor i Stockholm/Hägersten som ligger på södra sidan av Stockholm. Jag har små syskon och är effektiv med jobb. Jag har ett intresse i fotboll. Jag är på Yepstr för att kunna jobba och samla pengar, och även hjälpa personer som behöver hjälp med arbets uppgifter."
mycket sorligt, kriminell eller inte så förtjänar man inte att som 16 åring bli mördad.
nuförtiden kan du bli måltavla pga hur du klär dig, skulle inte bli förvånad om det e så i detta fallet då offret verkar ha haft samt klädstil som kriminella har nuförtiden
Citera
2025-03-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theicebear
Kommer fortsätta säga det de skjutna var oskyldiga mitt arsle. De var inblandade på ett eller annat sätt och hade kompisar som är inblandade.
Vilka kompisar? Ut med allt du verkar veta mycket.
Citera
2025-03-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsezizzaren
Vilka kompisar? Ut med allt du verkar veta mycket.
Jag vet inte ”mycket” och jag har varit helt ärlig och öppen med det. Det är du som påstår att du vet så jävla mycket utan att ha nämnt hur en ända gång i hela tråden.
Citera
2025-03-05, 22:13
Medlem
Citat:

Verkligen de jag försöker förmedla men så många som trollar här. Han var oskyldig och försökte bara göra rätt för sig. Vila i frid
Citera
2025-03-05, 23:31
Medlem
HunterHunteds avatar
Så är konsensus hezzy/rasta? Kan nån beskriva de här grupperna och deras beef närmare?
Senast redigerad av HunterHunted 2025-03-05 kl. 23:44.
Citera
2025-03-05, 23:45
Medlem
Citat:

Tänkte samma
Citera
2025-03-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HunterHunted
GM gick i 9an i en skola kring Aspudden och har blivit avstängd.

Så är konsensus hezzy/rasta? Kan nån beskriva de här grupperna och deras beef närmare?

Salem (hezzys liga, springisar åt dalen) vs rasta/BB29 (springisar åt foxtrot)

Inte jätteinsatt men försökt följa då det är rätt intressant i och med att de beefar helt öppet på sociala medier och i låtar, helt absurt.

Men såhär;

Ali (BO i skogåsmordet) blev mördad för att han sprängt en port till någon av rawa majids anhöriga, anlitad av dalennätverket. Om man ska gå efter diverse kommentarer och lyrics var han även vän med hezzy och ingick i deras liga, han nämns nämligen frekvent av fruängen-sidan i olika försök att dissa salem. GM i den skjutningen ingår i fruängen-sidan.

Hezzy/Salem har mer eller mindre tagit på sig mordet på Adouli. Den sidan använder i sin tur det mordet för att dissa fruängen-sidan.

Därefter har det skett en rad skjutningar i salem under 2024, bl.a. blev hezzys farsa skjuten, vilket även det såklart frekvent används av fruängen i syfte att dissa salem. Av allt att döma ligger fruängen bakom alla dessa. Osäker på om någon varit med dödligt utfall dock.

Hezzys "management" har lagt ut diverse stories som talar klarspråk i att den sidan ligger bakom skjutningarna som tråden handlar om. Och som du kanske noterat påstår fruängen att de skjutna var oskyldiga och därför inte räknas som "poäng", medans Hezzy/salem aktivt försöker motbevisa att de två BO visst var involverade och därav borde räknas som "två poäng" CS-psykos

Garanterat missat en massa men det jag skrivit ovan är jag mer eller mindre säker på. De som vet mer får gärna fylla på.

Min killgissning är att åtminstone fruängen inte har någon koppling alls till foxtrot mer än att de tagit på sig just springisuppdrag, men att de gärna claimar dem.
Senast redigerad av jeffreythugga 2025-03-05 kl. 23:53.
Citera
2025-03-05, 23:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g11
mycket sorligt, kriminell eller inte så förtjänar man inte att som 16 åring bli mördad.

Förtjänar och förtjänar.

Är man kriminell som sextonåring sätter man sig själv i högrisken för att bli mördad plus massa annat. Då har "att förtjäna" ingenting med saken att göra, utan om de regler som kriminella sätter upp och som man själv implicit bekänner sig till.

Nu vet jag inget om just denna kille som blev mördad, men i allmänhet och som vuxen går det inte att resonera i dina termer. Verkligheten eller kosmos bryr sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in