2025-02-26, 10:45
Medlem
OK vem fixar dom eller fup då ??
Citera
2025-02-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
Du måste ju trolla. Hur är det att hata att säga att man tycker att en extremt avvikande sexualitet som dessutom framförs till barn är vidrigt?

Jag hatar inte bögar eller transor. Jag är inte homofob då jag inte är RÄDD för bögar. Däremot tycker jag att bögeri är totalt motbjudande och vedervärdigt. Det är min naturliga instinkt och inget jag har valt. Ska jag dömmas för att jag uttrycker vad jag känner?

Tycker du att du framför din sexualitet varje gång du lägger upp en bild på internet? Du hade aldrig sett det så om personerna var hetero män, eller kvinnor för den delen. Det är du och ditt tankesätt som skapar hela problemet. Transmänniskor måste få finnas till och bara vara en del av samhället precis som alla andra utan att man anser att hela deras liv är ett enda budskap, du hade aldrig gjort så om de inte var trans. Det är just att de är trans som är ditt problem, du är alltså tvättäkta transfob
Citera
2025-02-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blafagel
Dragqueens, som enligt dom själva klär sig sexuellt vill läsa, och vara nära barn.

Behöver inte vara ett geni för att förstå vad som pågår här..

Lite som att det inte passar för en dagislägare att springa runt i läder med piska.

Det är kläder utstyrslar med sexuella anspelningar som inte är lämpligt i sammanhang där barn finns. Det borde vara en självklarhet för de allra flesta.
Citera
2025-02-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo. Det är precis det yttrandefriheten betyder. Annars har vi samma nivå på lagarna som Iran och Saudi.
Du röstar på SD också, I suppose.
Citera
2025-02-26, 11:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Du röstar på SD också, I suppose.

Nej. Har inte röstat på SD på nästan 10 år. Hur det nu är relevant.
Citera
2025-02-26, 11:26
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Tycker du att du framför din sexualitet varje gång du lägger upp en bild på internet? Du hade aldrig sett det så om personerna var hetero män, eller kvinnor för den delen. Det är du och ditt tankesätt som skapar hela problemet. Transmänniskor måste få finnas till och bara vara en del av samhället precis som alla andra utan att man anser att hela deras liv är ett enda budskap, du hade aldrig gjort så om de inte var trans. Det är just att de är trans som är ditt problem, du är alltså tvättäkta transfob

Är du transa och lägger ut en bild på dig själv i drag på nätet så är det självklart att betrakta som en provokation och som propaganda.

Det är att betrakta som en brottslig handling och bör adresseras som en dylik.
Citera
2025-02-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Det är väl inte den formen av offentliga samtal vi vill ha kring våra barn och transpersoner som vill ta hand om barnen på ett varmt, tryggt och hänsynsfullt sätt med sagor och mjuka smek. Att det då ska komma råskinn som skriker "Fyfan vad äckligt", det är inte acceptabelt.

Minst tio år på vatten och bröd och dagligt spö med knölpåkar hade kanske kunnat få hataren att förstå situationens allvar?

Det är helt acceptabelt att på sociala media skriva:

" Fan vad jag hatar SD " "Fan vad jag hatar Jimmy Åkesson "

eller

"Fyfan vad äcklig Joakim Lamote är "

Finns inte en åklagare i detta land som skulle ta det till åtal.
Hat är OK och tillochmed en beundransvärd motståndshandling i vänsterkretsar
Citera
2025-02-26, 11:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det är helt acceptabelt att på sociala media skriva:

" Fan vad jag hatar SD " "Fan vad jag hatar Jimmy Åkesson "

eller

"Fyfan vad äcklig Joakim Lamote är "

Finns inte en åklagare i detta land som skulle ta det till åtal.
Hat är OK och tillochmed en beundransvärd motståndshandling i vänsterkretsar
Hade man dock skrivit "Fyfan vad äcklig Joakim Lamotte är, hans homosexuella utseende är en fara för alla barn!" så hade det blivit åtal.
Citera
2025-02-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Är du transa och lägger ut en bild på dig själv i drag på nätet så är det självklart att betrakta som en provokation och som propaganda.

Det är att betrakta som en brottslig handling och bör adresseras som en dylik.

Ska jag ta det som en provokation att du lägger upp en bild på dig själv i dina fula kläder också? Vad är det som är en provokation här? Det är uppenbarligen enbart en provokation för dig för att du är transfob. Ska vi inte tillåta att andra människor är sig själva för att du är för osäker för att acceptera det?
Citera
2025-02-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
https://www.gd.se/2025-02-24/skrev-fy-fan-vad-ackligt-om-dragqueens-pa-facebook/

En man i Gävle åtalas för hets mot folkgrupp efter en kommentar på Facebook.

Mannen ska ha kommenterat på ett Facebookinlägg på drag-teatersällskapet ”Bland Drakar och Dragqueens” sida. Han ska bland annat ha skrivit ”Fy fan vad äckligt!”.

------------------
Är det för hårt att åtala någon för hets mot folkgrupp för en sådan kommentar eller anser ni att det är korrekt?
Är yttrandefriheten i fara, eller är det alldeles över gränsen att uttrycka att dragqueens är äckliga?

Att säga att det är äckligt är inte hets mot folkgrupp eller. Problemet här är väl att han aktivt letat upp dem (facebook grupp) och det är väl inte helt lämpligt kanske? Som att säga att man inte gillar bögar, är skillnad på att säga det ut i rymden och att leta upp 3 bögar och säga det till dem.
Citera
2025-02-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hade man dock skrivit "Fyfan vad äcklig Joakim Lamotte är, hans homosexuella utseende är en fara för alla barn!" så hade det blivit åtal.

Garanterat om du lägger till: Homosexuell, Neger, Zigenare etc

"Fyfan vad äcklig Joakim Lamotte är, nazistsvinet är en fara för alla barn!"

Fint skrivet ! Man FÅR hata nazister
Citera
2025-02-26, 12:35
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Sexualiteten var inte definerad.

Citat:
"Fy fan vad äckligt! Dessa med avvikande sexualitet ska påverka barn i tidig ålder att tycka att deras abnorma beteende ska vara normalt. Fy fan"
Jag antar att det autogynefiler som blev kränkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in