2025-07-18, 16:18
Medlem
Firewaias avatar
Finns det någon som faktiskt står på Trumps sida angående detta? Det gör det såklart, men hade varit roligt att höra deras resonemang. Finns det ingen lista nu då? Det är bara ett liberalt påhitt?
Citera
2025-07-18, 16:20
Medlem
CyberIngmars avatar
Vad är det människor förväntar sig av listan? Vad är skillnaden mellan listan och de flygloggar med namn som redan har offentliggjorts? Det är möjligt att samma namn kommer att cirkulera även på listan. Vad tror människor egentligen kommer att hända när listan släpps – om den ens existerar? Inget hände när namn ur flygloggarna tidigare blev offentliga.

Jag tror att Trump förstärkte det här narrativet när han vann stöd från konspirationsteoretiker. Nu, när han själv synas och det ställs krav på att listan ska offentliggöras, kan han inte leverera den utlovade ”listan” – som till exempel skulle kunna bestå av flygloggar. Han fick det att framstå som om det fanns en lista där mäktiga män skulle kunna åtalas. Namn som hans eget, Clintons och Bill Gates har nämnts – men någon konkret lista som faktiskt lett till rättsliga konsekvenser har aldrig existerat.
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-07-18 kl. 16:26.
Citera
2025-07-18, 16:22
Medlem
Kedoxs avatar
Om det nu inte skulle finnas nån lista, vad är det då som finns?

Kalla det vad man vill. Men måste väl finnas namn på höjdare som varit där och pillat. Det är ju det folk vill se.
Citera
2025-07-18, 16:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jaså nu är det "incidier"? Moving the goalposts much?

Jag har kollat tillbaka i historiken, dina hänvisningar är i stil med "kolla i tråden". Jag har inte undvikt något jag har aktivt och upprepat bett om dessa källor.

Det är möjligt, kanske t.o.m. sannolikt, men inte vederlagt, och det är vad du påstod att det var.
Detta är inte hårklyverier när anklagelserna är så grova.

Men bra, då har vi klarlagt detta! Du har inga belägg för vad du sa.
Indicierna har byggt upp genom åren, och mer besvärliga allt eftersom tiden gått.
Och att vi fått mer, är ingen målstolpe som flyttats, mer än att det är mer som berättar mer.

Det finns trådar för dessa jag nämnt, ja, det är ju då inte denna tråden som våldtäkten, de sexuella övergreppen och otroheten handlar om.(Men det berättar att donalds är en notorisk sexförbrytare.)
Så varför tittar du inte i dessa tre trådar för?(För denna tråden berättar bara om dessa och andra trådar, så du måste faktiskt gå dit och titta i dessa för få en större saklighet, men förstår, du vill INTE.)

Och mycket av dessa är som man säger vederlagda.
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ganska dålig försäkring då om han nu blev mördad som en del inbillar dig. Och lika dålig som försäkring om han kom fram till att han lika gärna kunde ta livet av sig.
Om Epstein tog livet av sig eller inte, är än i idag höjt i ett dunkel och pga ~1min saknas efter Adobe Premiers redigering.
Så varför saknas ~3min och vad hände där?

När vi får detta så kan vi avgöra bättre om Epstein tog livet av sig eller inte.
Och jag skulle inte vara det minsta förvånad om han tog livet av sig, och pga inga försäkringar han hade sedan innan betydde något längre och pga arresterad.
Citera
2025-07-18, 16:34
Medlem
CyberIngmars avatar
Man får ibland intrycket av att folk tror att den här listan är som de gamla "girlfriend-rankinglistorna" som vissa killar höll på med under 00-talet – en enkel uppställning av namn, skuld och smuts. Som om någon suttit och skrivit: "Bill Gates – gillar barn. Clinton – medskyldig. Trump – tycker om att grab ’em."

Trump pratar gärna om “listan”, men om han verkligen hade sagt att det fanns ett USB-minne, en hårddisk eller någon form av konkret bevismaterial – med foton, filmer, dokument – då hade jag åtminstone kunnat förstå förväntningarna. Det hade varit något som faktiskt går att undersöka och pröva. Men han nämner aldrig något sådant. Bara “listan” – som om ett dokument med namn vore tillräckligt för att fälla världens mäktigaste män.
Citera
2025-07-18, 16:37
Medlem
Jair.Bolsonaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tror du donalds kommer med något denna gången, eller är det bara ett försök att köpa tid och hen hoppas folk tröttnar och fråga efter detta.

Pedo-Trump styr inte narrativet och äcklet skadeskjuter sig själv varje gång han postar på sin plattform.

Ett varningsskott har avslossats mot Pedo-Trump. Kommer dammluckorna öppnas för att fälla äcklet eller är det bara ett varningsskott? Säkerligen kämpar Pedo-Trump desperat med att göra en deal bakom kulisserna för att försöka stoppa flodvågen. Vad Pedo-Trump än gör kommer han att bli en hatad lameduck-president efter midterm elections.
Senast redigerad av Jair.Bolsonaro 2025-07-18 kl. 16:40.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Nu är jag ändå rätt säker på att någon sitter på information om att Trump har gjort sjuka saker med unga tjejer. Det kommer komma ut och han kommer försöka göra det till fake news men eftersom även demokrater kommer vara med på listan så måste hans huvud rulla!
Citera
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Indicierna har byggt upp genom åren, och mer besvärliga allt eftersom tiden gått.
Och att vi fått mer, är ingen målstolpe som flyttats, mer än att det är mer som berättar mer.

Det finns trådar för dessa jag nämnt, ja, det är ju då inte denna tråden som våldtäkten, de sexuella övergreppen och otroheten handlar om.(Men det berättar att donalds är en notorisk sexförbrytare.)
Så varför tittar du inte i dessa tre trådar för?(För denna tråden berättar bara om dessa och andra trådar, så du måste faktiskt gå dit och titta i dessa för få en större saklighet, men förstår, du vill INTE.)

Och mycket av dessa är som man säger vederlagda.

Ditt argument "jag har läst i en annan tråd på Flashback att Trump har våldtagit småbarn" är tyvärr inte tillräckligt trovärdigt för att kunna tas på allvar, än mindre är det en korrekt källhänvisning.

Jag lovar att liknande rykten eller lögner går att finna rörande Biden, Harris, Gandhi, och Mr. T, men det är just det, spekulationer och rykten. Detta är långt ifrån samma sak som en bevisbar sanning. Hade det du sagt varit bevisat hade dessa människor nämligen skakat galler.
Citera
2025-07-18, 16:40
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Finns det någon som faktiskt står på Trumps sida angående detta? Det gör det såklart, men hade varit roligt att höra deras resonemang. Finns det ingen lista nu då? Det är bara ett liberalt påhitt?

Som Trump säger så är de dokument som finns förfalskade av tidigare administration.

Inte för att låta otrevlig men blånekar man det får man skylla sig själv. Att man inte hänger med i diskussionen.
Citera
2025-07-18, 16:41
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Man får ibland intrycket av att folk tror att den här listan är som de gamla "girlfriend-rankinglistorna" som vissa killar höll på med under 00-talet – en enkel uppställning av namn, skuld och smuts. Som om någon suttit och skrivit: "Bill Gates – gillar barn. Clinton – medskyldig. Trump – tycker om att grab ’em."

Trump pratar gärna om “listan”, men om han verkligen hade sagt att det fanns ett USB-minne, en hårddisk eller någon form av konkret bevismaterial – med foton, filmer, dokument – då hade jag åtminstone kunnat förstå förväntningarna. Det hade varit något som faktiskt går att undersöka och pröva. Men han nämner aldrig något sådant. Bara “listan” – som om ett dokument med namn vore tillräckligt för att fälla världens mäktigaste män.

Eller så har Epstein jobbat för israeliska underrättelsetjänsten och dom har samlat ihop allt med dolda kameror och foton för att kunna använda när det väl behövs. Trump trodde att han skulle kunna städa upp det nu när han styrde FBI men även dom förstår att fler sitter på listan och att det kommer komma ut om Trump/FBI mixtrar med listan innan dom släpper den.

Men nu känns det nästan säkert att Trump gillar att pilla på barn
Citera
2025-07-18, 16:41
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Som Trump säger så är de dokument som finns förfalskade av tidigare administration.

Inte för att låta otrevlig men blånekar man det får man skylla sig själv. Att man inte hänger med i diskussionen.
Du tror inte det är mer trovärdigt att han bara säger så för att han själv finns där IOM att han varit vän med Epstein i över ett decennium?
Citera
2025-07-18, 16:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du tror inte det är mer trovärdigt att han bara säger så för att han själv finns där IOM att han varit vän med Epstein i över ett decennium?
Nej det är inte en sannolikt eller trovärdig analys av situationen överhuvudtaget.

Snarare en väldigt snedvriden och opåläst gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in