• 7
  • 8
2025-02-11, 22:03
Medlem
1,75% är väl sparräntan? Uselt det med, men men räknar inte med annat från snåla banker.
Citera
2025-02-11, 22:12
Medlem
Jag erbjuds 2,05 i ränta på Avanza.
Inte för att jag bryr mig, men har man 1,00 i ränta måste man ha gjort något fel.
Citera
2025-02-11, 22:48
Medlem
Klappasäftens avatar
Nordnet kör också 1,80% så lika uselt där!
Citera
2025-02-12, 04:34
Medlem
Avanza har gått ut med att de ska avsluta sina partnerskap vad gäller sparkonto. Jag gissar att gamarna på resurs försöker att krama ut det sista de kan innan dessa kunder försvinner helt och hållet.

Det kostar tyvärr att inte ha koll.
Citera
2025-02-12, 07:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Har sedan en tid tillbaka haft ett buffertsparande på avanza jämte mitt fondsparande. Vi renoverar kåken och jag behöver lättillgängliga pengar.
När jag öppnade kontot (resurs bank) hade det bra ränta. När jag tittade nu hade de sänkt til 1%!!!
Jag ser också att avsnzas egna konto endast har 1,75%. Jag har på fem minuter skapat konto i annan bank och tömt kontot.

Då säger ni att det är mitt ansvar att ha koll på detta. Givetvis är det så men har jag missat det kan andra också göra det.

Så min varning är motiverad.

På gränsen till bondfångeri att gå från bra ränta till usel på ca ett år.

Du har ju koll och alla bankkunder ska göra som du och byta bank till den bank där man får bäst villkor. Någon varning för Avanza tycker jag dock inte att det behövs, det är storbankerna det ska varnas för och deras värdelösa sparkonton.
Citera
2025-02-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Avanza har gått ut med att de ska avsluta sina partnerskap vad gäller sparkonto. Jag gissar att gamarna på resurs försöker att krama ut det sista de kan innan dessa kunder försvinner helt och hållet.

Det kostar tyvärr att inte ha koll.

Spännande information!
Tack! Inte många vettiga kommentarer går i övrigt.
Citera
2025-03-09, 16:30
Medlem
Ukko-Kokkos avatar
Ytterligare sänkningar:
Från och med torsdagen den 20 mars, sänker Resurs räntan på Sparkonto+ Resurs från 1,00% till 0%.

Från och med onsdagen, den 5 mars, sänker Santander räntan på Sparkonto+ Santander från 2,40% till 2,30%.
Citera
2025-03-10, 10:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko-Kokko
Ytterligare sänkningar:
Från och med torsdagen den 20 mars, sänker Resurs räntan på Sparkonto+ Resurs från 1,00% till 0%.

Från och med onsdagen, den 5 mars, sänker Santander räntan på Sparkonto+ Santander från 2,40% till 2,30%.

Ja då är tydligen inte Avaza den skurkbank som TS antyder?
Citera
2025-05-11, 18:24
Medlem
Ukko-Kokkos avatar
Och nu har Resurs försvunnit från Avanza...
Citera
2025-05-11, 22:38
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Alla banker har sänkt sina räntor. Du har med all säkerhet fått aviseringar från Avanza om räntesänkningar.

Avanzas sparkonto har för övrigt aldrig legat i topp vad gäller ränta. Deras sparkonton med samarbetspartners ligger normalt alltid högre.

[quote=Alexosigge|90993522]
Va?
Ja, alla banker sänker men alla sänker inte till 1%. Vill inte göra reklam men den jag bytte till har 3% och det är en JÄVLA skillnad.
Varför har avanza ens samarbete med en bank med så kass ränta? Jo, de får givetvis betalt för det.

Skulle du förlora något då du skriver att du inte vill göra reklam? Konstigt resonemang att man inte vill göra reklam? Fattar inte själva grejen!!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in