Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-08-25, 12:50
Medlem
zorc7251s avatar
Åt GB glass häromdagen och upptäckte till min förvåning att alla glassar (undantag för Magnum) har krympt ganska avsevärt till storleken jämfört med för typ 10 år sedan. De liknar nästan de där miniatyrglassarna som Glassbilen brukar sälja i 10-pack.

Någon mer som reflekterat över detta?
Citera
2006-08-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorc7251
Åt GB glass häromdagen och upptäckte till min förvåning att alla glassar (undantag för Magnum) har krympt ganska avsevärt till storleken jämfört med för typ 10 år sedan. De liknar nästan de där miniatyrglassarna som Glassbilen brukar sälja i 10-pack.

Nja jag har märkt att piggelin krymt en hel del men övriga glassar anser jag har samma storlek som förut.
Citera
2006-08-25, 13:01
Medlem
Damericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Nja jag har märkt att piggelin krymt en hel del men övriga glassar anser jag har samma storlek som förut.

Hur är det med 88an? Det är den glassen som jag konsumerar allra mest och det käns ju som att den blivit mindre eller så är det bara det att jag blivit större.
Citera
2006-08-25, 13:31
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damericus
Hur är det med 88an? Det är den glassen som jag konsumerar allra mest och det käns ju som att den blivit mindre eller så är det bara det att jag blivit större.

88:an måste definitivt krympt, hade inte konsumerat glassen på evigheter men under senare tid har ett par slinkit ner och de kändes betydligt mindre än tidigare.
Citera
2006-08-25, 13:53
Medlem
En utveckling jag själv lagt märke till i många år. Priser upp - glassstorlek ner.

Piggelin kostar väl 7 kr nu för tiden?? Piggen låg kvar på 4 kr väldigt länge...
Citera
2006-08-25, 14:07
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö

Piggelin har väl tvärtom blivit större, när de höjde priset från 4 till 6 kronor? De ändrade formen på glassen och jag tror minsann att den blev aningen större i samma veva.

Jag brukar köpa Piggelin i 15-pack
Citera
2006-08-25, 14:11
Medlem
Det är inte ni själva som blivit större då?
Citera
2006-08-25, 14:22
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Nä nu åker getigarna karusell i skogen! Lilla flicka ska inte komma här och vara stygger mot gubbarna!
Citera
2006-08-25, 14:48
Medlem
Capones avatar
Citat:

Om man inte ätit glassen på 10 år så finns det en viss risk...
Citera
2006-08-25, 14:55
Medlem
Subb[a]s avatar
Kanske ni som vuxit lite sen dom där åren...
Citera
2006-08-25, 17:45
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Tänkte det först, men that's not it.

Ta t.ex. Sandwitch eller Dajmstrut. Mackan har blivit betydligt smalare, och Dajmstrut, som förut var typ den största glassen man kunde köpa, liknar numera en liten strut, mindre än Cornetto.

Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Om man inte ätit glassen på 10 år så finns det en viss risk...
Hehe, jo det har jag, men jag kan inte gärna jämföra med fjolårets glassar.

Jämför t.ex. Dajmstrut och TipTop från denna gamla reklamskylt:
http://www.gb.se/nostalgi/card_large/1989.jpg

Med denna från 2005.
http://www.helgo.net/emma/bilder/glass/karta_2005.jpg
Citera
2006-08-25, 18:13
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorc7251

Kan det inte var såhär, utan att kolla upp något alls, att du kanske åt glassen när du var 8-10år och nu senare tycker att glassen krymt fast det egentligen är du som har växt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in