• 1
  • 2
2025-02-04, 15:53
Medlem
Hittar inte vart jag ska lägga denna tråd så mod får gärna flytta om det är fel.

Har så jävla svårt att svälja tabletter, får inte ens ner 1 halv Alvedon. Har brist på jävligt massa vitaminer och har nu köpt olika burkar. Tabletterna är ju förfan gigantiska!!! Finns mindre också men får fan inte ner skiten.

Har någon några tips på hur man kan göra utöver mycket vatten/yoghurt eller att luta huvudet bakåt? Får fan inte ner skiten.. och är inte intresserad av att köpa flytande.

Alla tips mottages tacksamt!

(Har googlat utan resultat)
Citera
2025-02-04, 15:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2025-02-04, 15:57
Medlem
Kanastras avatar
Hade problem förut men gjorde så att jag la tabletten i munnen, tog vatten och 'tänkte' att jag bara skulle svälja vattnet, så följde tabletten med per automatik.
Nu kan jag svälja flera tabletter på samma gång.
Citera
2025-02-04, 16:15
Medlem
tomatlarss avatar
Lägg tabletten på tungan och så tar du en klunk vatten och när du sväljer så kröker du tungan bakåt så kommer tabletten följa med ner.
Citera
2025-02-04, 16:37
Medlem
SvenHelsings avatar
Varför vill du inte köpa flytande?
Citera
2025-02-05, 00:49
Medlem
Kickassfarsans avatar
Du kan köpa såna man stoppar upp i arslet.
Citera
2025-02-05, 01:10
Moderator
VitKallas avatar
Finns ju flytande kosttillskott? Eller en multivitamin med kanske något extra? Så slipper du ju en hel frukost av tabletter iallafall.

Nu kommer jag få mycket skit, men det är i stort psykologiskt. En tablett är långt mindre än en vanlig tugga. Skillnaden är att en tugga sväljs via en reflex när man äter, du behöver inte aktivt tänka på det.

Lägg tabletten långt bak på tungan, ta en klunk vatten och svälj. Det finns också höljen man kan köpa och lägga tabletten i. En del tycker det hjälper, det smakar lite bättre. Säljs kanske främst till barn och ungdomar, men det hindrar ju inte att andra kan använda dom.
Citera
2025-02-05, 02:11
Medlem
Sereenas avatar
Vissa tillskott kan vara lite torra och bökigare att svälja, då kan det hjälpa med tex fil eller liknande, annars så skulle jag rekommendera att välja tillskott i kapsel då dessa brukar vara lättare att svälja, och många kan i nödfall öppnas och blandas ut i lite fil eller liknande.

Men det är lite av en vanesak och träning med, har ätit mediciner och tillskott hela mitt vuxna liv och det var lite bökigt i början, men numera så ska det en redig näve till för att dom inte ska slinka ner av bara farten.
Citera
Igår, 01:05
Medlem
Vet en som lindar in tabletten i lite ost. Han tycker det funkar även om det blir mer att svälja.
Citera
Igår, 01:05
Medlem
På apoteket finns det tablettöverdrag att köpa i olika smaker.
Citera
Igår, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Hade problem förut men gjorde så att jag la tabletten i munnen, tog vatten och 'tänkte' att jag bara skulle svälja vattnet, så följde tabletten med per automatik.
Nu kan jag svälja flera tabletter på samma gång.
Funkar inte för mig, tyvärr. Har någon jävla spärr som säger stop.
Citera
Igår, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Lägg tabletten på tungan och så tar du en klunk vatten och när du sväljer så kröker du tungan bakåt så kommer tabletten följa med ner.
Tack för tipset! Ska prova
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in