Citat:
Ursprungligen postat av
SloppySeconds
Såg att du skrev sent på kvällen och var gissningsvis trött.
Möjligheten för att han är vid liv. Kan han vara frisk då och har pengar för att överleva ?
Kanske blev frisk när han fick som han ville, vilket jag tycker låter dumt.
Tycker inte det ska inte göras detta större än vad det var.
Vilket var jättestort pådrag med poliser, insatsstyrkan, brandkår och ambulans.
Höna av en fjäder .. passar kanske.
Kommer och tänka på en film som skulle passa dig.
Weapons 2025 film
Helt random med random seed
5 
Nej, jag var tusen mil från Sverige varför tidsangivelsen vid inlägget inte överenstämmer med lokal tid vid platsen varifrån inlägget skrevs.
Tid och plats, men också övriga måttenheter med tillhörande siffror tillmäts allt mindre betydelse.
Jag hade hoppats på en staty av Sankt Rickard i naturlig storlek, men om han bokstavligen gått upp i rök genom kremering som media påstår, är det omöjligt att för det behjärtansvärda ändamålet göra en avgjutning och mätning av kroppen.
Emellertid kan det finnas någon som vet hur han såg ut, eller rentav få ut uppgifter om längd och vikt från något register.
Rickard påstås vara död, men jag har i varje fall ingen möjlighet att få den uppgiften bekräftad i dagsläget.
Rickard är ju fysiskt försvunnen
vilket innebär att hans död inte kan styrkas genom identifiering av
hans kvarlevor.
Vad media eller myndigheter påstår är ej att lita på.
Men det är de flesta medvetna om, vilket
ej hindrar att de flesta fortsätter att
yttra sig sig glorifierande om polis, övriga myndigheter, media och kändisar.
Din jämförelse med filmens värld,
är relevant, då folk till slut själva blir skådespelare efter att ha "sett för många filmer"
De blir en del av skådespelet när fantasi och verklighet smälter samman.
De väljer en berättelse från media på samma sätt som de väljer en film på Netflix. Sanninghalten i berättelsen är av underordnad betydelse.
Om ett möjligt eller tänkbart scenario målas upp, som att Rickard i hemlighet fått en ny identitet av Säkerhetspolisen
efter att ha dödförklarats och därefter "begravts" på hemlig tid och plats, ja då liknar det en typisk
hollywood- film.
Dock inte den trevliga filmen du nämnde, som jag redan haft förmånen att se.
Min poäng är att alla tänkbara händelser, är mer eller mindre möjliga om de inte bryter mot fysikens lagar.
Örebroskyttet var redan från start en skandal avseende säkerhetsansvarigas försumlighet.
Skandalen eskalerade alltmer
och utmynnade i att Rickards bror "jobbade på SÄPO"
Detta hemlighölls under hela tiden för allmänheten med självaste justitieministerns godkännande,
där justitieministern inte tyckte att det hade betydelse.
Men det var just det han tyckte, därav mörkläggningen av saken.
Men en kvinnlig journalist, Frida Sundkvist skrev en bok där bl.a SÄPO- kopplingen till Rickard avslöjades.
Hela regeringen borde avgå.
Ett dunderfiasko av oändliga proportioner.
Det var absolut ingen som ens spekulerat i sådan koppling.
Även jag blev förvånad över att en terrorist hade en bror på SÄPO.
Vis av denna erfarenhet
vågar jag mig på att ifrågasätta Rickards död.
Jag menar nu när ribban som sätter gränsen för konspirationsteori höjts såpass mycket.
Och om Rickard dog, ifrågasätter jag om det var självmord eller ej.