2026-02-25, 20:24
Medlem
Har det varit något mer om Rickards digitala liv? Det skrevs ju en del om två hårddiskar och en mobiltelefon som saknades? Undersöker polisen fortfarande eller är det nedlagt?

Hur kan man dölja sina fotspår online till den grad?
Citera
2026-02-25, 23:46
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Har det varit något mer om Rickards digitala liv? Det skrevs ju en del om två hårddiskar och en mobiltelefon som saknades? Undersöker polisen fortfarande eller är det nedlagt?

Om regeringen och polisen medvetet av politiska skäl döljer att det är ett "högerextremt" terrorbrott, vilket bl.a Jan Guillou hävdar i Aftonbladet,
så har Rickard fått hjälp med att radera de digitala fotspåren.

Han har ju enligt media fått hjälp att i samband med en hemlig begravning försvinna kroppsligen i sjön vättern i form av aska.

Denna omständighet gör det omöjligt att verifiera uppgiften om att han överhuvudtaget avlidit.

I så fall öppnar det möjligheten att det var en skenbegravning och att Rickard är i livet, men med ny identitet.
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2026-02-26 kl. 00:12.
Citera
2026-02-26, 10:01
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Om regeringen och polisen medvetet av politiska skäl döljer att det är ett "högerextremt" terrorbrott, vilket bl.a Jan Guillou hävdar i Aftonbladet,
så har Rickard fått hjälp med att radera de digitala fotspåren.

Han har ju enligt media fått hjälp att i samband med en hemlig begravning försvinna kroppsligen i sjön vättern i form av aska.

Denna omständighet gör det omöjligt att verifiera uppgiften om att han överhuvudtaget avlidit.

I så fall öppnar det möjligheten att det var en skenbegravning och att Rickard är i livet, men med ny identitet.
Såg att du skrev sent på kvällen och var gissningsvis trött.
Möjligheten för att han är vid liv. Kan han vara frisk då och har pengar för att överleva ?
Kanske blev frisk när han fick som han ville, vilket jag tycker låter dumt.

Tycker inte det ska inte göras detta större än vad det var.
Vilket var jättestort pådrag med poliser, insatsstyrkan, brandkår och ambulans.

Höna av en fjäder .. passar kanske.
Kommer och tänka på en film som skulle passa dig.
Weapons 2025 film

Helt random med random seed 5
Citera
2026-02-26, 17:34
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Såg att du skrev sent på kvällen och var gissningsvis trött.
Möjligheten för att han är vid liv. Kan han vara frisk då och har pengar för att överleva ?
Kanske blev frisk när han fick som han ville, vilket jag tycker låter dumt.

Tycker inte det ska inte göras detta större än vad det var.
Vilket var jättestort pådrag med poliser, insatsstyrkan, brandkår och ambulans.

Höna av en fjäder .. passar kanske.
Kommer och tänka på en film som skulle passa dig.
Weapons 2025 film

Helt random med random seed 5

Nej, jag var tusen mil från Sverige varför tidsangivelsen vid inlägget inte överenstämmer med lokal tid vid platsen varifrån inlägget skrevs.

Tid och plats, men också övriga måttenheter med tillhörande siffror tillmäts allt mindre betydelse.

Jag hade hoppats på en staty av Sankt Rickard i naturlig storlek, men om han bokstavligen gått upp i rök genom kremering som media påstår, är det omöjligt att för det behjärtansvärda ändamålet göra en avgjutning och mätning av kroppen.

Emellertid kan det finnas någon som vet hur han såg ut, eller rentav få ut uppgifter om längd och vikt från något register.

Rickard påstås vara död, men jag har i varje fall ingen möjlighet att få den uppgiften bekräftad i dagsläget.

Rickard är ju fysiskt försvunnen
vilket innebär att hans död inte kan styrkas genom identifiering av
hans kvarlevor.

Vad media eller myndigheter påstår är ej att lita på.

Men det är de flesta medvetna om, vilket ej hindrar att de flesta fortsätter att yttra sig sig glorifierande om polis, övriga myndigheter, media och kändisar.

Din jämförelse med filmens värld,
är relevant, då folk till slut själva blir skådespelare efter att ha "sett för många filmer"

De blir en del av skådespelet när fantasi och verklighet smälter samman.

De väljer en berättelse från media på samma sätt som de väljer en film på Netflix. Sanninghalten i berättelsen är av underordnad betydelse.

Om ett möjligt eller tänkbart scenario målas upp, som att Rickard i hemlighet fått en ny identitet av Säkerhetspolisen
efter att ha dödförklarats och därefter "begravts" på hemlig tid och plats, ja då liknar det en typisk
hollywood- film.

Dock inte den trevliga filmen du nämnde, som jag redan haft förmånen att se.

Min poäng är att alla tänkbara händelser, är mer eller mindre möjliga om de inte bryter mot fysikens lagar.

Örebroskyttet var redan från start en skandal avseende säkerhetsansvarigas försumlighet.

Skandalen eskalerade alltmer
och utmynnade i att Rickards bror "jobbade på SÄPO"

Detta hemlighölls under hela tiden för allmänheten med självaste justitieministerns godkännande,
där justitieministern inte tyckte att det hade betydelse.
Men det var just det han tyckte, därav mörkläggningen av saken.

Men en kvinnlig journalist, Frida Sundkvist skrev en bok där bl.a SÄPO- kopplingen till Rickard avslöjades.

Hela regeringen borde avgå.

Ett dunderfiasko av oändliga proportioner.

Det var absolut ingen som ens spekulerat i sådan koppling.
Även jag blev förvånad över att en terrorist hade en bror på SÄPO.

Vis av denna erfarenhet
vågar jag mig på att ifrågasätta Rickards död.

Jag menar nu när ribban som sätter gränsen för konspirationsteori höjts såpass mycket.

Och om Rickard dog, ifrågasätter jag om det var självmord eller ej.
Senast redigerad av JanFyhrholdt 2026-02-26 kl. 17:44.
Citera
2026-02-26, 19:38
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Nej, jag var tusen mil från Sverige varför tidsangivelsen vid inlägget inte överenstämmer med lokal tid vid platsen varifrån inlägget skrevs.

Tid och plats, men också övriga måttenheter med tillhörande siffror tillmäts allt mindre betydelse.

Jag hade hoppats på en staty av Sankt Rickard i naturlig storlek, men om han bokstavligen gått upp i rök genom kremering som media påstår, är det omöjligt att för det behjärtansvärda ändamålet göra en avgjutning och mätning av kroppen.

Emellertid kan det finnas någon som vet hur han såg ut, eller rentav få ut uppgifter om längd och vikt från något register.

Rickard påstås vara död, men jag har i varje fall ingen möjlighet att få den uppgiften bekräftad i dagsläget.

Rickard är ju fysiskt försvunnen
vilket innebär att hans död inte kan styrkas genom identifiering av
hans kvarlevor.

Vad media eller myndigheter påstår är ej att lita på.

Men det är de flesta medvetna om, vilket ej hindrar att de flesta fortsätter att yttra sig sig glorifierande om polis, övriga myndigheter, media och kändisar.

Din jämförelse med filmens värld,
är relevant, då folk till slut själva blir skådespelare efter att ha "sett för många filmer"

De blir en del av skådespelet när fantasi och verklighet smälter samman.

De väljer en berättelse från media på samma sätt som de väljer en film på Netflix. Sanninghalten i berättelsen är av underordnad betydelse.

Om ett möjligt eller tänkbart scenario målas upp, som att Rickard i hemlighet fått en ny identitet av Säkerhetspolisen
efter att ha dödförklarats och därefter "begravts" på hemlig tid och plats, ja då liknar det en typisk
hollywood- film.

Dock inte den trevliga filmen du nämnde, som jag redan haft förmånen att se.

Min poäng är att alla tänkbara händelser, är mer eller mindre möjliga om de inte bryter mot fysikens lagar.

Örebroskyttet var redan från start en skandal avseende säkerhetsansvarigas försumlighet.

Skandalen eskalerade alltmer
och utmynnade i att Rickards bror "jobbade på SÄPO"

Detta hemlighölls under hela tiden för allmänheten med självaste justitieministerns godkännande,
där justitieministern inte tyckte att det hade betydelse.
Men det var just det han tyckte, därav mörkläggningen av saken.

Men en kvinnlig journalist, Frida Sundkvist skrev en bok där bl.a SÄPO- kopplingen till Rickard avslöjades.

Hela regeringen borde avgå.

Ett dunderfiasko av oändliga proportioner.

Det var absolut ingen som ens spekulerat i sådan koppling.
Även jag blev förvånad över att en terrorist hade en bror på SÄPO.

Vis av denna erfarenhet
vågar jag mig på att ifrågasätta Rickards död.

Jag menar nu när ribban som sätter gränsen för konspirationsteori höjts såpass mycket.

Och om Rickard dog, ifrågasätter jag om det var självmord eller ej.
Spelar det någon roll om hur han gick till väga ?
En väldigt aggressiv/sur person exploderade av ekonomiska skäl,.. är död gissningsvis.

Lever han kan han inte vara utan behov av stöd av någon som skulle sätta dit honom, han är ju massmördare.

Uttrycka dig i text kan du verkligen, några mil från Sverige med intresse för skolskjutningar.
False Flag operation med SÄPO sedan trålar de ? Konspirationsteori
Citera
2026-02-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms

Polisen undersöker troligtvis inte något i detta fallet längre. Det som finns efter Richard online tror jag till stor del ligger där helt öppet men det är svårt att hitta fram till. Som en polis sade om hans mailadresser, det är en mailadress som hänvisar till en annnan som hänvisar till en tredje. Lite som bildalbumen som var länkade till varandra på ett konstigt vis. Kan eventuellt vara så att det är en del på engelska också har jag fått för mig, man får söka på känn helt enkelt.

Det är nog personer som stöter på hans ”spår” och i vissa fall inte är medvetna om det och i andra helt enkelt behåller det för sig själva. Till exempel på Richards youtubekanal är det en användare som har kommenterat kanalens innehåll och det verkar som att han inte är medveten om vems youtubekanal det är, tycker jag det ser ut som i alla fall.

Vi får väl se vad som dyker upp i framtiden, några små bitar kommer nog hittas här och där men troligtvis ingen fullständig förklaring. Man vet ju aldrig om den som flyttar in i hans lägenhet hittar diskarna eller telefonen fasttejpade i något blindutrymme eller liknande, osannolikt men inte omöjligt.
Citera
2026-03-04, 10:55
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
;,.;
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
The common good reflects
Tänkte på dig, gällande välfärden av det goda samhället.
Har du haft tur att få erfara psykiatrin på den gamla goda tiden ?

Åker lite Ai 🍌-skal.
Citat:
The phrase "the common good reflects" is often used in philosophical and theological contexts to indicate that social conditions, actions, or structures are a mirror of a society's commitment to the welfare of all its members
Istället fick Rickard känna på den hårda vägen för han är speciellt utsatt / svagare länken.
Tråkigt att han blev så sjuk. Om han nu var det från början ?
Citera
2026-03-05, 10:44
Medlem
Statyn på hans YouTube-profil påminner endel om statyn utanför en skola han gick på. Sörbyängsskolan.
Citera
2026-03-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Statyn på hans YouTube-profil påminner endel om statyn utanför en skola han gick på. Sörbyängsskolan.

Har du bild?
Citera
2026-03-20, 20:15
Medlem
Journalisten bakom boken ”efter skotten” ska offentliggöra videoinspelningarna från de anhörigas möten med polisen på sin instagram inom kort.

Instagram: fr*d* s*ndkv*st

*= i
* =a
*= u
Citera
2026-03-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toad9995
Journalisten bakom boken ”efter skotten” ska offentliggöra videoinspelningarna från de anhörigas möten med polisen på sin instagram inom kort.

Instagram: fr*d* s*ndkv*st

*= i
* =a
*= u

Citat från twitter:
” De fem anonyma poliserna har heller inte läst min bok, men kräver svar via en journalist på frågor som besvaras i boken som jag vet att reportern har läst. En av dessa poliser som hittar på vad som hänt på skolan är en stor anledning till att mördaren hittas först efter 1h.”

”Jag är så less på det här så jag kommer lägga ut (på insta) delar av ljudinspelningar samt sidor ut FUP, rättsutlåtande och RMV:s svar som sågar vad polis sagt till anhöriga.

Det här ska inte gå att snacka bort.” slutcitat
Senast redigerad av Toad9995 2026-03-20 kl. 20:37.
Citera
2026-03-23, 21:39
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toad9995
Citat från twitter:
” De fem anonyma poliserna har heller inte läst min bok, men kräver svar via en journalist på frågor som besvaras i boken som jag vet att reportern har läst. En av dessa poliser som hittar på vad som hänt på skolan är en stor anledning till att mördaren hittas först efter 1h.”

”Jag är så less på det här så jag kommer lägga ut (på insta) delar av ljudinspelningar samt sidor ut FUP, rättsutlåtande och RMV:s svar som sågar vad polis sagt till anhöriga.

Det här ska inte gå att snacka bort.” slutcitat

När det framkommer nya uppgifter i ärendet tigs dessa ihjäl.

En överväldigande majoritet står på polisens
och övriga auktoriteters sida oavsett alla sakförhållanden.

Den till synes kompetenta och självständiga
journalisten får inte den uppmärksamhet som förtjänas.

Samstämmigheten i att ljuga om allting har aldrig varit större.

I det här fallet kontrasterar verkligheten som aldrig förr mot uppdiktade historier.
Allt som har skrivits är raka motsatsen till
vad som är sant.

Ljugande poliser och läkare som upphöjts till gudar av ett svenskt vidskepligt och neddrogat skräpfolk är ett skräckscenario ännu värre än islamisering.

Att det stora folkmordet i Europa utfördes av poliser och läkare i samarbete har glömts bort.

När värsta terroristens brorsa jobbar på SÄPO framstår Iran och Nordkorea som mer rättssäkert än Sverige.

Har aldrig besökt just dessa länder, men har bott i ett annat land med motsvarande dåligt rykte utan problem de senaste 15 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in