2025-10-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagostiftelsen
Känns ändå som om U20 är mer på riktigt och att på sikt eventuellt slå europarekord där är stort.

Ska bli jäkligt kul att se hur bra tid Almgren kan göra, med tanke på hur han har utvecklats sen den första halvmaran. Vågar man hoppas på maraton för hans del om några år?
Vet inte om jag ”hoppas” på maraton. Tycker banloppen är mer rafflande. Men jag tror att han hamnar i maraton så småningom. Och kan göra det bra. Kanske lagom till Los Angeles? Eller senast 2030 efter ytterligare två VM, 27 och 29 och ett OS, 28?
Skulle för övrigt gärna se honom i ett maxlopp med harar på 10000. Han är ju så mycket bättre nu än när han sprang på 26.52 våren 24 i ett lopp som inte heller då var ett maxlopp utan ”bara” ett lopp för att klara kvaltiden till OS. 26.30?
Citera
2025-10-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Vet inte om jag ”hoppas” på maraton. Tycker banloppen är mer rafflande. Men jag tror att han hamnar i maraton så småningom. Och kan göra det bra. Kanske lagom till Los Angeles? Eller senast 2030 efter ytterligare två VM, 27 och 29 och ett OS, 28?
Skulle för övrigt gärna se honom i ett maxlopp med harar på 10000. Han är ju så mycket bättre nu än när han sprang på 26.52 våren 24 i ett lopp som inte heller då var ett maxlopp utan ”bara” ett lopp för att klara kvaltiden till OS. 26.30?

Jag tänker att han inte har så många år kvar i kroppen på bana och jag gillar dessutom landsvägslopp. Maraton känns därför som ett naturligt nästa steg.

Tror du har rätt vad gäller hans potential på 10 000. Kanske ännu bättre än 26.30? Europarekord tar han iaf lätt nästa år om han får vara skadefri.
Citera
2025-10-19, 21:23
Medlem
Terräng-SM har gått nu i helgen. Fina insatser av Fanny Szalkai och Sebastian Lörstad bland ungdomarna.
Ottfalk höll på att vinna seniorernas korta lopp, men Oliver Löfqvist slog honom med några centimeter och fick äntligen ta ett SM-guld, trots benbrott tidigare under säsongen.
Sara Lahti överlägsen i damernas båda lopp och Simon Sundström såg stark ut på herrarnas tio km. Sa i segerintervjun att han gärna springer terräng-EM och satsar dessutom på att göra ett snabbt 10 000m på bana i början av 2026. Fokus ligger dock även nästa säsong fortsatt på hinder.
Terräng-NM i Köpenhamn den 9 november blir nästa tävling att se fram emot (förutom Almgrens halvmara om en vecka).
Citera
2025-10-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagostiftelsen
Terräng-SM har gått nu i helgen. Fina insatser av Fanny Szalkai och Sebastian Lörstad bland ungdomarna.
Ottfalk höll på att vinna seniorernas korta lopp, men Oliver Löfqvist slog honom med några centimeter och fick äntligen ta ett SM-guld, trots benbrott tidigare under säsongen.
Sara Lahti överlägsen i damernas båda lopp och Simon Sundström såg stark ut på herrarnas tio km. Sa i segerintervjun att han gärna springer terräng-EM och satsar dessutom på att göra ett snabbt 10 000m på bana i början av 2026. Fokus ligger dock även nästa säsong fortsatt på hinder.
Terräng-NM i Köpenhamn den 9 november blir nästa tävling att se fram emot (förutom Almgrens halvmara om en vecka).
En som jag saknade var Carolina Johnson. Vet du om hon siktar på Valencia nästa helg?
Edit. Såg just detta.
https://www.friidrott.se/tavling-landslag/nyhetsarkiv-tavling-landslag/carolina-johnson-trea-genom-tiderna-pa-10-km/
Senast redigerad av Nossenos 2025-10-19 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in