2025-01-24, 20:53
Medlem
Styrkelyftares avatar
Som rubriken lyder: mina dejter leder ingen vart.

Jag har nätdejtat (från och till) sedan år 2019 och har uppskattningsvis träffat ett fyrtiotal olika tjejer. Trots det kan jag på min ena hand räkna hur många dejter som lett till en andra dejt. Detta är, åtminstone i min värld, ett stort misslyckande.

Jag har främst använt mig av Hinge och HappyPancake. Båda dessa plattformar får nog anses vara seriösare alternativ till Tinder, Badoo och Bodycontact som i många fall är renodlade sexsidor. (Mitt mål har alltid varit att hitta någon att inleda ett seriöst förhållande med då tillfälliga förbindelser aldrig har intresserat mig).

Jag har förstås grubblat mycket över detta och det har blivit en del sömnlösa nätter, särskilt på senare tid.

Mina dejter brukar oftast se likadana ut. Antingen föreslår jag en promenad (med en efterföljande fika) eller en öl kvällstid på någon pub beroende på vilken känsla jag får av tjejen och vad jag tror att hon föredrar. Jag försöker så klart alltid att visa mig från min bästa sida och vara trevlig, social, humoristisk och bjuda på mig själv. Självklart försöker jag flirta när tillfälle ges (även om det säkerligen finns förbättringspotential där).

Allt som oftast upplever jag att vi brukar få till en trevlig stund. Ibland får jag dessutom en stark magkänsla av att dejten gått så bra att tjejen i fråga bara måste känna likadant men när jag sedan hört av mig så har det visat sig att det inte varit ömsesidigt.

Vad kan det finnas för anledningar till att det oftast bara blir en dejt och vad tror ni att jag gör för fel? Jag välkomnar alla tips och synpunkter.

Jag är i 30-års åldern och bor i Stockholm om det nu har betydelse. Använder alltid nytagna och sanningsenliga bilder i min profil. Ordnad ekonomi och tillvaro i övrigt.
Citera
2025-01-24, 20:59
Medlem
Du skriver ingenting om dina basics.

Hur ser du ut? Hur klär du dig? Är du någorlunda i form?

Är du självsäker? Hur är din röst? Är du nervös under dejterna?

Är du på ungefär samma attraktivitetsnivå som dina motparter?
Citera
2025-01-24, 21:02
Moderator
tobess avatar
Utan att känna dig eller veta vem du är som person så tänker jag ge lite mer svepande förklaring.

Det är inte dig det är fel på, det är dejtingklimatet i stort.

Diverse appar är en gudagåva för att få till enkla dejter, men det är också ett jävla ok pga exakt samma anledning. Standarderna höjs, vad som anses vara en "red flag" höjs och minsta lilla sak gör att det för den andra parten är hur lätt som helst att bara glömma och gå till nästa.

Anledningen till att dejting i "riktiga livet" lyckas bättre är att man kommit över det första steget för att konstatera om det finns någon "kemi" eller inte. Frågar du någon ansikte mot ansikte kommer dom aldrig att säga ja om de inte finner någon attraktion. Går du ut på en dejt via en app är första dejten ganska långt till för att konstatera om det finns något sådant eller inte.

Så du kan jämföra det på ungefär samma sätt. Om du stöter på kvinnor ute på stan/krogen/butiken/varfansomhelst och frågar om de vill gå på en dejt eller inte. Av 40 kvinnor, hur många svarar ja? Det är ungefär i den situationen du är med att ha gått på en massa förstadejter via dejtingappar.
Citera
2025-01-24, 21:02
Medlem
Det är inte säkert att du gör något fel alls. Jag har också nätdejtat o det har varit allt möjligt som gjort att jag inte hört av mig igen. Han kanske bodde för långt ifrån mig, o jag vill inte ha ett distansförhållande. Eller så verkade han vilja något annat än mig. Eller så verkade han inte så intresserad av mig o vem jag är.
Citera
2025-01-24, 21:03
Medlem
HBTKuks avatar
Gör nånting annorlunda hon inte gjort förut. Att sitta och glo på varandra på någion bar är väl inget kul Ta med en sushi och några flaskor vin upp på något vackert ställe och sitt och surra där. Om ni har intresse för övergivna saker kan ni undersöka ett spännande objekt tillsammans.
Citera
2025-01-24, 21:04
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Du skriver ingenting om dina basics.

Hur ser du ut? Hur klär du dig? Är du någorlunda i form?

Är du självsäker? Hur är din röst? Är du nervös under dejterna?

Är du på ungefär samma attraktivitetsnivå som dina motparter?

Jag skulle säga att jag har ett ganska normalt utseende, inget som direkt sticker ut.

Jag klär mig oftast i jeans och skjorta. Tränar på gym ett par gånger i veckan för att hålla mig i form men är inte typen som har ett sexpack.

Jag upplevs nog vara mer självsäker än vad jag egentligen är. Jag har ändå gått på så många dejter att jag känner mig trygg i det formatet.

Tjejerna är ungefär lika attraktiva som jag är utseendemässigt. I vissa fall kanske något under mig.
Citera
2025-01-24, 21:08
Medlem
Gör en halstatuering och verka lite psyko..
Citera
2025-01-24, 21:08
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag skulle säga att jag har ett ganska normalt utseende, inget som direkt sticker ut.

Jag klär mig oftast i jeans och skjorta. Tränar på gym ett par gånger i veckan för att hålla mig i form men är inte typen som har ett sexpack.

Jag upplevs nog vara mer självsäker än vad jag egentligen är. Jag har ändå gått på så många dejter att jag känner mig trygg i det formatet.

Tjejerna är ungefär lika attraktiva som jag är utseendemässigt. I vissa fall kanske något under mig.

Finns det någon anledning till att du inte vardagsraggar? Jag vet inte vad det är för typer som är framgångsrika på dejtingappar, men personligen har jag alltid haft större framgång på det gamla hederliga sättet.

Hur gammal är du? Känns som att nätdejting är något för unga människor som vuxit upp med det.
Citera
2025-01-24, 21:09
Avslutad
Vad tror du tjejerna ute efter?
Citera
2025-01-24, 21:10
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:

Du tajmar inte in stöten. Du är säkert lugn och bekväm men brudar vill ha lite spänning
Citera
2025-01-24, 21:12
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaP123
Det är inte säkert att du gör något fel alls. Jag har också nätdejtat o det har varit allt möjligt som gjort att jag inte hört av mig igen. Han kanske bodde för långt ifrån mig, o jag vill inte ha ett distansförhållande. Eller så verkade han vilja något annat än mig. Eller så verkade han inte så intresserad av mig o vem jag är.

Intressant. Skulle du kunna utveckla det fetmarkerade? På vilket sätt märker du att killen inte verkar vara särskilt intresserad av vem du är som person?
Citera
2025-01-24, 21:23
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:

OK och du tror att du kan få ett långsiktigt förhållande med dessa förutsättningar på en datingapp? Vilken planet kommer du ifrån?

Du är en medelmåtta, du har bara chans via arbetet, vänner, hobbygrupper etc. Glöm datingappar, gör dig själv en tjänst och radera dem omedelbart. Skaffa ett liv utanför datingvärlden och visa att du har en personlighet som är intressant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in