Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-24, 18:01
  #1
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Med min tråd så avser jag att prata lite nostalgi om detta underbara/gravt beroende framkallande spelet Everquest 1.

Är det Tex någon som kommer ihåg Crushbone eller campa nykel delar för Vex thal. Eller kanske någon som spelade på en av de 4 pvp servrarna som kommer ihåg hur det var att bli gankad 20 gånger per timme alt corpse campad. Glömmer aldrig corpse runs mellan Butcher block mountains och Unrest.

De här spelat har upptagit så mycket av min tid och fast jag slutade för länge sedan så kan jag inte sluta tänka på det. Spelar WoW nu men längtar tillbacks. dock vet jag med mig att jag aldrig kan komma ifatt min guildys.

Här är min gubbe var aldrig uber men jag hade kul.

http://www.magelo.com/eq_view_profile.html?num=553344

Jag spelade på Rallos Zek från 2003 som senare blev Zek.

Min personliga uppfattning är att plane of time pajade det som var unikt med everquest transport sträckorna gjorde spelet helt enkelt mer rollspel.
Citera
2006-08-24, 18:40
  #2
Medlem
Etchions avatar
heh lirade inte EQ1 men känner igen vad du menar iaf

lirade UO som satan förut och nu när jag har tröttnat på wow så känner jag att det skulle vara grymt kul att testa det igen men man vet ju att det inte är samma sak att börja om nu... massa expansioner och helt nytt klientel

man sitter mest och snackar om det med dom polarna som lirade det
Citera
2006-08-24, 21:05
  #3
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Vilket spel syftar förkortning UO på ?
Citera
2006-08-24, 21:09
  #4
Medlem
kundvagns avatar
Ultima Online.
Citera
2006-08-24, 21:10
  #5
Medlem
P.Gs avatar
Ultima Online tror jag.
Citera
2006-08-24, 21:17
  #6
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Ahh just att jag inte såg den.

Vet inte hur tidskrävande UO var. Everquest var så sjukt mycket mer än vad WoW är om detta är bra eller dåligt vet jag inte.

Känns som på WoW att man alltid springer runt och gör någon quest och när den är slut så har man gått upp en lvl.

På everquest var allt bara en enda stor grind där man verkligen fick jobba hårt för sina lvlar och sina AA (alternate advancement points som ni kan se i min magelo)
Citera
2006-08-24, 21:22
  #7
Medlem
stRs avatar
eq var kul, men levlandet var lite av en mardröm.
Spelade någon månad på kayne bayle och firiona vie.
Citera
2006-08-25, 11:29
  #8
Medlem
Psydexs avatar
För er som är gammla Eq1-lirare så har ju Sony skapat två nya servrar som dom har kört helt ifrån början.

Har två polare som börjat lira igen, och dom öppnade Kunark expantionen för ca 1 vecka sen

Värt att kolla om man vill uppleva den sk. Nostalgin igen kanske
Dom kallar det för "Progression Servers"

http://www.everquest.com
Citera
2006-08-25, 16:06
  #9
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Såg de för någon vecka sedan Psydex.

De som spelar de servrarna är nog de mest Hardcore mmorpg spelarna någonsin. Springa igenom EQ är ingen barnlek.

Oavsett hur duktig man är måste man vara så dedikerad när det gäller att campa saker.

Tycker dock det är en kul ide, känns bara svårt att ha ett jobb och hänga med
Citera
2006-08-25, 19:38
  #10
Medlem
Nasonexs avatar
givet man kommer ihåg det=)

jag började spela innan kunark kom ut, måste varit i slutet på 90-talet nångång??

spelade först på lanys t'vyl och sedan på test-servern. Kom bara till strax efter vex thal, en bit i in på planes of power.. testservern hade ju crashar dagligen och inga reibursments på förlorad equipment och så. så det gick lite långsammare där.. dock slapp man alla idioter för de hade inte tålamodet att spela på test =)


kommer ihåg på lanys t'vyl då jag blev kallad filthy twink då jag hade banded breastplate på lvl 14 (helt vanlig stat-lös breastplate, sämre än brons breastplate) Där kan man snacka om the good old days
Citera
2006-08-25, 20:21
  #11
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasonex

kommer ihåg på lanys t'vyl då jag blev kallad filthy twink då jag hade banded breastplate på lvl 14 (helt vanlig stat-lös breastplate, sämre än brons breastplate) Där kan man snacka om the good old days


Precis såna här sköna historier jag vill höra.

Jag spelade av och till från Shadows of luclin till Dragons of Norrath. vet inte om de var 2002 istället för 2003 vågar inte logga på min karaktär för att kolla.
Citera
2006-09-08, 16:38
  #12
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Kom ihåg en episod som gjorde mig väldigt paff.

Hade grupp i Paludal caverns på Antonious Bayle. Snacka lite allmänt i gruppen medans min flickvän blev lite små sur och ville jag skulle göra annat.

jag - Måste nog dra flickvännen börjar bli sur =( Va fan jag vill ju spela mer.
han - Våldta henne så håller hon nog käften, eller slå henne.
jag -
jag - Hur gammal är du ?.
han - Tolv.

Glömmer aldrig detta tips för att få mer speltid från min tolvåriga grupp medlem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback