• 1
  • 2
2025-01-20, 14:15
Medlem
Vilka är dessa as?

Någon som vet något mer?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1326943

"Två föräldrar misstänks för att ha misshandlat sitt eget spädbarn i Västmanlands län.

– Vi fick kännedom om ärendet i fredags förmiddag då vi larmades av sjukhuspersonalen för att ett spädbarn kommit in med allvarliga skador, säger stefan larsson, presstalesperson vid polisregion Mitt.

Båda föräldrarna greps på sjukhuset, mamman sattes sedan på fri fot men misstankarna kvarstår. Nu har pappan anhållits.

Föräldrarnas bostad har spärrats av för en teknisk undersökning."
Citera
2025-01-20, 14:20
Medlem
Konstnarren5s avatar
Klart att kvinnan alltid oskyldig, mannen skyldig. Lagen och poliser är biased.
Citera
2025-01-20, 14:24
Medlem
Vad är det med Västmanland och misshandla barn? Någon som har koll på vart i Västmanland det är?
Citera
2025-01-20, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pffixvontrix
Vad är det med Västmanland och misshandla barn? Någon som har koll på vart i Västmanland det är?

Trodde först det va samma fall som för ett år sedan när jag läste artikeln! Karbonkopia på det som stog i den!!
Så håller med dig… Västmanland känns överrepresenterat i misshandel av små barn…

(O då menar jag inte det fullständigt vidriga tortyrfallet av 2 mindre barn för 2år sen.)
Citera
2025-01-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Klart att kvinnan alltid oskyldig, mannen skyldig. Lagen och poliser är biased.

Blev inte förvånad att kvinnan blev släppt direkt utan att de tog sig tid att utreda vad som hänt grundligt.
Citera
2025-01-20, 14:36
Medlem
Konstnarren5s avatar
Det förekommer fall där föräldrar oskyldigt misstänks också. Det har gjorts flera dokumentärer om sådana fall. Ingen kontrollerar socialtjänsten.
Citera
2025-01-20, 14:45
Medlem
Västmanland är svårt för det kan vara vart fan som helst. Pundare lite varstans och utbölingsbyar hela länet bortsett Västerås. Jag tippar på Sala med Norberg som bubblare.
Citera
2025-01-20, 14:45
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Det förekommer fall där föräldrar oskyldigt misstänks också. Det har gjorts flera dokumentärer om sådana fall. Ingen kontrollerar socialtjänsten.
Du menar alltså att ett spädbarn har åsamkat svåra skallskador på egen hand eller hur tänker du?
Citera
2025-01-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Trodde först det va samma fall som för ett år sedan när jag läste artikeln! Karbonkopia på det som stog i den!!
Så håller med dig… Västmanland känns överrepresenterat i misshandel av små barn…

(O då menar jag inte det fullständigt vidriga tortyrfallet av 2 mindre barn för 2år sen.)
Det kan vara som så att samhället istället agerar lite oftare. Det var sjukvården som slog larm.
Citera
2025-01-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleblomqvest
Västmanland är svårt för det kan vara vart fan som helst. Pundare lite varstans och utbölingsbyar hela länet bortsett Västerås. Jag tippar på Sala med Norberg som bubblare.

Västerås kallas väl för pullverstaden av en anledning? Sjukt mycket droger där. Am-anda & po-ntus har ingen historik bland droger eller annan typ av missbruk. Dom var helt enkelt bara dumma i huvudet.
Citera
2025-01-20, 15:00
Medlem
Greps på Akademiska sjukhuset i Uppsala, betyder att det kan vara där där triaden igen. idioten som höll på med det jobbar kvar.
Citera
2025-01-20, 15:16
Medlem
Enligt VLT (lokaltidningen) rör händelsen Hallstahammars kommun.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in