Citat:
Ursprungligen postat av
awoke11
I respons till artikeln
"Henrik Landerholm lt skattebetalarna st fr privata utlandsresor" , detta frekommer ovntat mer eller mindre hela tiden med svenska korrupta politiker, dock hr jag aldrig om ngra verkliga straff.
Varfr r det OK att sno skattepengar som hederligt folk och fretag har blivit tvingade att betala till staten, men s fort ngon inte vill betala skatt s blir det ett jvla liv? I mina gon r det mycket vrre att sno redan betalda pengar n att frska undvika skatt, vad tycker ni?
Det betyder ndvndigtvis inte att han r korrupt. Det handlar allts om belopp under 10 000kr som nu r terbetalda. Det handlar om att han frlngt resor. Det handlar om hemresor som i annat fall skulle ha fallit under staten. Nu vet jag inte om just det hr skulle falla under ringa tjnstefel och d utgr inget straffansvar.
Utver det hr s tror jag att alla som rest mycket i tjnsten frstr att det ibland kan uppst fel och missfrstnd.
Senast fr 3 dagar sedan s publicerades en artikel om en politiker som man ansg att polisanmla i Hrryda efter att ha tagit ut fr mycket i ersttning.