Citat:
Ursprungligen postat av
KillPalestina
Befängt var ordet när du påstår att Israel är en terrorstat? Israel är den enda demokratin i mellanöstern men jag antar att du försöker taffligt provocera?
Precis, terrorstat. Man har i skrivande stund illegala ockupationer av delar av Syrien, Libanon, Västbanken, och Gaza. Man är det enda landet i mellanöstern mig veterligen som outright annekterat mark av sina grannländer i modern tid. Utöver detta har man alltså stulit sin atombomb från USA, gett medborgarskap och immunitet till grovt organiserad brottslighet, och regelbundet utfört olagliga lönnmord, även i tredje land. Terrorstat är en korrekt beskrivning av Israel.
Citat:
Ursprungligen postat av
KillPalestina
Du missar hela grejen för fan! Att börja med så har pallen inte längre resurser att fortsätta folkmordet på judarna. Sen så tror jag att de faktiskt har lärt sig läxan i och med att Iran är utslagna (i princip), Ryssland borta ur bilden för lång tid framåt, Hizbollah kaputt - således va fan kan pallen göra annat än att sitta fint?
Dom kan fortfarande dödas. Eftersom "pallen" fortfarande bor på den mark Israel vill annektera räcker detta gott och väl som anledning till att fortsätta bomba.