• 1
  • 2
2025-01-20, 03:51
Avstängd
Ja som rubben säger - tror du att pallarna har lärt sig att det kostar på någe för jävligt att anfalla Israel och begå folkmord på judar såsom 7/10?

Tror du att de behöver mer uppläxning av Israel eller har de lärt sig nu äntligen efter 70 år av idel terror mot sin fredliga granne och enda demokrati i mellanöstern?

Vad talar för resp. emot att pallarna har lärt sig en dyrköpt läxa?
Citera
2025-01-20, 05:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Ja som rubben säger - tror du att pallarna har lärt sig att det kostar på någe för jävligt att anfalla Israel och begå folkmord på judar såsom 7/10?

Tror du att de behöver mer uppläxning av Israel eller har de lärt sig nu äntligen efter 70 år av idel terror mot sin fredliga granne och enda demokrati i mellanöstern?

De kommer aldrig att lära sig!
Citera
2025-01-20, 05:14
Avstängd
Citat:

Dom lär sig aldrig, fred kommer bara innebära att dom slickar sina sår och vilar upp sig gräver nya tunnlar och sen är det igång igen.
Citera
2025-01-20, 05:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De kommer aldrig att lära sig!

Jag är benägen att tro som du men i den bästa av världar kanske det blir annat ljud i skällan nu eftersom Iran är försvagat och likaså Ryssland som ju var direkt involverade i massakern 7/10 i egenskap av vapenleverantör osv. via Iran.

Om jag finge bestämma så skulle hela Gaza tillfalla Israel som skadestånd för det lidande och oerhörda kostnader som massakern 7/10 har åsamkats Israel i form av försvarsutgifter etc.
Citera
2025-01-20, 05:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Dom lär sig aldrig, fred kommer bara innebära att dom slickar sina sår och vilar upp sig gräver nya tunnlar och sen är det igång igen.

Kan bli, pallen är ju inte känd för någon högre IQ direkt
Citera
2025-01-20, 05:18
Medlem
Teus avatar
Citat:

Det är väl snarare som så att det inte kommer spela någon roll om dom "lärt sig läxan" eller inte när Israel annekterar Gaza, Västbanken, och tvångsdeporterar alla palestinier till Syrien. Att kalla Terrorstaten Israel för en "fredlig granne" är dock ganska befängt, men jag gissar på att hela tråden är ett ganska dåligt försök till provokation.
Citera
2025-01-20, 05:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det är väl snarare som så att det inte kommer spela någon roll om dom "lärt sig läxan" eller inte när Israel annekterar Gaza, Västbanken, och tvångsdeporterar alla palestinier till Syrien. Att kalla Terrorstaten Israel för en "fredlig granne" är dock ganska befängt, men jag gissar på att hela tråden är ett ganska dåligt försök till provokation.

Befängt var ordet när du påstår att Israel är en terrorstat? Israel är den enda demokratin i mellanöstern men jag antar att du försöker taffligt provocera?
Citera
2025-01-20, 05:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Tveksamt. Israel har bombat palestinska barn i förebyggande syfte under 70 år, och trots detta skedde dådet 7/10.

Israel lär behöva fortsätta bomba civila palestinska familjer även framöver för att avskräcka dem från att attackera sin fredliga granne.

Du tror inte att det blir annorlunda den här gången när både Ryssland och Iran är ursvagade? Ryssland flydde ju hals över huvud från Syrien och fick lämna sina baser?
Citera
2025-01-20, 05:40
Avstängd
Citat:
Du menar att Israel kommer sluta bomba Palestina därför Palestina och deras hemmasnickrade raketer inte utgör ett hot mot kärnvapenmakten Israel längre?

Tror du missat poängen här. Folkmordet kommer naturligtvis endast avbrytas när det är slutfört eller när behovet inte existerar längre. Förmodligen kommer man deportera palestinierna till Syrien för att sedan annektera iaf. Gaza.

Du missar hela grejen för fan! Att börja med så har pallen inte längre resurser att fortsätta folkmordet på judarna. Sen så tror jag att de faktiskt har lärt sig läxan i och med att Iran är utslagna (i princip), Ryssland borta ur bilden för lång tid framåt, Hizbollah kaputt - således va fan kan pallen göra annat än att sitta fint?
Citera
2025-01-20, 05:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Befängt var ordet när du påstår att Israel är en terrorstat? Israel är den enda demokratin i mellanöstern men jag antar att du försöker taffligt provocera?
Precis, terrorstat. Man har i skrivande stund illegala ockupationer av delar av Syrien, Libanon, Västbanken, och Gaza. Man är det enda landet i mellanöstern mig veterligen som outright annekterat mark av sina grannländer i modern tid. Utöver detta har man alltså stulit sin atombomb från USA, gett medborgarskap och immunitet till grovt organiserad brottslighet, och regelbundet utfört olagliga lönnmord, även i tredje land. Terrorstat är en korrekt beskrivning av Israel.
Citat:
Du missar hela grejen för fan! Att börja med så har pallen inte längre resurser att fortsätta folkmordet på judarna. Sen så tror jag att de faktiskt har lärt sig läxan i och med att Iran är utslagna (i princip), Ryssland borta ur bilden för lång tid framåt, Hizbollah kaputt - således va fan kan pallen göra annat än att sitta fint?
Dom kan fortfarande dödas. Eftersom "pallen" fortfarande bor på den mark Israel vill annektera räcker detta gott och väl som anledning till att fortsätta bomba.
Citera
2025-01-20, 05:50
Avstängd
Citat:
Precis, terrorstat. Man har i skrivande stund illegala ockupationer av delar av Syrien, Libanon, Västbanken, och Gaza. Man är det enda landet i mellanöstern mig veterligen som outright annekterat mark av sina grannländer i modern tid. Utöver detta har man alltså stulit sin atombomb från USA, gett medborgarskap och immunitet till grovt organiserad brottslighet, och regelbundet utfört olagliga lönnmord, även i tredje land. Terrorstat är en korrekt beskrivning av Israel.

Dom kan fortfarande dödas. Eftersom "pallen" fortfarande bor på den mark Israel vill annektera räcker detta gott och väl som anledning till att fortsätta bomba.

Det som möjligen talar mot min tes att pallen lärt sig sin läxa är att pallarna tycks inbilla sig att de har segrat över Israel? Man ser det i nyhetsinslag överallt att pallen "firar segern" och gör V-tecknet.

Det talar för att de kommer fortsätta folkmordet de påbörjade 7/10.
Citera
2025-01-20, 05:57
Medlem
orrtupps avatar
Citat:

Eftersom deras enda intresse och mening med livet är att kriga och bli martyr och i brist på detta plåga åsnor och hundar så kommer de att börja om så snart de vilat ut lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in