2025-01-20, 03:14
Medlem
Leffeb0ys avatar
Nu har jag drabbats av ett extremt dilemma…

För ungefär 8 månader sen var jag och några polare ute och drack tills vi knappt kände igen varandra.

Jag kåt som jag är har inga spärrar när alkoholen väl kommit ner i systemet,

jag minns inget från den kvällen förutom att det kom fram en riktigt ”het” kvinna och frågade om jag ville dansa.

Dansa var väll något jag absolut ville göra i min berusning. Efter många öl, cider, shots mm så var det dags att röra sig hemåt, det är klart som faaaan att denna fina varelse ska klämma sig fast vid min arm och be och böna om att komma hem till mig eftersom hennes så kallade kusin lånade lägenheten och hon inte ville störa henne.

Jag var helt borta så tänkte inte längre än vad jag kunde se och jag kunde inte se långt vi kommer hem och boom så knullar vi, knullet i säg var rätt så bra och inget att klaga på,

morgonen efter vaknar jag med huvudverk och smärtor i min kuk och frågar mig själv ” vad fan var de som hände? ” tjejen jag knullat med var inte kvar så antog att kusinen nog hade dragit vid det laget,

vinglandes upp ur sängen ska jag gå ut på min balle och ta min morgon cigg precis innan jag hinner stänga balkongdörren hör jag en svag röst som säger ” hallå ” tittandes bak ser jag en riktigt pang brud som står där i sina string och jag tänker ” fan att jag fick till de med den här bruden är ju galet ” vi sitter och pratar lite och inget mer med det. Igår får jag samtalet att jag nyss har blivit en far och knasigt nog så har jag under dessa månader skaffat mig en tjej.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu eftersom jag har en tjej och vi är super lyckliga tillsammans och jag vill inte ha något med den andra tjejen att göra för att jag e inte attraherad av henne absolut hon e snygg men inte mer än så.

Satt vad kan man lära sig av en sån här händelse jo knulla inte när du e full om du sen ska gå och skaffa tjej får jag ju nu lära mig

Nu e dock frågan vad fan jag ska göra?
Citera
2025-01-20, 03:22
Medlem
Silltunnas avatar
Börja med att begära faderskapstest.
Citera
2025-01-20, 03:28
Medlem
Jag har tyvärr ingen aning om vad du bör göra.

Däremot låter det som att du har blivit sexuellt utnyttjad av denna kvinna.
Du skriver;
Citat:
Jag var helt borta så tänkte inte längre än vad jag kunde se /.../

Att ha sex med någon som inte är medveten eller i utsatt tillstånd anses i värsta fall vara våldtäkt. Att vara kraftigt berusad är att vara i utsatt tillstånd. Nu vet jag inte hur berusad kvinnan var, men det känns något irrelevant.

Tänk om situationen var omvänd, att en kvinna skrev såhär:
"Jag var ut och drack igår med mina tjejkompisar, jag blev så full att jag inte kunde tänka längre än vad jag såg. Jag har stora minnesluckor. Jag vaknade upp med smärta i mitt underliv och frågade mig; "vad fan hände igår".
Jag lyckades knappt ta mig ur sängen innan jag hörde en mansröst säga "hej, vart är du påväg?"
"
Citera
2025-01-20, 06:02
Medlem
Gör ett faderskapatest. Vad ville hon när hon berättade det? Rätt märkligt att hon inte sagt något förrän barnet kommit ut. Räkna dagarna om det är rimligt. 280 dagar är snittet och en förstföderska går ofta över tiden, om det är hennes första förstås...
Citera
2025-01-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffeb0y
Nu har jag drabbats av ett extremt dilemma…

För ungefär 8 månader sen var jag och några polare ute och drack tills vi knappt kände igen varandra.

Jag kåt som jag är har inga spärrar när alkoholen väl kommit ner i systemet,

jag minns inget från den kvällen förutom att det kom fram en riktigt ”het” kvinna och frågade om jag ville dansa.

Dansa var väll något jag absolut ville göra i min berusning. Efter många öl, cider, shots mm så var det dags att röra sig hemåt, det är klart som faaaan att denna fina varelse ska klämma sig fast vid min arm och be och böna om att komma hem till mig eftersom hennes så kallade kusin lånade lägenheten och hon inte ville störa henne.

Jag var helt borta så tänkte inte längre än vad jag kunde se och jag kunde inte se långt vi kommer hem och boom så knullar vi, knullet i säg var rätt så bra och inget att klaga på,

morgonen efter vaknar jag med huvudverk och smärtor i min kuk och frågar mig själv ” vad fan var de som hände? ” tjejen jag knullat med var inte kvar så antog att kusinen nog hade dragit vid det laget,

vinglandes upp ur sängen ska jag gå ut på min balle och ta min morgon cigg precis innan jag hinner stänga balkongdörren hör jag en svag röst som säger ” hallå ” tittandes bak ser jag en riktigt pang brud som står där i sina string och jag tänker ” fan att jag fick till de med den här bruden är ju galet ” vi sitter och pratar lite och inget mer med det. Igår får jag samtalet att jag nyss har blivit en far och knasigt nog så har jag under dessa månader skaffat mig en tjej.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu eftersom jag har en tjej och vi är super lyckliga tillsammans och jag vill inte ha något med den andra tjejen att göra för att jag e inte attraherad av henne absolut hon e snygg men inte mer än så.

Satt vad kan man lära sig av en sån här händelse jo knulla inte när du e full om du sen ska gå och skaffa tjej får jag ju nu lära mig

Vad du ska göra? Stå för det faktum att du varit en idiot exempelvis haha

Hela din text känns så jävla mysko och jag tror du trollar
Citera
2025-01-20, 06:17
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Du ska sluta röka och göra ett faderskapstest, kanske ett jobb om du inte har det. Öppna ett barnspar exempelvis hos Avanza.
Du börjar bli vuxen grattis ta ditt ansvar och stick inte huvudet i sanden för ungkarlslivet är över.
Citera
2025-01-20, 06:17
Medlem
kalkryggars avatar
  1. Säg till damen att du vill göra test för att se om du är fadern.
  2. Är ungen din, ta ditt ansvar och var en god far.
  3. Berätta för din nuvarande om barnet.
  4. Begär delad vårdnad.
  5. Se till att vara en närvarande pappa.

Det är ditt barn och hen förtjänar att ha en pappa som tar ansvar och är närvarande. Ditt barn ska alltid komma i första hand.

Om du fuckar upp detta så kommer du med tiden att ångra dig. Ditt barn kommer få en dålig start på livet. Så är det alltid till 100%

https://www.youtube.com/watch?v=SCk-wr-KIhg
Citera
2025-01-20, 07:12
Medlem
Ta ansvar för dina handlingar. Se till att barnet får en bra uppfostran och blir en god samhällsmedborgare. Du står naturligtvis för alla kostnader för utbildning etc.
Citera
2025-01-20, 07:18
Medlem
Merwinnas avatar
Tråden ligger under fel delforum. "Barn och familj" eller "juridik" är mer passande.

Först ska du begära ett faderskapstest. Finns ingen anledning att göra något annat alls, förrän du har resultatet i din hand, för chansen är stor att du inte ens är pappan om hon beter sig så. Det lär ju s.a.s. inte vara första gången.

Men om det sedan visar sig att du är pappan, så blir du förstås underhållsskyldig, och ska du bo ihop med din tjej och satsa på en gemensam framtid, så måste du (inte enligt lag men moraliskt) berätta detta för henne. Sedan behöver du inte ha kontakt med barnet, men alla barn behöver en far, och detta är ändå ditt barn. Så jag skulle föreslå att du ansöker om att få umgänge varannan helg och lär känna det lilla miraklet. Din nya tjej får antingen acceptera detta eller göra slut. Och i ett livsperspektiv kommer du att känna dig nöjdare med dig själv om du tar ditt ansvar på alla plan.

Jag säger detta för att ditt nya förhållande är så pass nytt ändå. Hade det handlat om ett långt äktenskap och barn även inom äktenskapet, så hade jag haft mer förståelse för att du inte vill riskera något, utan avstår umgänge med det utomäktenskapliga barnet. För de äktenskapliga barnen har ju också rättigheter, och det har även en fru sedan många år tillbaka.
Citera
2025-01-20, 07:50
Medlem
halaltarzans avatar
Om ungen är din så ska du sätta dig ner och gå igenom din ekonomi (om den nu är tajt vill säga), för du behöver väl typ dega 1600 i månaden?

För övrigt grattis, du har nu lärt dig lite grundläggande biologi, alltså att kvinnor kan bli gravida om man kommer i dem.
Citera
2025-01-20, 08:32
Medlem
DieselnDusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffeb0y
Säger som dom övriga.. Gör ett faderskaps test, berätta för flickvännen och sen kan jag inte förstå varför man vill behålla en unge med ett one night stand 😳 Tänker givetvis på honan nu..
Citera
2025-01-20, 08:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Säger som dom övriga.. Gör ett faderskaps test, berätta för flickvännen och sen kan jag inte förstå varför man vill behålla en unge med ett one night stand 😳 Tänker givetvis på honan nu..

Nej, och med tanke på att bruden var en "riktigt pang brud" också (det är det väl alltid för övrigt ). Jag menar, pang brudar brukar väl i regel kunna få tag en pang snubbe som hon kan bilda familj med. Nej, hon hade nog som mål att bli en ensamstående morsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in