• 1
  • 2
2025-01-19, 16:34
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Satt i en annan tråd och det uppstod tjafs om att polisen kan skydda människor osv vilket jag motsatte mig så startar därför denna tråd.

Vad säger ni som är pålästa skyddar polisen människor som är i trubbel? Som blir hotade osv..

Läste en kommentar och vet inte om den är sann eller inte när jag kollade på en dokumentär på Youtube, här kommer den.

Jobbar som insats polis men har tidigare varit på personskydd och om jag ska vara ärlig så gör ni nog bäst i att hålla er borta från att prata med oss då vi aldrig skyddar källa .

https://youtu.be/qEjYfpQxZ9k?si=vPgURRXOfgIch9rv

Så snälla försök hålla er till tråden och skippa rasist kortet jag är ute efter sanningen...
Citera
2025-01-19, 16:55
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Det beror på situation. Oftast kan dom inte det eftersom brott stoppas väldigt sällan innan dom inträffar.
Citera
2025-01-19, 16:59
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det beror på situation. Oftast kan dom inte det eftersom brott stoppas väldigt sällan innan dom inträffar.
Han i klippet förhindrade ett mord ju varför skyddar man ej honom?
Citera
2025-01-19, 17:14
beror på hur snut-tätt området är.

det patrulleras alltför lite i Sverige, tycker jag
Citera
2025-01-19, 17:39
Medlem
Skyddet är väl mer en pappersprodukt.. ser bra ut men gör ingen nytta.

Typ, jobbar du hela livet och betalar 75% skatt har vi detta skydd att sälja till dig.. random skattebetalare tänker, fyfasen, detta låter ju kanon.. verkligheten är dock att man inte fått ett skit, men har vart en duktig skatteslav åt en jävla massa äckliga psykopatparasiter.
Senast redigerad av NitzerAc3 2025-01-19 kl. 17:48.
Citera
2025-01-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Han i klippet förhindrade ett mord ju varför skyddar man ej honom?

Polisen vet om så mycket och samlar så mycket information och avvaktar och låter oskyldiga drabbas bara för att samla så mycket de kan om gärningsmännen! Bevittnar ni saker eller utsätts för brott kan de välja att ta det som information istället för anmälan och påbörjar en utredning! Med andra ord är man som en person ingenting i det stora hela och lite svinn får man räkna med för att kunna få så många och långa straff som möjligt!
Citera
2025-01-19, 17:43
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Polisen vet om så mycket och samlar så mycket information och avvaktar och låter oskyldiga drabbas bara för att samla så mycket de kan om gärningsmännen! Bevittnar ni saker eller utsätts för brott kan de välja att ta det som information istället för anmälan och påbörjar en utredning! Med andra ord är man som en person ingenting i det stora hela och lite svinn får man räkna med för att kunna få så många och långa straff som möjligt!
Han gick till gänget och erkände dom lät honom leva. Jag är förvånad säg just klart klippet. Helt sjukt trodde han var a dead man walking. Lita aldrig på en snut! Aldrig.
Citera
2025-01-19, 17:43
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
Skyddet är väl mer en pappersprodukt.. ser bra ut men gör ingen nytta.
Verkar vara så ja
Citera
2025-01-19, 17:57
Medlem
Citat:
Han gick till gänget och erkände dom lät honom leva. Jag är förvånad säg just klart klippet. Helt sjukt trodde han var a dead man walking. Lita aldrig på en snut! Aldrig.

Kan inget annat än att hålla med dig! Jag har sett så mycket skit och vet att inget görs om man ens blir trodd! Sen finns det också bra poliser men gäller att hitta dem vilket är svårare!
Citera
2025-01-19, 18:00
Avstängd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Kan inget annat än att hålla med dig! Jag har sett så mycket skit och vet att inget görs om man ens blir trodd! Sen finns det också bra poliser men gäller att hitta dem vilket är svårare!
Jag tror att bra poliser dyker in i yrket med hopp om rättvisa sedan inser dom lögnen och bara arbetar vidare för lönen och spänningen. Dom enda som kan förhindra fler mord är politiker men jag tror inte på politiken så som det ser ut just nu tyvärr.
Citera
2025-01-20, 00:23
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Polisen ägnar sig åt lågt hängande frukt. Allt annat är läppstift på grisen.
Citera
2025-01-20, 02:51
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Satt i en annan tråd och det uppstod tjafs om att polisen kan skydda människor osv vilket jag motsatte mig så startar därför denna tråd.

Vad säger ni som är pålästa skyddar polisen människor som är i trubbel? Som blir hotade osv..

Läste en kommentar och vet inte om den är sann eller inte när jag kollade på en dokumentär på Youtube, här kommer den.

Jobbar som insats polis men har tidigare varit på personskydd och om jag ska vara ärlig så gör ni nog bäst i att hålla er borta från att prata med oss då vi aldrig skyddar källa .

https://youtu.be/qEjYfpQxZ9k?si=vPgURRXOfgIch9rv

Så snälla försök hålla er till tråden och skippa rasist kortet jag är ute efter sanningen...
Får du bevakning så blir du skyddad i förhållande till hur stark bevakningén är. Det är sällsynt att man får stark polisbevakning dygnet runt. Men jag har blivit skyddad av polis två gånger när det blivit bråk där man ena gången ställde sig i vägen och andra gången tog in fanskapet i bilen. Paludan fick ju polisskydd. Säger polisen att du kan bli skyddad betyder det kanske bo på annan ort, skyddad identitet, kontaktförbud etc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in