Hej
Vi skulle köra till Ikea idag och när vi starta bilen så lyste motorlampan orange . Inga varningar i menyn och bilen käns som vanlig , går lika bra som innan . Aldrig haft problem med bilen sen vi köpte den 2 år sen och kommer felsöka den när jag hinner men tänkte kolla ifall nån vet vad det kan vara ? Mvh
Hej
Vi skulle köra till Ikea idag och när vi starta bilen så lyste motorlampan orange . Inga varningar i menyn och bilen käns som vanlig , går lika bra som innan . Aldrig haft problem med bilen sen vi köpte den 2 år sen och kommer felsöka den när jag hinner men tänkte kolla ifall nån vet vad det kan vara ? Mvh
Det handlar nog om oljan, Opels lampor lyser ofta trots att man åtgärdat felet. Ingen felkod?
Antagligen ingen ko på isen, moderna bilar larmar om allt möjligt men oftast är det bara givaren som fått spel medan bilen i sig går som en klocka. En snabb avläsning av felkoder berättar vad som gäller. De finns folk som misstänker att bilindustrin är lite förtjusta i dessa ”felkällor” som drar in stora mängder kunder till verkstan. Jag är en av dem.
Hej
Bara som ett tips: Opel Insignia dieselmotorer borde ha en varningstriangel.
Det är väl antingen partikelfiltret eller EGR-ventilen som börjar sota igen för att bilen går för mycket småsträckor, det är vanligt på moderna dieselbilar som har avgasreningsteknik som kräver att bilen körs längre sträckor. Men det lär framgå när felkoderna kollas.
Det är lite julbelysning på vår insigna, motorlampa, partikelfilter, parkeringsbroms mfl.
Svårt som fanken att få tag i delar till, reparerade den för 18 papp så nästa gång den strular så är den finito
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!