• 1
  • 2
2025-01-18, 20:27
Medlem
Min pojkvän och jag har haft det lite kämpigt på sistone. Han har haft nycket ångest för framtiden och har mycket tankar på framtiden. Han vill ha familj i framtiden men är rädd för allt som skulle kunna gå fel (han är frånskild och har ett barn och ett ex som är väldigt svår som person). Han har även haft en kämpig tid senaste månaderna med mycket jobbigt som hänt i det privata och jobbet som gjort honom deppig och allt mer ångestfylld.

Vi skulle träffats idag men han messade mig i morse och sa att han känner sig slutkörd och "behöver vara själv idag och samla sina tankar"
Han föreslog att vi skulle ses imorgon istället. På vilket jag svarade "absolut, kan imorgon också. Ta hand om dig"

Hans svar "tack! Du är underbar. Puss"

Jag är ängslig av mig allergisk mot frasen "behöver tänka/utrymme/tid" etc vilket i min bok är typ detsamma som relationen är slut snart. Kan någon här lugna mig? Eller bör jag vara orolig?
Citera
2025-01-18, 20:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Eller så är du lite orolig idag, tar en promenad, och så får du reda på läget i morgon?
Citera
2025-01-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Min pojkvän och jag har haft det lite kämpigt på sistone. Han har haft nycket ångest för framtiden och har mycket tankar på framtiden. Han vill ha familj i framtiden men är rädd för allt som skulle kunna gå fel (han är frånskild och har ett barn och ett ex som är väldigt svår som person). Han har även haft en kämpig tid senaste månaderna med mycket jobbigt som hänt i det privata och jobbet som gjort honom deppig och allt mer ångestfylld.

Vi skulle träffats idag men han messade mig i morse och sa att han känner sig slutkörd och "behöver vara själv idag och samla sina tankar"
Han föreslog att vi skulle ses imorgon istället. På vilket jag svarade "absolut, kan imorgon också. Ta hand om dig"

Hans svar "tack! Du är underbar. Puss"

Jag är ängslig av mig allergisk mot frasen "behöver tänka/utrymme/tid" etc vilket i min bok är typ detsamma som relationen är slut snart. Kan någon här lugna mig? Eller bör jag vara orolig?

Bara för atr något är teoretiskt möjligt är det inte sannolikt!
En tanke är inte fakta!
Citera
2025-01-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Bara för atr något är teoretiskt möjligt är det inte sannolikt!
En tanke är inte fakta!
Försöker tänka att hans ton i sista meddelandet inte låter som nåt man säger till nån man vill dumpa men vem vet
Citera
2025-01-18, 21:37
Medlem
Hazizas avatar
Svårt att veta, undviker han dig ofta? Om inte, så finns det väl ingen anledning att oroa sig.
Citera
2025-01-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Svårt att veta, undviker han dig ofta? Om inte, så finns det väl ingen anledning att oroa sig.
Nej han undviker inte mig, vi sågs senast för 2 dagar sedan och saker verkade bra även om han varit öppen med att han känt sig nere på sistone. Tror han känner sig lite känslomässigt avtrubbad i allmänhet men förösker bjuda till när man väl ses.
Citera
2025-01-18, 22:18
Medlem
Där är du ju. Säkert en månad sen sist! På tal om månad, har du funderat något på om ditt maniska grubblande är kopplat till din menscykel?
Citera
2025-01-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Nej han undviker inte mig, vi sågs senast för 2 dagar sedan och saker verkade bra även om han varit öppen med att han känt sig nere på sistone. Tror han känner sig lite känslomässigt avtrubbad i allmänhet men förösker bjuda till när man väl ses.
Citera
2025-01-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viravi
Där är du ju. Säkert en månad sen sist! På tal om månad, har du funderat något på om ditt maniska grubblande är kopplat till din menscykel?
Jadå, mitt grubblande är värst innan mens. Är dock i en "stabil" fas av cykeln så det äta är mina "vanliga" nojor. Är ovanligt för honom att skjuta upp en träff så blev orolig
Citera
2025-01-18, 22:59
Medlem
Du skriver ju att han har haft en jobbig tid både på jobbet och privat. Jag kopplar ”samla mina tankar” direkt till det.
Citera
2025-01-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetinSthlm
Du skriver ju att han har haft en jobbig tid både på jobbet och privat. Jag kopplar ”samla mina tankar” direkt till det.
Han har haft mycket tankar på relationens framtid också, om våra mål går ihop osv. Vet att det åtminstone är delvis en anledning till ångest för honom. Det har verkat som att han ändå vill kämpa ihop och komma över sina rädslor osv men jag blir nojig.
Citera
2025-01-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
Han har haft mycket tankar på relationens framtid också, om våra mål går ihop osv. Vet att det åtminstone är delvis en anledning till ångest för honom. Det har verkat som att han ändå vill kämpa ihop och komma över sina rädslor osv men jag blir nojig.

Ja om ni redan har haft den diskussionen så är det ju ett annat läge -då är det ju inte nojigt utan grundat på att du vet att han faktiskt går med de tankarna. Det kan ju fick vara likaväl så att han efter att ha samlat sina tankar kommer fram till att han vill vara med dig. Det vet troligtvis inte ens han själv just nu, om det är det han går och funderar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in