Citat:
Ursprungligen postat av
WynardTheFrog
Ok, vad tycker du om de vriga tre delarna?
Kommer knappt ihg dem, minns bara att jag inte var imponerad. Och d sg jag den 1995/96, s fort den blev tillgnglig i Sverige, nr Tarantino-hajpen var som strst efter Pulp Fiction, samtidigt som en ganska stor del av det vriga filmutbudet inte helt hade hmtat sig frn 80-talets jttesvacka (tycker hollywoodfilmens "andra guldlder" efter 70-talet r andra halvan av 90-talet och 2000-talets frsta rtionde).
Men fast man var ung och dum och lttimpad, verkligen ville gilla den och det mesta annat forfarande var ganska dligt blev man rtt besviken, och det gllde hela kompiskretsen.
Minns att Tim Roths slapstick-skdespeleri var srskilt verdrivet och dligt.
Ja, just det, har fr mig att Tarantino sjlv hade den strsta rollen i sitt segment s du kan ju tnka dig.
Edit: Kan tillgga att det r den enda Tarantinofilm jag inte sett om (sg till och med om Death Proof fr ngra r sedan fr att kolla om den verkligen var s kass som jag minns den (den var nstan nnu smre)), har faktiskt aldrig ens kommit p tanken. Och nu nr jag blir pmind om dess existens r jag fortfarande inte minsta sugen att se om den.