2025-01-17, 18:55
Tarantino och tre andra gjorde 1995 en film i 4 delar som d heter Four Rooms, som utspelar sig p ett hotell under nyr.

Vad tycker ni om den? Jag har aldrig sett den, men den knns vldigt, vldigt bortglmd idag..

r den bra?
Citera
2025-01-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WynardTheFrog
Tarantino och tre andra gjorde 1995 en film i 4 delar som d heter Four Rooms, som utspelar sig p ett hotell under nyr.

Vad tycker ni om den? Jag har aldrig sett den, men den knns vldigt, vldigt bortglmd idag..

r den bra?

Nej, den r en ganska dlig film. Tarantinos del r en Tarantino-scen s typisk honom att den kndes lite trtt redan d.

Bortglmd med rtta.
Citera
2025-01-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ok, vad tycker du om de vriga tre delarna?

Kommer knappt ihg dem, minns bara att jag inte var imponerad. Och d sg jag den 1995/96, s fort den blev tillgnglig i Sverige, nr Tarantino-hajpen var som strst efter Pulp Fiction, samtidigt som en ganska stor del av det vriga filmutbudet inte helt hade hmtat sig frn 80-talets jttesvacka (tycker hollywoodfilmens "andra guldlder" efter 70-talet r andra halvan av 90-talet och 2000-talets frsta rtionde).

Men fast man var ung och dum och lttimpad, verkligen ville gilla den och det mesta annat forfarande var ganska dligt blev man rtt besviken, och det gllde hela kompiskretsen.

Minns att Tim Roths slapstick-skdespeleri var srskilt verdrivet och dligt.

Ja, just det, har fr mig att Tarantino sjlv hade den strsta rollen i sitt segment s du kan ju tnka dig.

Edit: Kan tillgga att det r den enda Tarantinofilm jag inte sett om (sg till och med om Death Proof fr ngra r sedan fr att kolla om den verkligen var s kass som jag minns den (den var nstan nnu smre)), har faktiskt aldrig ens kommit p tanken. Och nu nr jag blir pmind om dess existens r jag fortfarande inte minsta sugen att se om den.
Senast redigerad av Saragalar 2025-01-17 kl. 19:35.
Citera
2025-01-17, 19:41
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Vldigt ojmn rulle. Tarantino-episoden r vl den mest sevrda. Tim Roth r ocks sevrd men rtt over the top.
Citera
2025-01-17, 19:43
Medlem
Citat:

r den bra?

Kan vara vrt att se den bara fr att ha det gjort.
Jag tyckte den var lite cool nr den kom just pga Tarantinos medverkan.
En av delarna r regisserad av Robert Rodriguez. (From dusk till dawn) och den delen har nt vampyrinslag om jag inte minns fel.
Madonna r med.
Sen r faktiskt Bruce Willis med. Han str inte med i rollistan fr han stllde upp gratis vilket r emot ett sv regelverken.

-Bruce Willis-is not credited for his appearance in Four Rooms/1996 because he violated SAG rules for acting/receiving no money in this film.

Willis is best friends with director Quentin Tarantino. He took a role in Four Rooms for fun and as a favor to the director.

Acting for free is a violation of SAG rules.

SAG agreed not to sue Willis if his name was not included in the credits.

Den delen Bruce Willis r med r ganska s bra.
Citera
2025-01-17, 19:49
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Tycker det han gjort efter Death Proof hller hgsta klass.
Citera
2025-01-17, 19:54
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om det han gjort efter Jackie Brown? Saraglar, jag ser att du starkt ogillar Death Proof, men vill grna hra den andres sikt ocks.

Gillar ni True Romance, NBK. From Dusk Till Dawn? Som han skrev.
Gillar ni Desperado? Han r ju med dr i 10 minuter.
https://youtu.be/moAZ3AsyhLU?si=nYlPLwRRb3zfFywb

True Romance var toppen, en av mina Tarantino-favoriter. Natural Born Killers r knappt en Tarantinofilm och har inte riktigt hllit infr tidens tand. From Dusk Till Dawn brjar ganska bra men blir sedan bara smre och smre, p slutet rena kalkonen.
Citera
2025-01-17, 20:46
Medlem
drinksareonmes avatar
Ni vet vl att Tarantino enbart skrev manuset till True Romance.
Citera
2025-01-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Ni vet vl att Tarantino enbart skrev manuset till True Romance.

Ja, men till skillnad frn Oliver Stone s fljde Tony Scott manus s troget att det knns som en Tarantino-film.
Citera
2025-01-18, 10:17
Medlem
proconsuls avatar
Den delen dr Tim Roth r piccolo r vldigt kul. Hela filmen r fr vrigt sevrd.
Citera
2025-01-20, 16:10
Medlem
psaks avatar
Den var riktigt bra (Tim Roth minns jag som enastende, fast Steve Buscemi tydligen var frstahandsvalet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in