2025-01-17, 18:26
Medlem
Jag tror inte jag är ensam när jag säger att många nyare filmer går på tok för fort. man klipper ju fan bara när en människa ska knacka på en dörr där den karaktären ska prata med en person som är viktig för storylinen i filmen
ja, varje film har en storyline. Även om den är dålig eller kort så har varje film en storyline och det förstörs väldigt mycket när man klipper 3 gånger varannan sekund när det inte ens är action

Såhär - Man kan ju klippa mycket & ha snabb musik och så när det händer action men grejen med nyare filmer är att dom gör ofta fel på den punkten. Dom gör liksom nästan tvärtom.

När det inte är action och bara nåt vanligt händer så måste dom klippa jättemånga gånger och hetsar

Och när det händer mycket klipps det ibland inte mycket alls

Det har antagligen med Filmproduktörernas Tiktok beroende att göra, liksom att nåt alltid måste hända. Inte nog att dom har ångest & mår dåligt av det dom gör också dåliga filmer som är Hetsiga, Nervösa & Snabb-Storyline-ade, som är svårförstådd
Citera
2025-01-17, 19:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Tittar så sällan på film, än mindre nya, så vet inte från egen erfarenhet hur det ser ut idag men vet att många youtubers medvetet klipper friskt (vilket du är inne på) i sitt material då det tenderar att hålla kvar fler tittare längre. Att konstant bli matad med nya "scener" bibehåller tittarens fokus/intresse "på något vis" som jag förstått det. Kanske att regissörer implementerar något liknande i filmer numera.
Citera
2025-01-17, 19:56
Avstängd
Väldigt många filmer håller B-klass eller ännu sämre. Jag får känslan TS ligger på hårt att se nya filmer och då följer det med en hel del dåliga filmer. Slösa inte tid med det.

Gå in på imdb och kolla betyget först. Ser du ett lågt betyg har du sparat 1-2 timmar på att slippa se en dålig film.
Citera
2025-01-17, 20:37
Medlem
mr.aidss avatar
Det är inte tempot eller klippningen som är problemet bakom nya filmer, det är Hollywood som helhet. DEI anställningar tar bort eldsjälar och genier, underliggande dåliga budskap eftersom en spade inte får kallas för en spade längre. Även att streamingtjänsterna producerar mycket material själva som allt håller värdelös klass. Kort och gott, flera anledningar samanstrålar till varför majoriteten av filmer och serier nuförtiden är kassa.
Citera
2025-01-18, 01:45
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Väldigt många filmer håller B-klass eller ännu sämre. Jag får känslan TS ligger på hårt att se nya filmer och då följer det med en hel del dåliga filmer. Slösa inte tid med det.

Gå in på imdb och kolla betyget först. Ser du ett lågt betyg har du sparat 1-2 timmar på att slippa se en dålig film.

Håller med

7 av 10 och uppåt brukar kunna vara sevärda filmer.

6 av 10 blir typ Beck. Man kan kolla en regnig tråkig dag men inte så mycket att hänga i julgranen.

Allt under 6 är inte värt att ens kolla på.
Citera
2025-01-18, 05:12
Medlem
Pungsvings avatar
Liberal wokesmörja.
Citera
2025-01-18, 06:40
Medlem
Ja, håller med till 100%. Allt nyproducerat är avskyvärt på så många vis.

Men tack och lov så blir det desto lättare att stänga av helt, vilket jag kan rekommendera.

Slutade själv med film, tv, och radio heter för flera år sedan och det har gjort mig gott. Man frisknar till när man slutar att mata sig med skit, och det gäller både mat och media.

Nyheter och så kallade dokumentärer är inget bättre heller, bara till för att hålla oss rädda, splittrade och svaga ändå. Räcker ganska gott att se ämnesrubrikerna på "nya inlägg" här på fb så har man ett hum om vad som händer, och även hur propagandan går.
Citera
2025-01-18, 18:49
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Foto, filmproduktion och grafisk design --> Film
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem