• 1
  • 2
2025-01-17, 16:26
Medlem
Nu har Svt:s Stockholmsredaktion full med alla dess miljöpartister kommit ut med en stor svärtande rubrik: Män har större klimatpåverkan än kvinnor – Felipe, 27: ”Tror killar tycker det är omanligt”

Har nu inte den minsta tilltro till att att män och kvinnor går omkring och tänker på vad som är manligt respektive kvinnligt när det gäller klimatet. Vad tycker ni här på Flashback går ni omkring och tycker det är manligt att inte engagera sig i klimatet? Vad tycker ni om sådana här svärtande rubriker på Svt sakligt – osakligt?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...et-ar-omanligt
Citera
2025-01-17, 16:29
Medlem
Nej men vid närmare eftertanke så är det ett feministiskt påhitt så det stämmer att det är rätt omanligt
Citera
2025-01-17, 16:34
Medlem
Niggwards avatar
Hahaha
Som vanligt går klimat hysteri och genus hand i hand. Dessa politiska aktivister kan inte hantera att andra inte tycker som dem och då måste det vara någon bakomliggande anledning kopplat till ras eller kön. Ja. Det är manlighets synen på klimat som är anledningen.

Men hur funkar det när tjejer säger samma sak som jag kring det? Är det kvinnors syn på sin manliget som får dem att ha en hjärna?

Man undrar om det någonsin kommer en dag där dessa mongon greppar att folk håller inte med deras politiska övertygelse av någon annan anledning än vad den står för. Förnekelsen är total
Citera
2025-01-17, 16:43
Avstängd
Lailatjejs avatar
I första hand är det oerhört efterblivet att gaffla om och "engagera sig i" klimatet och efterblivet är oattraktivt så nej, som kvinna skulle jag ju aldrig ta i en karl som håller på med sånt.
Citera
2025-01-17, 16:50
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Men det ÄR omanligt att vara miljöpartist. De har en lång uppförsbacke om de ska fösöka få oss att sluta äta kött, raka oss med engångshyvlar eller köra bensinbil. Ju mer de tjatar, desto större blir köttkonsumtionen och eldandet.
Citera
2025-01-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Nu har Svt:s Stockholmsredaktion full med alla dess miljöpartister kommit ut med en stor svärtande rubrik: Män har större klimatpåverkan än kvinnor – Felipe, 27: ”Tror killar tycker det är omanligt”

Har nu inte den minsta tilltro till att att män och kvinnor går omkring och tänker på vad som är manligt respektive kvinnligt när det gäller klimatet. Vad tycker ni här på Flashback går ni omkring och tycker det är manligt att inte engagera sig i klimatet? Vad tycker ni om sådana här svärtande rubriker på Svt sakligt – osakligt?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...et-ar-omanligt
Det är inte särskilt manligt att vara tro på moderna tiders troll och häxor.

Se filmen Climate the movie och häpna.
Citera
2025-01-17, 17:08
Medlem
Helt rätt Att gå på klimatbluffen är helt omanligt.
Citera
2025-01-17, 17:13
Medlem
Spelkulas avatar
På riktigt, varför skulle någon ta dessa problem på allvar? Jag säger inte att jag inte gör det, men varför? Låt oss tuta och köra hela den potentiella bluffen hela vägen ut? Låt helvetet brinna löst om det finns skillnader inom generell uppfattning utifrån idag, för mig kvittar det så länge det finns motstridig och manipulativ data som försöker pusha ekonomiska intressen för egen fördel. Finns motstridigheter kan båda delar som drivs av ekonomiska intressen i ärlighetens namn suga min kuk. Man får helt enkelt blotta icke-manipulerad data från två olika ståndpunkter tills relativ sanning kan avgöra vad som är någonting att enas i. Eller handlar allting bara om ekonomiska intressen när människor får för sig att Gud inte står överst?
Citera
2025-01-17, 17:31
Till er som tycker det är omanligt och larvigt: Har ni varit i Paris och andats in luften där?

Föredrar ni luft som i Paris eller luft som på Dalarnas landsbygd?

Det finns en rejäl skillnad oavsett om det är manligt eller omanligt.
Citera
2025-01-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Men det ÄR omanligt att vara miljöpartist. De har en lång uppförsbacke om de ska fösöka få oss att sluta äta kött, raka oss med engångshyvlar eller köra bensinbil. Ju mer de tjatar, desto större blir köttkonsumtionen och eldandet.
Engångshyvel är väl inte så manligt? Tacka vet jag rakkniv. Som dessutom är miljövänliga, vare sig du vill det eller inte.
Citera
2025-01-17, 17:43
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterParkarbetare
Till er som tycker det är omanligt och larvigt: Har ni varit i Paris och andats in luften där?

Vad har det med "klimatet" att göra?
Citera
2025-01-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Helt rätt Att gå på klimatbluffen är helt omanligt.

Det är ingen "klimatbluff".
Jag är man, både bildad och utbildad inom området, och om man inte redan nu kan se hur klimatet har förändrats över de senaste 40 åren, så kanske man inte har insikt.
Det kommer bli värre. Tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in