2025-01-17, 15:46
Medlem
Tja. Har haft en lur p beslag hos polisen i ngra mnader nu och ska snart till Spanien i 3 mnader s undrar om det r mjligt fr en anhrig att hmta ut beslag om jag inte befinner mig i landet?
Citera
2025-01-17, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waltergreen1
Tja. Har haft en lur p beslag hos polisen i ngra mnader nu och ska snart till Spanien i 3 mnader s undrar om det r mjligt fr en anhrig att hmta ut beslag om jag inte befinner mig i landet?

Mste ju fungera att bara skriva en generalfullmakt, d blir ju din anhriga dig juridiskt.
Citera
2025-01-17, 15:59
Avstngd
ApanAbdullas avatar
Citat:
Vad r du misstnkt fr? S lnge utredningen hller p kan dom hlla i din telefon dessutom s kan enbart du sjlv hmta ut den..
Citera
2025-01-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Vad r du misstnkt fr? S lnge utredningen hller p kan dom hlla i din telefon dessutom s kan enbart du sjlv hmta ut den..
r vl orelevant vad jag r misstnkt fr haha. Men tack fr svaret p min frga
Citera
2025-01-17, 18:49
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla

Jag tror du har fel.

Citat:
r vl orelevant vad jag r misstnkt fr haha. Men tack fr svaret p min frga

Jag tror hen har fel.

" Enligt anmlaren kvitteras fremlet av hktespersonalen och inte av den hktade personligen. I chefsJO:s beslut konstateras att det i rttegngsbalken inte finns ngot krav p att den som fremlet ska lmnas ut till personligen ska kvittera mottagandet."

"Detta innebr att det exempelvis mste vara mjligt fr den som fremlet ska lmnas ut till att ge ngon annan fullmakt att hmta ut eller ta emot fremlet."

https://lagen.nu/avg/jo/4689-2013

Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Irrelevant heter det

Icke-relevant inlgg.

"Frga:
Skriver man orelevant eller irrelevant?

Svar:
Vi rekommenderar irrelevant, som r den etablerade negeringen av relevant. Det r bildat av latinets in + relevant, och r den enda variant som ordbckerna tar upp.

Men ven orelevant och icke-relevant anvnds, och de r regelbundet bildade enligt mnstren att negera med o- och icke-. "

https://frageladan.isof.se/faqs/21942
Senast redigerad av FyFanVadFattigt. 2025-01-17 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in