2025-01-16, 23:05
Medlem
Hej!

Jag brjade ett nytt jobb fr 1 mnad sedan som inte blev i nrheten av hur jag tnkt mig. Jag mr skit dligt, jag har ngest hela tiden. Det r s svrt att beskriva hur jag mr.

Jag r dock i slutskedet i en rekryteringsprocess. Den potentiella arbetsgivaren har som regel att alltid kolla upp nuvarande chef, trots att man bara varit dr kort tid. De kan inte gra undantag. Hur hade ni tagit det tuffa samtalet med din nuvarande chef om ni ens hade gjort det?
Citera
2025-01-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niper1012
Hej!

Jag brjade ett nytt jobb fr 1 mnad sedan som inte blev i nrheten av hur jag tnkt mig. Jag mr skit dligt, jag har ngest hela tiden. Det r s svrt att beskriva hur jag mr.

Jag r dock i slutskedet i en rekryteringsprocess. Den potentiella arbetsgivaren har som regel att alltid kolla upp nuvarande chef, trots att man bara varit dr kort tid. De kan inte gra undantag. Hur hade ni tagit det tuffa samtalet med din nuvarande chef om ni ens hade gjort det?

Vad r det som gr att du mr s dligt p ditt jobb? Hur r relationen med din chef?
Citera
2025-01-17, 00:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niper1012
Hej!

Ja det r vl inte mer med det. Sg som det r, du trivs inte och knner att detta blev fel.
Sen r det ju helknppt att de vill ha referens frn den arbetsplats du arbetat p i EN mnad. Du har vl en tidigare arbetsplats dr du arbetat lngre som borde va mer relevant att f referenser frn.
Citera
2025-01-17, 18:43
Medlem
Jag tror det r bttre fr alla inblandade om man bara r rlig med att det inte blev som man tnkt sig, och att man skt annat jobb. Gr man bakom ryggen p folk tror jag det r svrare att f bra referenser frn andra, oavsett om detta r chef eller inte.

Som kollega hade ju (iaf jag) ocks uppskattat att f veta om ngon sker sig bort. Blir s mycket mer lttarbetat nr man vet att folk inte bara kommer lmna allt i knt p en.
Citera
2025-01-17, 22:40
Medlem
over9ks avatar
Vilken sjuk regel, inte normalt
Citera
2025-01-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Vilken sjuk regel, inte normalt
Hller med. Knns lite som redflag fr det nya fretaget. HR kan dock ha vldigt konstiga regler ibland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in