• 1
  • 2
2025-01-16, 21:10
Medlem
A-Good-Mans avatar
En 64-årig kvinna vill ha barn med sin 38 år yngre pojkvän.

Att få barn som äldre kvinna medför ju vissa risker, både för kvinnan och barnet. Barnet har en ökad risk att få Downs syndrom. Det finns också studier som visar att risken för havandeskapsförgiftning, för tidig födsel, låg födelsevikt, missfall och dödfödsel ökar med åldern.

Dessutom har man ju inte samma energi som när man var yngre så att ta hand om ett barn vid den åldern lär ju vara betydligt jobbigare!

Nu tolkar jag artikeln som att det är främst genom adoption, men jag undrar om de försöker på naturligt sätt också kanske (menar provrörsbefruktning)

Vad anser ni om att skaffa barn när man kommit upp så pass i åldern?

Citat:
Amors pilar har träffat farmor Cheryl.

– Vi ger inte upp, säger hon om kampen för att få barn med sin 38 år yngre kärlek.

Källa: https://www.expressen.se/noje/farmor...re-pojkvannen/
Senast redigerad av A-Good-Man 2025-01-16 kl. 21:16.
Citera
2025-01-16, 21:21
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Good-Man

Att få barn som äldre kvinna medför ju vissa risker, både för kvinnan och barnet. Barnet har en ökad risk att få Downs syndrom. Det finns också studier som visar att risken för havandeskapsförgiftning, för tidig födsel, låg födelsevikt, missfall och dödfödsel ökar med åldern.

Dessutom har man ju inte samma energi som när man var yngre så att ta hand om ett barn vid den åldern lär ju vara betydligt jobbigare!

Nu tolkar jag artikeln som att det är främst genom adoption, men jag undrar om de försöker på naturligt sätt också kanske (menar provrörsbefruktning)

Hon skulle ha skaffat barn tidigare, varför just nu?
Citera
2025-01-16, 21:24
Medlem
A-Good-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrB00ZE
Hon skulle ha skaffat barn tidigare, varför just nu?
Hon har redan 17 barnbarn så några barn har hon ju sedan tidigare. Antar att hon fått barnlängtan igen på gamla dar? Personligen tycker jag det är oansvarigt att skaffa barn i den åldern. Lär bli kämpigt för henne ta hand om ett litet barn i den åldern!
Citera
2025-01-16, 21:28
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:

Med tanke på åldern så måste det ju bli äggdonation och IVF.
Är det då verkligen förhöjd risk för Downs?

Jag säger till bruttan. Go for it girl.

Bernie Ecclestone, världens äldsta pappa, blev pappa vid 89 år med sin 45 år yngre fru.
Citera
2025-01-16, 21:35
Medlem
MrB00ZEs avatar
Citat:
Hon har redan 17 barnbarn så några barn har hon ju sedan tidigare. Antar att hon fått barnlängtan igen på gamla dar? Personligen tycker jag det är oansvarigt att skaffa barn i den åldern. Lär bli kämpigt för henne ta hand om ett litet barn i den åldern!

Ja, exakt. Vad händer med barnet om hon skulle föda? Ska de adoptera bort det?

Det är ju bara en tidsfråga innan hon inte kan ta hand om barnet längre. Tänk om hon dör eller blir sjuk när barnet är litet?
Citera
2025-01-16, 21:35
Medlem
Pinoputchins avatar
Mycket vackert och coolt. Men kanske lite väl gammal quinna för att ha barn...
Citera
2025-01-16, 21:49
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Det är ju bara en tidsfråga innan hon inte kan ta hand om barnet längre. Tänk om hon dör eller blir sjuk när barnet är litet?

Pappan verkar vara tillräckligt ung för att klara av det. Ser inte den biten som något problem.

Däremot är hon för tunn och sannolikt inte tillräckligt fertil för att bli gravid även med insemination och ivf. Så jag tror inte det kommer att hända.
Citera
2025-01-16, 21:50
Medlem
Citat:

Jag tycker också att det är oansvarigt. Vill man inte att barnen ska ha båda sina föräldrar i livet en längre tid?
Men kan ju lika gärna vara något dom gör, eller bara påstår, för att uppröra och få fler besökare på sina sociala medier.
Citera
2025-01-16, 21:54
Medlem
A-Good-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag tycker också att det är oansvarigt. Vill man inte att barnen ska ha båda sina föräldrar i livet en längre tid?
Men kan ju lika gärna vara något dom gör, eller bara påstår, för att uppröra och få fler besökare på sina sociala medier.
Mycket möjligt att det kan vara för att locka fler besökare på sina sociala medier som du säger. Men om hon nu skaffar ett barn får man ju hoppas hon gör det för att hon verkligen vill ha ett barn och inte bara för att kunna visa upp det på sociala medier.
Citera
2025-01-16, 21:56
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:

Om barnet lever med sin mamma och pappa, varför skulle barnet adopteras bort om mamman dör?
Citera
2025-01-16, 21:59
Medlem
MrB00ZEs avatar
[quote=Megaforce|90723574]Pappan verkar vara tillräckligt ung för att klara av det. Ser inte den biten som något problem.

Jo, det är sant. Tänkte inte på det
Citera
2025-01-17, 03:02
Tanten är 64 men ser ut att ha rökt meth i något årtionde, hoho
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem