2025-01-16, 21:05
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Inte helt oväntat så verkar Ukraina med flera - dvs Väst - ha total panik inför Trumps tillträde och nu kommer plötsligt attack efter attack i "djupaste Ryssland" bara dagar innan Trump tillträder och antagligen löser konflikten på en kafferast - han var ju ganska duktig på detta med world peace och diplomatiska kontakter under sin förra regeringsperiod...... startade inte ETT enda krig (till skillnad från alla andra presidenter), höll huvudet kallt..... alla vet att han är på god fot med Putin osv.

Så nu kommer panikattack efter panikattack, Västs rädsla för fred tycks inte känna några gränser

Samtidigt är tystnaden från Rysslan kompakt:

https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2531634

Någon mer som håller med om att detta är ett uppenbart försök av Väst att provocera Ryssland och destabilisera hela situationen ytterligare, så att det inte ska bli alltför uppenbart att Trump faktiskt löser biffen - och att han gör det snabbt?
Citera
2025-01-16, 21:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Inte helt oväntat så verkar Ukraina med flera - dvs Väst - ha total panik inför Trumps tillträde och nu kommer plötsligt attack efter attack i "djupaste Ryssland" bara dagar innan Trump tillträder och antagligen löser konflikten på en kafferast - han var ju ganska duktig på detta med world peace och diplomatiska kontakter under sin förra regeringsperiod...... startade inte ETT enda krig (till skillnad från alla andra presidenter), höll huvudet kallt..... alla vet att han är på god fot med Putin osv.

Så nu kommer panikattack efter panikattack, Västs rädsla för fred tycks inte känna några gränser

Någon mer som håller med om att detta är ett uppenbart försök av Väst att provocera Ryssland och destabilisera hela situationen ytterligare, så att det inte ska bli alltför uppenbart att Trump faktiskt löser biffen - och att han gör det snabbt?
Låt ryssjävlarna känna på sin egen medicin, ändå de som dragit igång det så de får väl svälja beska droppar nu då..

Trumpen är medial pajas. Men du har rätt i att han drog inte igång något krig sista han var president, var väl den förste på 50 år eller så som inte gjorde det? Så något gott gjorde han, genom att inte göra det...
Citera
2025-01-16, 21:47
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:

Var ligger "Rysslan"?

För övrigt. Sluta sprida lögner och desinformation.
Fan vad vidrigt det är med alla dessa agenter som sprider lögner.

" Trump joins Barack Obama, Bill Clinton, Ronald Reagan, Jimmy Carter, Gerald Ford, Richard Nixon, John F. Kennedy and Dwight D. Eisenhower in not having officially brought the United States into a new war since 1945."

https://www.reuters.com/article/worl...idUSKBN2A22QR/

Biden har heller inte startat något krig.
https://www.cato.org/blog/fact-check...t-us-conflicts
Senast redigerad av FyFanVadFattigt. 2025-01-16 kl. 21:50.
Citera
2025-01-16, 21:51
Medlem
Westgoethes avatar
Klart man attackerar i "djupaste ryssland" - det enda ryssen förstår är våld.
Varför skulle man inte slå mot depåer för ammunition och flygbränsle för att slippa bli bombad med kryssningsrobotar? Till skillnad från Ryssen skjuter iaf Ukrainarna inte på bostadshus, sjukhus, bibliotek, skolor och kyrkor.
Citera
2025-01-16, 23:51
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Låt ryssjävlarna känna på sin egen medicin, ändå de som dragit igång det så de får väl svälja beska droppar nu då..

Trumpen är medial pajas. Men du har rätt i att han drog inte igång något krig sista han var president, var väl den förste på 50 år eller så som inte gjorde det? Så något gott gjorde han, genom att inte göra det...
Han hade tur bara och han rider på den vågen
Citera
2025-01-17, 06:36
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem

Du svarade inte på frågan
Citera
2025-01-17, 06:37
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westgoethe
Klart man attackerar i "djupaste ryssland" - det enda ryssen förstår är våld.
Varför skulle man inte slå mot depåer för ammunition och flygbränsle för att slippa bli bombad med kryssningsrobotar? Till skillnad från Ryssen skjuter iaf Ukrainarna inte på bostadshus, sjukhus, bibliotek, skolor och kyrkor.

Och att det trappas upp exakt en VECKA innan Trump tillträder är bara en slump eller?
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2025-01-17 kl. 06:45.
Citera
2025-01-17, 06:45
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Var ligger "Rysslan"?

För övrigt. Sluta sprida lögner och desinformation.
Fan vad vidrigt det är med alla dessa agenter som sprider lögner.

" Trump joins Barack Obama, Bill Clinton, Ronald Reagan, Jimmy Carter, Gerald Ford, Richard Nixon, John F. Kennedy and Dwight D. Eisenhower in not having officially brought the United States into a new war since 1945."

https://www.reuters.com/article/worl...idUSKBN2A22QR/

Biden har heller inte startat något krig.
https://www.cato.org/blog/fact-check...t-us-conflicts

Anmärkte du just på ett slarvfel i min text?

Men bra, då behöver vi ju inte diskutera saken eftersom Rysslan inte existerar jag kan ha den debatten med mer intelligenta aktörer här i tråden.

Du har rätt i att jag är en agent, och att jag tillgodoser Trumps intressen eftersom jag helt enkelt hejar på honom. Som du märker behöver han folk på sin sida, eftersom debatten till stor del har kidnappats av vänsterblivna som inte förstår världspolitik.

Ta dig, till exempel. Du anmärker på att jag sprider desinformation, vilket iofs stämmer, men du kan fortfarande inte svara på frågan som ställs i TS!!! Du försöker därför att rikta uppmärksamheten åt ett annat håll, t ex det faktum att jag slant på tangenterna och skrev Ryssland utan D. Det är intressant!

Jag är född 1980. Jag har inte sett en president som inte har vältrat sig i krig, förtryck och elände. Där är Trump helt unik. Visst, han är inget helgon - ett helgon hade knappast varit en bra president - men han bygger broar och vet att alliera sig med världens mäktigaste.

Det är omöjligt att ha tur i världspolitik under 4 års tid. Än mindre åtta. Du kan inte ens ha tur i en vecka, för världspolitik bygger nämligen inte på tur utan på skicklighet, militära strategier och business. Trump är en utmärkt businessman!

Han plockade upp luren och ringde Taiwan under sin första tid in office. Han borde få fredspriset!
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2025-01-17 kl. 06:50.
Citera
2025-01-17, 08:21
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Och att det trappas upp exakt en VECKA innan Trump tillträder är bara en slump eller?
Det trappas knappast upp.

Ukraina har slagit mot mål djupt inne i Ryssland i snart ett år.

Sedan vet jag inte riktigt vad väst har att göra med Ukrainas krig. Tror du det är väst som ger order om hur Ukraina ska sköta kriget?

(Jag behöver väl inte ens nämna att du ljög om de presidenterna som inte startat krig?. Det är uppenbart hur din agenda ser ut)
Citera
2025-01-17, 08:52
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det trappas knappast upp.

Ukraina har slagit mot mål djupt inne i Ryssland i snart ett år.

Sedan vet jag inte riktigt vad väst har att göra med Ukrainas krig. Tror du det är väst som ger order om hur Ukraina ska sköta kriget?

(Jag behöver väl inte ens nämna att du ljög om de presidenterna som inte startat krig?. Det är uppenbart hur din agenda ser ut)

Vidare så tycker jag visst att vi märker av en stor upptrappning just nu, åtminstone i massmedia. Jag följer situationen ganska noga, och har inte läst om dagliga, massiva attacker inne i Ryssland tidigare än just precis nu när Trump ska installeras. Men det är möjligt att medierna bara överdriver, det har hänt förr.
Citera
2025-01-17, 08:57
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:

Det har ju hållit på ett bra tag. Att du tror att det bara pågått i en vecka bekräftar typ enbart hur mycket du förstår utanför din egna sinnevärld.
Citera
2025-01-17, 09:03
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Jag sa inte att jkrget har pågått i en vecka. Jag sa att det har trappats upp den senaste veckan. Förstår du skillnaden?

Och där är det ju igen. Jag har aldrig sagt att det är kriget som pågått i en vecka. Vi diskuterar ju attackerna på ditt bevåg. Så om jag inte nämner något annat i mitt inlägg så är de det du sagt vi diskuterar.

Ännu mer bevis på att du inte har koll på hur allt fungerar

(vad jag säger här är alltså att det är du som har trasslat in dig alldeles för hårt i konspirationesteorierna du leker med.)
Senast redigerad av buhbye 2025-01-17 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in