2025-01-16, 16:37
Medlem
sk0gens avatar
Mina önskemål:

* Vikt och tjocklek oväsentligt. Datorn ska användas som bärbar inom hemmets väggar framförallt.

* Bra ljusstark skärm - utan snäva betraktningsvinklar. Skärmen kan vara standardstorlek, inte mindre än vanligt men inte nödvändigtvis jättestort . Gärna bakgrundsbelyst tangentbord.

* Datorn ska kunna hantera att ha stora grafikprogram igång - framförallt rastergrafik i stil med Photoshop, Corel paint och liknande. Men även vissa vektorgrafikprogram

* Alla utgångar man kan tänkas behöva

* Ska inte kännas som den börjar upplevas som seg och för lite minne osv utan jag ska kunna ha den i 5-6 år framåt

* Är inte så inne på spel men nog vore det kul om man kunde köra iaf GTA V eller Red dead redemption 2

* Bra kylning

Vad är det bästa man kan få som som ligger närmare 15 än 20 papp? Vilken processor? Dedikerat grafikkort? (även om man bortser från det om spelen?) Räcker 16 GB ram eller ska man köra 32? Tips thnx
Senast redigerad av sk0gen 2025-01-16 kl. 16:39.
Citera
2025-01-16, 17:15
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Denna kanske?
https://www.inet.se/produkt/1976025/...b-1tb-rtx-4060

Ja, ska du arbeta med den som en workstation i ett antal år framöver så är 32GB att rekommendera.
Citera
2025-01-16, 17:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Mina önskemål:

* Vikt och tjocklek oväsentligt. Datorn ska användas som bärbar inom hemmets väggar framförallt.

* Bra ljusstark skärm - utan snäva betraktningsvinklar. Skärmen kan vara standardstorlek, inte mindre än vanligt men inte nödvändigtvis jättestort . Gärna bakgrundsbelyst tangentbord.

* Datorn ska kunna hantera att ha stora grafikprogram igång - framförallt rastergrafik i stil med Photoshop, Corel paint och liknande. Men även vissa vektorgrafikprogram

* Alla utgångar man kan tänkas behöva

* Ska inte kännas som den börjar upplevas som seg och för lite minne osv utan jag ska kunna ha den i 5-6 år framåt

* Är inte så inne på spel men nog vore det kul om man kunde köra iaf GTA V eller Red dead redemption 2

* Bra kylning

Vad är det bästa man kan få som som ligger närmare 15 än 20 papp? Vilken processor? Dedikerat grafikkort? (även om man bortser från det om spelen?) Räcker 16 GB ram eller ska man köra 32? Tips thnx

De 5 första: https://www.power.se/c/4301/datorer-.../barbar-dator/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in