Någon som är där och har sett något?
Ser ut att vara vid Doktor Hålens park, men kan ha fel. Länk till GP
Från artikel i GP:
På torsdagseftermiddagen larmades polis till ett skogsparti på Guldheden efter att en död person hittats på platsen. Enligt polisens presstalesperson August Brandt var det privatpersoner som hittade den döda personen.
– Vi är på plats med flera enheter och har spärrat av platsen, säger Brandt.
Det avspärrade området ligger vid en förskola. Enligt rektorn påverkas inte förskolans verksamhet.
Utreder misstänkt mord
Polisen kan i nuläget inte utesluta att brott och därför inlett en förundersökning om mord. En teknisk undersökning kommer att genomföras.
– Det handlar om en vuxen person. Mer kan jag inte säga i nuläget, säger August Brandt.
Vet ni hur länge personen har legat död på platsen?
– Nej, det är en av sakerna vi nu ska försöka ta reda på
Senast redigerad av uppohoppa 2025-01-16 kl. 16:30.
En död person har hittats i ett skogsområde på Guldheden. Platsen är avspärrad.
– Då vi inte kan utesluta brott har vi inlett en förundersökning om mord, säger polisens presstalesperson August Brandt
Sjukt. Där har man varit med barnen och lekt när de var mindre.
Men detta måste väl vara någon som drabbats av hjärtstillestånd eller stroke? Att slå ihjäl någon mitt på dagen, på just den platsen känns extremt osannolikt.
Men detta måste väl vara någon som drabbats av hjärtstillestånd eller stroke? Att slå ihjäl någon mitt på dagen, på just den platsen känns extremt osannolikt.
Inte omöjligt, men det går mycket folk där och promenerar, går till skola/jobb, rastar hundar osv. Och så ligger det som sagt en förskola precis bredvid.
Det sprang mycket knarklangare i området när jag bodde där för tre år sen. Tipsade polisen typ 20 gånger. Några procentenheter mer kriminella och dåligt folk som ackumuleras i storstäderna som det känns. På Estridsgatan precis ovanför var det som en sköts med automatvapen en sommarkväll. Kanske är det nytt dåligt folk som bor i allmännyttan i de husen igen.
Senast redigerad av GrannSamverkan2 2025-01-16 kl. 18:02.
Det finns många knarkgömmor i skogsdungarna i det området. Så om det är frågan om en gängkriminell så kan det bero på att någon förlorat sin gömma till polisen eller någon annan. Polisen letar ofta i området då de också tränar narkotikahundar där.
Förlorar de sin gömma så kan de bli riktigt hårt bestraffade dvs dödade.
Den mycket väl legat där ett tag då den låg undanskymd inne skogsdungen. Kan ha placerats där någon natt innan tex
Gick förbi där just för övrigt
Senast redigerad av Steff83 2025-01-16 kl. 18:10.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!