2025-01-16, 15:22
Avstängd
Jag har både högtalare och hörlurar med bluetooth. Ibland växlar de mellan varandra utan att jag har gjort det. Hur ändra?
Citera
2025-01-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat2
Jag har både högtalare och hörlurar med bluetooth. Ibland växlar de mellan varandra utan att jag har gjort det. Hur ändra?

Jag kan gissa att antingen "överröstar" den ena enheten den andre, eller så tappar din "bluetooth"-enhet helt kontakten med den ena. Då kopplar den andra enheten in automatiskt.
Detta beror troligen på avstånd mellan din "bluetooth"-enhet och högtalare/hörlurar.
Att högtalare/hörlur tappar kontakt kan bero på "bara-för-att", grejerna är billiga eller dåligt designade.
3:e alternativet kan så klart vara störningar.

När du har klurat ut vilket av det, så kan motåtgärden vara tydlig.

Eller så stänger du av enheten du inte använder.

Lycka till.
Citera
2025-01-16, 16:17
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat2

Stäng av någon enhet. Antingen högtalare eller hörlurar

Men om du vill ha ljud i båda enheter utan att det hoppar fram och tillbaka och du har iPhone IOS minst 13.2 så finns det en funktion som kallas Share Audio (Vet ej vad det heter på svenska.) Men det blir då möjligt att strömma BT till både hörlur och högtalare samtidigt. Kanske inte exakt vad du ville ha men det är antingen det eller du stänger av någon av dina enheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in