Citat:
Ursprungligen postat av
Niper1012
Började ett nytt jobb förra månaden som jag väldigt snabbt insåg att det inte var i närheten som jag hade tänkt mig. I en hel månad har jag fått stå ut med grov ångest varje dag jag ska lägga mig och innan jag kliver in på jobbet. Symptomen är tryck i bröstkorgen, svårt att andas, känns som jag dör. Detta lidande får jag stå ut med varje dag. Jag vet inte vad jag ska göra, det här är väldigt allvarligt.
Jag har 3-6 månaders buffert (A-kassa efter 45 dagar). Jag vill bara säga upp så jag kan få ett slut på detta lidande men min familj är på mig och vill inte att jag ska följa den planen. Samtidigt vet jag inte hur hållbart det är om jag fortsätter må så här dag in dag ut
Du har säkert koll redan men för säkerhets skull: kom ihåg att karensen är 45 arbetsdagar, dvs 9 veckor.
Men vad du beskriver låter rätt vidrigt och ohållbart. Vet du med dig att du är "stark" på arbetsmarknaden och klarar att styra upp ett nytt jobb enkelt så säg upp dig på studs. Det gör varken av eller till om du säger upp dig efter en eller tre månader, så ska du den vägen vandra kan du lika gärna göra det direkt.