2025-01-15, 02:23
Medlem
bradpitt00s avatar
Jag vill bara att assisterat självmord ska bli lagligt i Sverige. Du som jobbar här på Flashback är förmodligen ung och har inga sjukdomar och ålderskrämpor så du fattar inte det här- men låt bara tiden gå och du kommer att hamna i samma situation. Assisterat självmord borde vara en mänsklig rättighet för alla människor. Ingen har valt att födas och borde inte tvingas leva. När det är lagligt att skaffa barn borde det vara lagligt att dö. Medellivslängden är för hög. Folk med kroniska sjukdomar och kroniska handikapp kan inte vänta ut en död av åldersrelaterad sjukdom. Mänsklig dödshjälp borde vara en mänsklig rättighet. Politikerna borde inte ha makt över min död. Det är mitt liv och min död. Jag har en hög IQ. Jag har levt ett ganska bra liv fram till 26 års ålder då jag blev kroniskt sjuk och kunde inte arbeta. Jag blev mobbad i skolan och kunde därför inte slutföra mina studier. Vem som helst kan bli mobbad - till och med Elon Musk blev mobbad i skolan. Människor är så elaka att de måste ha någon att jävlas med. Jag har skrivit här förut men det blir ingen ändring i politiken och det kommer förmodligen inte bli någon ändring i politiken heller för politikerna gör ju sina jobb för höga löner och skiter i resten. Varför accepterar ni denna dåliga politik med avsaknad av dödshjälp och invandring som har förstört det här landet? Svenskarna är världens dummaste folk som har släppt in alla dessa kriminella invandare hit!
2025-01-15, 02:52
Medlem
Nisse71s avatar
Tror att kraven på dödshjälp kommer att öka i takt med att skandalerna på äldreboendena öka. Vem vill blir vårdad av en våldsam eller våldtäkts benägen arab/ somalier på ålderns höst.
2025-01-15, 03:02
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse71
Tror att kraven på dödshjälp kommer att öka i takt med att skandalerna på äldreboendena öka. Vem vill blir vårdad av en våldsam eller våldtäkts benägen arab/ somalier på ålderns höst.

Får uträtta sina behov i sängarna genom att dom hissas upp i taket! Det var fan ingen svensk som kläckte den idén.
2025-01-15, 09:07
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse71
Det är inte araberna som är problemet. Det är vårt empatilösa låtsassamhälle. Nu har Sverige fått en mening med sin existens....och det sker på bekostnad av pensionärer och alla andra som behöver hjälp.
2025-01-15, 09:09
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Får uträtta sina behov i sängarna genom att dom hissas upp i taket! Det var fan ingen svensk som kläckte den idén.
Du är mer blind än du tror om du skyller vanvården av gamla på invandrare.
2025-01-15, 09:11
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Det är inte araberna som är problemet. Det är vårt empatilösa låtsassamhälle. Nu har Sverige fått en mening med sin existens....och det sker på bekostnad av pensionärer och alla andra som behöver hjälp.
Så går det när störningar görs till en dygd.

Gör det möjligt för människor att kunna välja en smärtfri, självvald död.
2025-01-15, 09:34
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:

Haha!!! Undrar ibland om jag är den enda gammal nog här på Flashback för att minnas 1-timmesstrejken "Utan invandring stannar Sverige!" 1992?

Skulle vilja se hemtjänsten och äldrevården efter att vi skickat hem alla icke önskvärda. Vilka är det som ska ta över alla jobben som kommer friställas? Gamla och sjuka? Eller är det våra a-lagare och rikspundare som plötsligt ska börja jobba och göra "rätt" för sig eller ska kassörska på Ica byta jobb?

Tror knappast tanken är eller att någon med hyfsad ekonomi och jobb plötsligt ska göra karriärbyte.
2025-01-15, 15:57
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:

Jasså? Trots att jag har vänner som arbetar med yrket? Trots alla trådar man läser här på flashback. Stölder, vanvård och våldtäckter. Du tror det är Svenskar som beter sig så?
2025-01-15, 16:03
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Jasså? Trots att jag har vänner som arbetar med yrket? Trots alla trådar man läser här på flashback. Stölder, vanvård och våldtäckter. Du tror det är Svenskar som beter sig så?
Det finns rötägg överallt. Och jag misstror dig inte när du säger att du har vänner. Betyder inte att det de säger är helt sant. Alla vill numera göra sig märkvärdiga och skapa drama, skapa hat mm.
2025-01-15, 16:09
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Det finns rötägg överallt. Och jag misstror dig inte när du säger att du har vänner. Betyder inte att det de säger är helt sant. Alla vill numera göra sig märkvärdiga och skapa drama, skapa hat mm.

Många äldre är rädda för invandrare och när 30% inte ens talar svenska sjunker kvalitén under standard. Det var inte länge sedan en äldre herre svalt ihjäl.
2025-01-15, 16:32
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Många äldre är rädda för invandrare och när 30% inte ens talar svenska sjunker kvalitén under standard. Det var inte länge sedan en äldre herre svalt ihjäl.
Visst är det ett problem när vårdare inte kan kommunicera med dem de "vårdar". Och jag håller med om att vi behandlar våra gamla ovärdigt. Det är vi vita svennar som under lång tid föraktat våra gamla. Exempel på det är att på arbetsmarknaden råder ålderism. Det är inte invandrare som satt standarden. Det har vi själva gjort.
2025-01-15, 18:18
Moderator
Meijis avatar
Tråd låst. TS har tidigare startat en tråd om önskad dödshjälp; TS får diskutera saken i den tråden.

(FB) Dödshjälp i Sverige

Om TS i stället vill diskutera invandringen till Sverige, så kan TS starta en tråd i forumet "Integration och invandring" eller använda sig av någon av de trådar som redan finns i I&I.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in