• 1
  • 2
2025-01-15, 00:42
Medlem
Tjena Flashback! Är det bara jag eller vad har hänt med svenska brudar? Har snackat med brudar utanför Sverige och det är STOR skillnad. Mycket mer öppna, trevliga, sköna, lättsamma osv. Finns såklart undantag i Sverige som är hur nice som helst! Men har börjat inse att det inte hör till det normala utan att det är en minoritet av brudar. Detta är några få och relativt enkla personlighetsdrag som jag tycker bör uppfyllas för att klassas in som en "potentiell dejtbar kvinna".

Trevlig: Med det här menar jag att hon är trevlig att prata med. Det går att prata och föra en normal konversation om vardagliga ämnen. Motsatsen till trevlig är lite dryg och översittar-stil.

Skön: Är man skön så är man skön och lättsam. Kan driva om vanliga saker. Man är inte gnällig och man är inte allmänt tråkig och stel / politisk korrekt.

Vi var i Umeå och träffade några brudar där på en nattklubb som enligt min uppfattning hade "model utseende". De satte sig vid vårt bord och var rena motsatsen till sköna. Gnällde på att vi inte orkade snacka deras PK politik, Ifrågasättande, gnälliga och kritiserande. Ett återkommande tema är min uppfattning.

Snäll: Dvs är schysst mot andra brudar och EJ är allmänt nedlåtande / dryg (Bitch). Är helt enkelt schysst mot andra människor.

Helt okej snygg och fräsch. Behöver absolut inte vara någon supermodell. Men att ta hand om sitt utseende någorlunda och ej vara smällfet / ha massor av hår under armarna är en mycket bra start!

Är det kylan i Sverige eller vad beror detta på? Är det en kulturell skillnad? Andra länder kan jag tycka de är mycket skönare och jag funderar på varför? Tycker inte det bara kan bero på mig då jag ej saknar ovanstående egenskaper.

Tack på förhand!
Senast redigerad av PartyInVegas 2025-01-15 kl. 00:46.
Citera
2025-01-15, 01:00
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyInVegas
Tjena Flashback! Är det bara jag eller vad har hänt med svenska brudar? Har snackat med brudar utanför Sverige och det är STOR skillnad. Mycket mer öppna, trevliga, sköna, lättsamma osv. Finns såklart undantag i Sverige som är hur nice som helst! Men har börjat inse att det inte hör till det normala utan att det är en minoritet av brudar. Detta är några få och relativt enkla personlighetsdrag som jag tycker bör uppfyllas för att klassas in som en "potentiell dejtbar kvinna".

Trevlig: Med det här menar jag att hon är trevlig att prata med. Det går att prata och föra en normal konversation om vardagliga ämnen. Motsatsen till trevlig är lite dryg och översittar-stil.

Skön: Är man skön så är man skön och lättsam. Kan driva om vanliga saker. Man är inte gnällig och man är inte allmänt tråkig och stel / politisk korrekt.

Vi var i Umeå och träffade några brudar där på en nattklubb som enligt min uppfattning hade "model utseende". De satte sig vid vårt bord och var rena motsatsen till sköna. Gnällde på att vi inte orkade snacka deras PK politik, Ifrågasättande, gnälliga och kritiserande. Ett återkommande tema är min uppfattning.

Snäll: Dvs är schysst mot andra brudar och EJ är allmänt nedlåtande / dryg (Bitch). Är helt enkelt schysst mot andra människor.

Helt okej snygg och fräsch. Behöver absolut inte vara någon supermodell. Men att ta hand om sitt utseende någorlunda och ej vara smällfet / ha massor av hår under armarna är en mycket bra start!

Är det kylan i Sverige eller vad beror detta på? Är det en kulturell skillnad? Andra länder kan jag tycka de är mycket skönare och jag funderar på varför? Tycker inte det bara kan bero på mig då jag ej saknar ovanstående egenskaper.

Tack på förhand!

Ännu en tråd som handlar om en kille som gillar utländska kvinnor mer än svenska kvinnor. Jag vill alltid veta vad detta betyder och hur många kvinnor du träffat (oavsett nationalitet). Och framförallt, vilken typ av människor/kvinnor du drar till dig.

Jag är mycket på Youtube, kommenterar i trådar och läser många trådar. Youtube är mycket amerikanskt, nästan alltid amerikaner som kommenterar osv.

Det märkliga är att svarta amerikanska män klagar på svarta amerikanska kvinnor. Amerikanska män i allmänhet klagar på amerikanska kvinnor. Av exakt samma anledningar som du nämner i din tråd.

Jag vet inte om franska män klagar på franska kvinnor, om tyska män klagar på tyska kvinnor, osv.

Men män som klagar på de inhemska kvinnorna här i väst lyfter nästan alltid upp ryska, sydamerikanska, asiatiska, Balkan och liknande länders kvinnor som bättre.

Du förstår kanske att du gör väldigt svepande generaliseringar men om vi bortser från det, vad tror du detta klagandet beror på? Tänk till, inte bara "västerländska kvinnor är inte snälla/moderliga/kvinnliga/trevliga osv längre. Utan vad kan det bero på enligt dig att västerländska män klagar på västerländska kvinnor?
Senast redigerad av Jenny9 2025-01-15 kl. 01:06.
Citera
2025-01-15, 01:32
Medlem
Bra fråga: "Har det att göra med jämställdheten här i väst att göra? Män i allmänhet här i väst har inte kunnat anpassa sig till ett samhälle där de inte är behövda på samma vis längre, de har inte lyckats hitta en ny roll".

Är ganska ung och tycker det varit en rejäl utmaning att hitta brudar med ovanstående relativt simpla personlighetsdrag. 3-5st och de jag har träffat har varit från indisk / afroamerikansk / latin-amerikansk härkomst. Utöver det några vanliga hederliga "svenskar" men de har tyvärr bommat någon av ovanstående 4 punkter och därav denna trådstart. Man blir ofta lite smått nedstämd när ens egna relationssökande påverkas och även för deras vägnar då de har enorm potential och kan vara hur söta / vackra som helst.

Kan vara så. Kan också vara så att kvinnor inte behövt utveckla sin personlighet på samma sätt då de vet att det finns dröser av killar ändå som ej har så höga standards. I de andra länder och kontinenter du nämner (Balkan, Asien, Brasilien osv) är det möjligtvis högre status att bilda familj, partner osv. Då skärper kvinnan till sig på ett annat sätt, visar sig från sin bästa sida som exempel.

Anledningen varför jag tror män "klagar" är nog för att det finns en upplevd sanning och en märkbar / tydlig skillnad när man befinner sig utanför Sverige. Har själv upplevt det med sydamerikanska kvinnor som inte är slätstrukna, PK, gnälliga och "tråkiga" på samma sätt.

Då kan man tycka att istället för att "klaga" bör man agera / flytta och inte bara lyfta sina tankar kring detta. Det tycker jag är fullt rimligt, dvs att "walk the talk". Jag har testat bo utomlands och kommer successivt röra mig mot varmare breddgrader. Inte enbart pga detta men helt klart en anledning.
Senast redigerad av PartyInVegas 2025-01-15 kl. 01:49.
Citera
2025-01-15, 01:54
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Tack på förhand!

Svenska tjejer har blivit stora och starka män
Citera
2025-01-15, 02:14
Medlem
laughingducks avatar
Lever gott med en kvinna från Portugal .
Så har inte detta bekymmer .

Å jag vet jag inte är den smartaste/
snyggaste i förhållandet 😉 .
Citera
2025-01-15, 02:53
Medlem
sebastian66s avatar
Det största problemet i Sverige är väl att kvinnor vill vara frigjorda.
Man ska vara likadan som mannen tjäna lika mycket. Man ska alltid dela lika till 120 % för att det inte ska bli problem med förhållande.
Kvinnan har högre standard och status än i andra länder. Många kvinnor sitter på makten och vill inte ha en relation för att man har stort urval. Därför blir mannen väldigt långt ner på skalan.

Det är väl att man måste vänta på sitt läge till kvinnan har hittat rätt man för henne själv. Det innebär att kvinnan har många killar att välja på medans killen vill inte ha något alternativ i regel. Detta kan man läsa på många olika trådar.
Det är många svenska tjejer som inte vill ha ett förhållande utan allting baseras på KK. Det känns som att det är en ny fluga dykt upp och blivit väldigt stort.
Oftast i många andra länder så vill man bilda familj. I Sverige väntar man oftast i regel till man är 30 +.

Man vill göra karriär och leva livet innan man satsar på familj.
Därför är det mycket vanligare att man har lättare att få kontakt med kvinnor på andra sidan Scandinavien. Där är läget lite annorlunda. Sedan beror det naturligtvis på vilket land du pratar om.
Det är bara ut och raggar på stan och ta det som har blivit över i Sverige .
Man ser många trådar där många killar klagar på svenska kvinnor. Det verkar som att det är ett vanligt problem att det är svårt att hitta en bra relation om man vill ha en relation.
Citera
2025-01-15, 03:41
Medlem
Eller kanske att kvinnor från andra länder gärna vill komma till Sverige och ser en pojkvän som biljetten in
Citera
2025-01-15, 08:06
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ännu en tråd som handlar om en kille som gillar utländska kvinnor mer än svenska kvinnor. Jag vill alltid veta vad detta betyder och hur många kvinnor du träffat (oavsett nationalitet). Och framförallt, vilken typ av människor/kvinnor du drar till dig.

Jag är mycket på Youtube, kommenterar i trådar och läser många trådar. Youtube är mycket amerikanskt, nästan alltid amerikaner som kommenterar osv.

Det märkliga är att svarta amerikanska män klagar på svarta amerikanska kvinnor. Amerikanska män i allmänhet klagar på amerikanska kvinnor. Av exakt samma anledningar som du nämner i din tråd.

Jag vet inte om franska män klagar på franska kvinnor, om tyska män klagar på tyska kvinnor, osv.

Men män som klagar på de inhemska kvinnorna här i väst lyfter nästan alltid upp ryska, sydamerikanska, asiatiska, Balkan och liknande länders kvinnor som bättre.

Du förstår kanske att du gör väldigt svepande generaliseringar men om vi bortser från det, vad tror du detta klagandet beror på? Tänk till, inte bara "västerländska kvinnor är inte snälla/moderliga/kvinnliga/trevliga osv längre. Utan vad kan det bero på enligt dig att västerländska män klagar på västerländska kvinnor?
Kan ligga något i vad du säger men har inte en större, för att inte säga gigantisk, marknad skapat orealistiska förväntningar kring hur en partner ska vara och eftersom kvinnan är den som väljer (ja mannen doppar i nästan vad som helst) har det blivit väldigt snedvridet på dejtingmarknaden? Till mannens nackdel.

Såklart blir det även tydligt på diskussionsforum på nätet (och där överdrivs allt i en ekokammare) men trenden finns där och att bara avfärda den tror jag är fel.

Ska tilläggas att jag har kvinna och familj (så behöver vi inte ha den diskussionen).
Citera
2025-01-15, 08:10
Medlem
empoisonnes avatar
Det är exakt samma med män. Nu är det inte så att jag "snackar" med män utomlands (jag antar att det betyder prata online?) men det räcker att åka till UK, Tyskland, Nederländerna, Danmark och vissa delar av USA (ställen där vi inte sticker ut särskilt mycket utseendemässigt och inte uppfattas som exotiska och annorlunda) för att män ska vara "öppna, trevliga, sköna och lättsamma".

Trött spaning. Gäsp.
Citera
2025-01-15, 08:11
Medlem
Niggwards avatar
Alla personligheter finns överallt. Du gör en klassisk tabbe där du pratat med X antal och sen tar det för att göra en tråd som denna där du generaliserar.

(hittar på siffror nedan)

Men ifall vi säger att 3-4 miljoner tjejer har åldern inne för dejting och sen tar 1/4 av det som vi säger är singel så har du 1 miljon kvinnor. Och även om man specificerar en ålder för dig så kanske det är flera hundra tusen.

Poängen är densamma oavsett siffrorna ovan. Du har knappast pratat med tillräckligt med tjejer för att sedan komma med detta påstående. Sen vart har du talat med dem eller möt dem osv Det spelar stor roll också.

Alla personligheter finns överallt i Europa. Det är tur/numbersgame ifall du träffar en personlighet som passar dig eller inte. Du har lika stor chans här som i Tyskland. Jag fann min i södra Nederländerna själv
Senast redigerad av Niggward 2025-01-15 kl. 08:14.
Citera
2025-01-15, 09:26
Medlem
dwgs avatar
Min fråga blir

Hur mår dagens unga killar, lite motgångar så gnälls det och man får med sig en hel drös.

Vad hände med - "Ta det som en man och gå vidare"
Är uppfostran nu för tiden för mjuk, uppfostrat dagens pojkar mer åt tjej uppfostran

Minns när jag var 8 år och fick en riktig isboll i ansiktet som fick näsan att spruta blod
Sprang in till mamma och pappa.

Min pappa - "var du med i leken?"
Ja vi hade snöbollskrig
- Är man med i leken får man leken tåla

Sen var det slut diskuteras
Citera
2025-01-15, 10:51
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

Jag har inga aktuella erfarenheter av det yngre spektrumet av befolkningen, men min uppfattning av kvinnor i åldern 30-50 är väl i regel att de kan vara allmänt trevliga, föra konversationer om ditten och datten men att de i grunden har en vänsterorienterad politisk världsuppfattning. Så befinner du dig i ett sådant umgänge kanske du inte kan lyfta vissa åsikter (trots att vi har så högt i tak i Sverige) - du skulle inte kunna argumentera varför Trump är den bättre presidenten i förhållande till Kamala, du kan inte utmana rådande jämställdhetsuppfattningar (lyfta frågan om aborträttens yttregränser) eller problematisera den "gröna omställningen". Då riskerar du att uppfattas som obekväm och konfrontativ.

Däremot kan framhållas att Umeå är ju något av en speciell stad, som har en klar vänsterpolitisk prägel och universitetet har en utpräglad genusapproach (eller jämställdhet, feministisk eller vad helst de använder för ord) så det är föga förvånande om du stöter på vita medelklasstjejer med en vänsterorienterad politisk syn och ett allmänt behov av att godhetssignalera i olika samhällsfrågor.

Du får gärna berätta mer om dina upplevelser av interaktionen med dessa donnor, vilka PK-politiska åsikter ville de förmedla vidare, vad gnällde och kritiserade de om?

Jag tror dock vi kan avskriva klimatet i norden som orsak till varför svenska tjejer är som de är, skulle hellre tro att det är kulturella skillnader gentemot Kontinentaleuropa (och andra delar av världen) där vi kommer från en tydlig vänsterorienterad historiebildning och de senaste decennierna har odlat vår självbild utifrån att vi är en humanitär supermakt i så väl frågor som flyktingmottagande, jämställdhet och grön omställning.

Länk till insändare som berör ämnet om Sverige som humanitär supermakt
https://www.sydsvenskan.se/2023-02-1...for-vart-land/

Länk till artikel som argumenterar varför vi ska vara en humanitär supermakt
https://www.palmecenter.se/sverige-s...itar-stormakt/
Senast redigerad av Handlingsplan 2025-01-15 kl. 10:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in