2025-01-14, 18:56
Medlem
Ranere i Norge liker svensk musikk.....

"Filmet med kniv
Et bevis som vil bli fremlagt i retten, er en video som den tiltalte 21-åringen filmet underveis i kjøreturen fra Oslo til Lørenskog. I bakgrunnen kan man høre en svensk rapsang som heter «Blodige hender».

I videoen, som skal være tatt opp rundt 20 minutter etter knivstikkingen skjedde, kan man se den tiltalte 25-åringen sitte i baksetet i bilen med en kniv i hånda. Ved siden av sitter avdøde, ifølge statsadvokat Randa.

– Hva tenker du om filmen nå, ønsket Randa svar på.

– Jeg skjønner at det ikke høres bra ut, men jeg tror ikke sjåføren forsto alvoret. Vi trodde livet sto til å redde, svarte tiltalte.

– Dere skjønte alvoret nok til at dere ville kjøre han til Ahus, men ikke så alvorlig at det ikke kan filmes?

– Det var dumt.

– Hva tenkte du om at den sangen ble avspilt i den situasjonen?

– Jeg tror ikke sjåføren valgte sangen selv, det var sikkert en spilleliste. Han hører på svensk musikk. Da vi skjønte at han var død, tenkte jeg at den videoen var helt jævlig.

– Hvorfor ba du 21-åringen kjøre til Løkenåsen når dere skulle prøve å redde han?

– Jeg angrer og skjønner ikke hvorfor vi ikke gjorde det.

Ville skaffe penger
Tiltalte fortalte at han på den tiden levde et liv med mye festing og rus, og at han trengte å finansiere den dyre livsstilen."

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lot-benjamin-24-blo-i-hjel-i-baksetet-dro-pa-mcdonalds-og-kastet-kniven/17357963/
Citera
2025-01-14, 20:14
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Konstig trådstart av en idiot
Citera
2025-01-14, 22:59
Medlem
Revejs avatar
Jag förstår inte mycket av texten och vad spelar det svenska låtvalet för roll, Norgehumor kanske?

Men någon har dött och gärningspersonen verkar ha filmat det hela, ja tyvärr gör ju folk dumma saker i chocktillstånd ibland. Det framgår inte vad som försigiicl före bilfärden vilket borde vara av intresse för tråden.
Här är den svenska översättningen:

"Gärningspersonen i Norge gillar svensk musik.....

Filmad med kniv. Ett bevis som kommer att presenteras i rätten är en video som den åtalade 21-åringen filmade under färden från Oslo till Lørenskog. I bakgrunden hörs en svensk raplåt som heter Blodiga händer. I videon, som ska ha spelats in cirka 20 minuter efter knivhuggningen, kan man se den åtalade 25-åringen sitta i baksätet i bilen med en kniv i handen. Bredvid honom sitter den avlidne, enligt åklagare Randa.
– Vad tänker du om filmen nu, ville Randa ha svar på.
– Jag förstår att det inte låter bra, men jag tror inte föraren förstod allvaret. Vi trodde att livet stod på spel, svarade den åtalade.
– Ni förstod allvaret tillräckligt för att vilja köra honom till Ahus, men inte så allvarligt att det inte kan filmas?
– Det var dumt.
– Vad tänkte du om att den låten spelades upp i den situationen?
– Jag tror inte att föraren valde låten själv, det var antagligen en spellista. Han lyssnar på svensk musik. När vi förstod att han var död, tänkte jag att videon var helt förfärlig.
– Varför bad du 21-åringen köra till Løkenåsen när ni skulle försöka rädda honom?
– Jag ångrar mig och förstår inte varför vi inte gjorde det.
Ville skaffa pengar Den åtalade berättade att han på den tiden levde ett liv med mycket festande och droger, och att han behövde finansiera den dyra livsstilen."**
Citera
2025-01-14, 23:01
Avstängd
Video?
Citera
2025-01-15, 06:20
Medlem
På många sätt är det ju bra att de hjälper polisen med bevis, men ett par frågor.

1. Detta är kriminella som filmat efter att de knivskuren en som de försökte råna?
2. Vad har macdonals med saken att göra?
Citera
2025-01-15, 19:49
Medlem
"
Ranet skulle skje i baksetet på leiebilen i Fagerborggata i Oslo.

Idet Muuse forsøkte å komme seg ut av bilen, oppstod det et basketak, mener 25-åringen.

– Det er da jeg har tatt ut kniven fra sliren og holder den i høyre hånd. I dette basketaket stikker han seg på kniven, forklarer han.

Påtalemyndigheten mener derimot at tiltalte stakk han fire ganger i magen med forsett om å drepe.

Kastet kniven på McDonalds
Etter knivstikkingen kjørte de to tiltalte leiebilen videre med ransofferet om bord. De benyttet muligheten til å skaffe seg koden til fornærmedes mobilbank.

20-åringen var sjåfør selv om han ikke hadde førerkort.

– Når vi nærmer oss Sinsen, så hører jeg at han (fornærmede journ.anm.) puster rart og jeg ser at han sitter med hendene på magen, sier 25-åringen.

Planen er å sette av mannen utenfor akuttmottaket til Ahus, forteller han.

– Men jo nærmere vi kommer, jo mindre bevegelse ser jeg. Da sier jeg at vi må kjøre til Løkenåsen.

Så parkerer de leiebilen, legger avdøde i bagasjerommet og drar på McDonalds.

– På McDonalds forsøker vi å overføre mer av disse pengene. Poenget var jo at vi skulle rane han. Så kaster vi kniven i en søppelkasse på McDonalds, sier tiltalte.

Politiet har aldri funnet det de mener er drapsvåpenet, nemlig kniven fra Clas Ohlson."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in