2025-01-14, 12:57
Medlem
Som topic lyder, hur ska man hantera en person med dokumenterad psykisk ohälsa i möte med tex skola och andra myndigheter?
Jag pratar om min exfru som självklart deltar i dessa möten men som verkar se dom som ett bra tillfälle att bedriva en påverkans operation för att få mig att verka vara en total idiot som är omöjlig att samarbeta med.
Lögner, egna sanningar, förtal mm vilket är externt frustrerande
Detta i ett rum där det alltid endast är kvinnor med från skola, soc mm.
Jag har givetvis spelat in alla möten och det är tydligt att ljuger man hela tiden så trillar man dit så småningom då man inte kan hålla isär alla lögner.
Men frågan är hur man ska hantera det väl på plats?
Citera
2025-01-14, 13:02
Medlem
smutsloppans avatar
Genom att fråga vad personens problem verkligen är och därigenom inte dra egna slutsatser. Försent.
Citera
2025-01-14, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwisen
Som topic lyder, hur ska man hantera en person med dokumenterad psykisk ohälsa i möte med tex skola och andra myndigheter?
Jag pratar om min exfru som självklart deltar i dessa möten men som verkar se dom som ett bra tillfälle att bedriva en påverkans operation för att få mig att verka vara en total idiot som är omöjlig att samarbeta med.
Jag har givetvis spelat in alla möten och det är tydligt att ljuger man hela tiden så trillar man dit så småningom då man inte kan hålla isär alla lögner.
Antingen delta eller inte delta.

Om du väljer att ej delta får ditt ex ensamrätt och kan definiera narrativet.

Om du deltar kommer du provoceras av lögner och manipulationer. Det kan trigga en reaktion från din sida, även en mikroskopisk sådan, som kan användas mot dig. Och om du inte protesterar kommer exets version gälla.

Och om du protesterar kommer såväl ex som kvinnorna på soc/skolan att tycka att du är gränslös, en narcissist som inte ödmjukt lägger dig på rygg, psykisk misshandlare, icke samarbetsvillig, osv.

Har ni gemensamma nära vänner, föräldrar osv som kan bekräfta din version? Kvinnans version blir oftast alltid den som gäller, medans mannens version påstås vara en efterhandskonstruktion osv.

I övrigt kan jag inte säga så mycket om specifik taktik, då det varierar från fall till fall. Håll huvudet kallt. Men lägg dig inte på rygg.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2025-01-14 kl. 13:22.
Citera
2025-01-14, 13:09
Medlem
grungewhores avatar
Om det gäller exfru och möten som har med gemensamma barn att göra enbart, så gå varannan gång. Säg som det är; jag orkar inte med att du tar tillfället i akt att spy galla över mig varje gång vi är i samma rum.

Du tar dubbla papper, skickar med barnen hennes. Skickar ett SMS vad som sagts på mötet. Om hon inte gör detsamma, skit i det. Det är hon som bevisar att hon inte kan vara vuxen.
Citera
2025-01-14, 13:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwisen

Ta med ett extra stöd/vittne/jurist som kan bevaka ditt intresse från mötet.
Citera
2025-01-14, 14:22
Moderator
Maviels avatar
Det är svårt - men undvik att dras in i konflikterna. Le och besvara bara det som är fakta. Extremt kortfattat och torrt. Det kommer antagligen att trigga henne - men låt bara henne gorma på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in