Flashback bygger pepparkakshus!
2007-05-02, 12:30
Medlem
Pure Evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Som 360-ägare och Metal Gear-älskare låter detta som en dröm. Hoppas att det är sant bara...

Det kan det nog vara det eftersom en hel del tidigare utannonserade Playstation-exklusiva titlar verkar dyka upp till Xboxen; Devil May Cry 4, GTA och Virtua Fighter bl.a.

Jo. Själv sitter man mer eller mindre och bockar av spelen som hoppar över till 360 också. Men MGS4 är fortfarande osäkert.
Citera
2007-05-05, 11:25
Medlem
DeLarzas avatar
Köpte MGS2: Sons of Liberty i veckan och klarade det igår, jag vet, jag är lite efter i spelutbudet. Kände att jag var tvungen att skriva av mig om hur bra spelet faktsikt är och då passar ju den här tråden utmärkt. Visst jag kan tycka att filmsekvenserna kan vara lite väl långa ibland, men det är också dem, tillsammans med det solida "gameplayet", som gör att spelet känns så oehört välgjort.

Till skillnad från t ex Splinter Cell som förvisso har många roliga moment, men som aldrig riktigt engagerar mig som MGS2. Nu har jag bara MGS3 och klara av också och från vad jag hört lär jag inte bli besviken på detta spel. Sen får det väl bli fyran någon gång i framtiden när inte PS3 kostar en mindre förmögenhet.
Citera
2007-05-07, 22:40
Medlem
SkinnyFistss avatar
Såg först nu att det släppts en trailer med gameplay-element från MGS4. Nu hatar jag att jag antagligen inte kommer införskaffa någon PS3.. eller 360 heller.. Verkar ju hur häftigt och nyskapande som helst. o_o
Citera
2007-05-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Såg först nu att det släppts en trailer med gameplay-element från MGS4. Nu hatar jag att jag antagligen inte kommer införskaffa någon PS3.. eller 360 heller.. Verkar ju hur häftigt och nyskapande som helst. o_o

sålde mitt 360 för att skaffa en Wii och PS3 (om dom nu fixar till den svenska versionen av den så den blir "bra" (i min standar))

just för MGS är så skönt på PS kontroll :P
Citera
2007-05-10, 11:59
Medlem
Affelindos avatar
Jag införskaffade just Metal Gear Solid 2: Substance till Xbox. Vad skiljer detta spel från Metal Gear Solid 2: Sons of Libverty som jag redan har till PS2?

Har ni hört något nytt från MSG4?
Någon som har spelat Portable Ops till PSP? Jag är lite nyfiken på kommentarer om de taktiska momenten med värvning av soldater m.m.
Citera
2007-05-10, 12:23
Medlem
Pure Evils avatar
Citat:
Jag införskaffade just Metal Gear Solid 2: Substance till Xbox. Vad skiljer detta spel från Metal Gear Solid 2: Sons of Libverty som jag redan har till PS2?.

Substance innehåller VR missions, Snake Tales och Skateboarding-minispelet, och jag tror även Document of MGS endast finns i Substance.
Dessutom är posters och Dog tagsen utbytta mot nya.
Citera
2007-05-10, 12:27
Medlem
Distruktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure Evil
Substance innehåller VR missions, Snake Tales och Skateboarding-minispelet, och jag tror även Document of MGS endast finns i Substance.

Skateboardspelet finns väl bara till PS2-versionen av Substance? Eller så har jag helt fel för mig.
Citera
2007-05-10, 12:28
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
VR missions? Snake Tales? Är dessa också någon form av minispel?
Citera
2007-05-10, 12:31
Medlem
Grifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion
Skateboardspelet finns väl bara till PS2-versionen av Substance? Eller så har jag helt fel för mig.

Du har rätt.
Citera
2007-05-10, 12:32
Medlem
Pure Evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Distruktion

Jaha, OK. Har bara spelat dem till ps2 så jag antog att det var samma. Fel av mig.
Citera
2007-05-10, 16:08
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
VR missions? Snake Tales? Är dessa också någon form av minispel?

VR missions är en massa korta, men oftast riktigt svåra, uppdrag som sker i en VR-värld. I Snake Tales spelar man som Snake på olika platser av MGS2, men med helt nya, och ibland riktigt absurda, uppdrag. Även dessa kan ibland vara väldigt svåra i jämförelse med det vanliga spelet.
Citera
2007-05-10, 17:56
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:

Jag är inte helt säker men jag har för mig att The Document of MGS2 endast medföljde på PS2-versionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in