2025-01-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Fick jag välja mellan pesten och ryssen valde jag pesten.

Nu har du inte dessa val.
Citera
2025-01-14, 17:30
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Du har helt rätt i att staten blåser dig men varför försvara någon som blåser dig? Jag sticker

För att vi är väl trogna Sverige och dess territorium; inte staten i sig?

Man försvarar Sveriges mark av den enda anledningen att det är för Sverige i sig.

Jag är inte trogen staten; skiter i vem som leder apparaten; det är landet man skyddar.

Så är det för mig iaf och vad jag hade gjort. Sen om andra vill sticka och kolla från utlandet så får det vara så
Citera
2025-01-14, 17:59
Medlem
Citat:
Nu har du inte dessa val.
Säger bara vad jag tycker om Ryssen.
Citera
2025-01-14, 19:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2025-01-15, 00:09
Avslutad
Citat:
"Nato kanske behöver öka sina försvarsutgifter till 3,7 procent av BNP, men siffran kan minskas genom aktiva åtgärder. Det sade Natos generalsekreterare Mark Rutte inför ett utskott i EU-parlamentet på måndagen, enligt Politico."
"Rutte sade att dessa 2 procent inte räcker. Nya mål för militär kapacitet, som tagits fram genom Natos interna planeringsprocess, indikerar att alliansen skulle behöva avsätta ”över 3 procent”, och i värsta fall 3,6-3,7 procent av BNP.

Han sade att EU-länderna behöver se över sina prioriteringar för att ge utrymme för dessa försvarsbudgetar.

”I genomsnitt så spenderar europeiska länder upp till 25 procent av sina nationalinkomster på pensioner, hälsa och socialförsäkringssystem, och vi behöver bara en liten del av dessa pengar för att göra försvaret mycket starkare” sade han. "

någon sugen på sänkt pension?

https://www.di.se/nyheter/natochefen-lagg-era-pensionspengar-pa-forsvaret/

Vi kan inte behöva jobba oss ner i graven. Politiker har blivit helt galna.
Citera
2025-04-13, 19:53
Medlem
Pyssling67s avatar
Folk kan ju komma till Sverige och till ex utbilda sig till läkare sen efter att dom gått klart utbildningen så far dom tillbaka till sitt hemland.
Jag tycker inte att Sverige ska ge bort utbildningar gratis till alla invandrare utan att dom ger nåt tillbaka i gengäld då utbildning kostar mycket pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in