2025-01-13, 20:59
Medlem
Pruttar3000s avatar
I slutet av 2023 dejtade jag en (vad jag trodde) helt underbar man. Han gjorde saker som fick mig att få känslor nästan direkt, var duktig på att snacka och gjorde sånt som alltid får tjejer på fall. Han är väldigt attraktiv, välvårdad med karismatisk personlighet. På grund av detta har han många kvinnor efter sig. Detta fick mig att känna mig speciell då han tog med mig för att träffa hans vänner, visade upp mig bland folk och så vidare. Jag var helt besatt av honom och skulle kunna kalla honom min första kärlek.

Efter ett tag körde han såklart ”jag tror inte jag är redo att ha ett förhållande” kortet. Han skyllde på att han ville fortsätta vara singel, leva livet och festa och att en partner hade begränsat detta. Vi bröt kontakten i början av 2024.

Jag har via gemensamma kontakter fått reda på att han sedan i somras har en officiell flickvän. Vilket med andra ord innebär att han ljugit för mig, lekt med mina känslor och använt mig för tillgängligt sex och för att höja hans sorgliga ego. Jag är så arg att jag vill spy när jag tänker på han och hans nya. Jag vill bara hämnas, förstöra, vill att han ska veta hur mycket jag hatar honom.

Jag dejtar casual just nu men kan inte bli kär igen. Stöter bara bort alla män jag träffar efter ett tag för att jag jämför jag dom med han. Ingen får mig att känna på samma sätt. Jag förstår att detta är vanligt när man är i en process att komma över sin första kärlek. Men hur tar man sig vidare?? Och NÄR? Vill bara kunna känna något igen

Inga otrevliga kommentarer om att det här är ”ingenting” och att jag är psykiskt sjuk osv. Jag är fortfarande ung och har inte lika mycket livserfarenhet som er OG flashbacktuggare
Citera
2025-01-13, 21:05
Medlem
Gentss avatar
Förslagsvis följer du trenden och anmäler honom för våldtäkt för att du ångrar dig nu i efterhand.
Citera
2025-01-13, 21:07
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar3000
I slutet av 2023 dejtade jag en (vad jag trodde) helt underbar man. Han gjorde saker som fick mig att få känslor nästan direkt, var duktig på att snacka och gjorde sånt som alltid får tjejer på fall. Han är väldigt attraktiv, välvårdad med karismatisk personlighet. På grund av detta har han många kvinnor efter sig. Detta fick mig att känna mig speciell då han tog med mig för att träffa hans vänner, visade upp mig bland folk och så vidare. Jag var helt besatt av honom och skulle kunna kalla honom min första kärlek.

Efter ett tag körde han såklart ”jag tror inte jag är redo att ha ett förhållande” kortet. Han skyllde på att han ville fortsätta vara singel, leva livet och festa och att en partner hade begränsat detta. Vi bröt kontakten i början av 2024.

Jag har via gemensamma kontakter fått reda på att han sedan i somras har en officiell flickvän. Vilket med andra ord innebär att han ljugit för mig, lekt med mina känslor och använt mig för tillgängligt sex och för att höja hans sorgliga ego. Jag är så arg att jag vill spy när jag tänker på han och hans nya. Jag vill bara hämnas, förstöra, vill att han ska veta hur mycket jag hatar honom.

Jag dejtar casual just nu men kan inte bli kär igen. Stöter bara bort alla män jag träffar efter ett tag för att jag jämför jag dom med han. Ingen får mig att känna på samma sätt. Jag förstår att detta är vanligt när man är i en process att komma över sin första kärlek. Men hur tar man sig vidare?? Och NÄR? Vill bara kunna känna något igen

Inga otrevliga kommentarer om att det här är ”ingenting” och att jag är psykiskt sjuk osv. Jag är fortfarande ung och har inte lika mycket livserfarenhet som er OG flashbacktuggare
Han testade vattnen, var inte så intresserad av dig och ville komma ur det enkelt, är svaret. Sluta vara naiv.
Citera
2025-01-13, 21:07
Medlem
Behåll Tulon mellan knäna nästa gång, tills du ser vad för människa du är med och om intresset håller i sig, när hen inte får komma till.
Gör egna efterforskningar på partnern via sociala medier och andra hjälpmedel tills du har en klarare bild av vad för typ av person denna är, idag krävs det efterforskning, man får inte vara blåögd.
Citera
2025-01-13, 21:08
Medlem
CalzoneItalias avatar
En playboy alltså? Det är bara att försöka släppa och gå vidare han är inte värd dig .
Citera
2025-01-13, 21:11
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Han testade vattnen, var inte så intresserad av dig och ville komma ur det enkelt, är svaret. Sluta vara naiv.
Precis vad jag skulle skriva med. Han gjorde ett seriöst försök med dig (TS) men det hjälpte inte; du var inte den han ville ha helt enkelt.

Tjejen han sedan träffat - den han är tillsammans med nu - var däremot det.

Han ville inte säga rakt ut att det var dig det var fel på, utan drog den snällare varianten att han inte var redo för ett förhållande. Hade han bara utnyttja dig för att tömma i så hade han inte visat upp dig för hela bekantskapskretsen, utan skött det mer diskret.
Citera
2025-01-13, 21:17
Medlem
Pruttar3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Precis vad jag skulle skriva med. Han gjorde ett seriöst försök med dig (TS) men det hjälpte inte; du var inte den han ville ha helt enkelt.

Tjejen han sedan träffat - den han är tillsammans med nu - var däremot det.

Han ville inte säga rakt ut att det var dig det var fel på, utan drog den snällare varianten att han inte var redo för ett förhållande. Hade han bara utnyttja dig för att tömma i så hade han inte visat upp dig för hela bekantskapskretsen, utan skött det mer diskret.

Vad är exempel på saker som kan ha ”varit fel på mig”? Försöker förstå för han sa till mig saker som ”jag kommer aldrig kunna hitta någon som dig”
Citera
2025-01-13, 21:19
Medlem
franges avatar
Citat:
Vad är exempel på saker som kan ha ”varit fel på mig”? Försöker förstå för han sa till mig saker som ”jag kommer aldrig kunna hitta någon som dig”
Att det inte klickade, att han inte fick känslor för dig. Du var helt enkelt inte den han ville ha. Det var det jag menade; inte att det skulle vara någonting specifikt "fel" på dig.

Varför var inte du "the One" för honom? Ja - det kan man ju fråga sig. Och det kan vi nog knappast svara på.
Citera
2025-01-13, 21:20
Medlem
Du var en tillfällig fling, han hade säkert många andra under tiden han var med dig, exakt lika som kvinnorna här i svedala gör när de ska rida på den beryktade karusellen.
Citera
2025-01-13, 21:20
Ett tips är ju att inte dejta alls förrens du har kommit över honom. För hur ska du kunna komma över och glömma honom om du hela tiden jämför.
Citera
2025-01-13, 21:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Det passade väl inte honom just då helt enkelt. Släpp det istället och så länge det känns lite trist så tar du dag för dag som de kommer. Det kommer gå över en dag och vips så träffar du någon ny kille och du känner att om du skulle få tillbaka ditt ex så skulle du aldrig vilja det.

Men det viktigaste är att du slutar ägna tankar åt den killen. Skit helt och hållit i vad han och hans nya tjej håller på med. Även om det kan vara svårt att släppa det helt så är det ändå det rätta att göra.

Om du syns i hans närhet och är svartsjuk och agerar på något sätt på det så kommer du bara att se patetisk ut. Om du släpper det och inte bryr dig så visar du att du är stark.
Citera
2025-01-13, 21:51
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Första jag tänkte när jag läste din beskrivning av honom är att han är en manipulativ person som går igång på att bli omtyckt. Förmodligen var du ingen särskild för honom mer än att han använde dig just då. Det hade lika gärna kunnat vara du som fått rollen som en av de som "var efter" honom och en annan tjej kunde varit utvald och fick hans "kärlek" (=utnyttjande).

Såna personer bryr sig noll om andra fast han beter sig som att du är hans livs kärlek. Det kommer kanske ta ett par år men sen kommer du tacka din lyckliga stjärna att han inte är kvar i ditt liv.

Tycker ditt resonemang är lite underligt ärligt talat. Eller du är förresten ung så då är det inte så konstig. Men du vet att han är jordens skithög men ändå jämför du andra med honom. Du behöver förstå att det är känslorna han väckte i dig som du saknar och inte honom. De starka känslorna har han manipulerat fram (kanske sagt att du är jättefin och speciell osv, men manipulationen är alltså att han inte känt så på riktigt utan bara sagt det för att du ska känna starkt för honom).

Så det handlar inte om att du ska komma över en första kärlek utan om att du behöver bearbeta att du råkat ut för en skitskalle som utnyttjat dig för sin egen vinning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in