Citat:
Ursprungligen postat av
Challe321
Apropå efterblivet. Det tillhör väl ändå allmänbildningen att kunna namnen på våra respektive ministrar.
Det kan man tycka. Men jag är lite udda av mig... Jag tänker på mitt eget sätt. Jag kan läsa 1000-sidiga böcker om världspolitik, men jag fäster ingen jättestor vikt vid vad folk heter eftersom jag sällan ser enskilda personer som "det viktiga" utan mer händelser, tendenser och samband.
Jag jobbar väldigt mycket mot korruption och hyckleri. Donald Trump är en viktig person i
min tankevärld. Vad hans ministrar heter har jag ingen aning om, men Musk är ju onekligen en nyckelfigur 🙂
Magdalena Andersson känner jag till mest för att media har skrivit så mycket om henne, men som person är hon totalt oviktig. Hon är som en kopia av Lena Hallonkvist, hennes blonda sosse-föregångare. Jag ser Maggan endast som en kugge i ett totalt korrupt system.
Här är några svenska, politiska figurer som jag anser vara såpass viktiga att alla bör kunna deras namn:
* Olof Palme
* Bechir Rabani
* Tobbe Larsson, redaktör för frihetsnytt - men där är jag nog partisk. Han är liksom jag en stor anhängare av yttrandefriheten. Han är också den enda på min korta lista som fortfarande lever 🙂 men OK:
* Jimmie Åkesson såklart! Han ensam satte stopp för massinvandringen och gjorde så att vi började diskutera problemet med invandrare - det är ingen liten sak.
Jag återkommer om jag kommer på några fler än dessa 4 personer som jag anser att alla bör kunna namnet på.
Edit:
* Carl Norberg
Edit 2:
* Familjen Wallenberg. De är viktiga att känna till när vi pratar om politik 🙂