2025-01-13, 11:18
Medlem
hedonismmms avatar
Ja, varför är det såhär? Utöver att det kopplas till att man är vänster, varför hatar högern woke så mycket? Jag är själv vänster och tycker cancelculture är helt värdelöst, men många av de värden man räknar in i att vara "woke" är ju jävligt rimliga. Är det bara så enkelt att right-leaning folk är transfober, homofober, rasister och sexister? Jag tycker att vänsterpartier gör saker på fel sätt, dvs att de lägger för mycket tid och energi på identitetspolitik istället för de frågor som verkligen påverkar en större del av befolkningen, men grundtankarna i att vara woke är ju jävligt rimliga, eller?

Att vara inkluderande och ge alla människor en personlig frihet och samma rättigheter till att vara som dom är är väl ändå en självklar del av en sekulär demokrati och något vi bör åstadkomma?

Förväntar mig inga rimliga svar då fb är en sån echochamber men det hade varit kul att höra lite bakomliggande orsaker till hatet
Citera
2025-01-13, 11:24
Medlem
Hur kommer det sig att arbetarklassen inte röstar vänster längre?

Du ger svaren i din TS. Gör bisatserna till huvudsatser så får du svaret.

Dessutom ljuger ni mycket och lever på myter och faktaförnekelse.
Citera
2025-01-13, 11:29
Avstängd
pojkpingiss avatar
Det främsta problemet är ju inte förespråkarna av woke eller dess mesta motståndare, utan problemet är ju att majoriteteten är autister, och springer med skygglappar antingen åt de ena eller andra hållet. Majoriteten har (uppenbarligen) inte kapacitet och/eller ork att vandra i förnuftets mittfåra, tänka längre än vad näsan räcker, eller vad som pirrar i skrevet. Majoriteten är inte längre bildade, knappt ens allmänbildade - hur ska man då förvänta sig att ap- och köttberget ska kunna förhålla sig vuxet till woke?
Citera
2025-01-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Ja, varför är det såhär? Utöver att det kopplas till att man är vänster, varför hatar högern woke så mycket? Jag är själv vänster och tycker cancelculture är helt värdelöst, men många av de värden man räknar in i att vara "woke" är ju jävligt rimliga. Är det bara så enkelt att right-leaning folk är transfober, homofober, rasister och sexister? Jag tycker att vänsterpartier gör saker på fel sätt, dvs att de lägger för mycket tid och energi på identitetspolitik istället för de frågor som verkligen påverkar en större del av befolkningen, men grundtankarna i att vara woke är ju jävligt rimliga, eller?

Att vara inkluderande och ge alla människor en personlig frihet och samma rättigheter till att vara som dom är är väl ändå en självklar del av en sekulär demokrati och något vi bör åstadkomma?

Förväntar mig inga rimliga svar då fb är en sån echochamber men det hade varit kul att höra lite bakomliggande orsaker till hatet

Jag tror att du sätter fingret på det själv, DVS att allt fokus hamnar just på identitets och genuspolitik istället för att ta tag i verkliga problem. Jag tror att de flesta högermänniskor som jag själv, inte har några problem med varken transpersoner eller dom som nu vill använda sig av något annat pronomen. Däremot är det illa att man skall minoritetsgrupp skall kräva att ett helt samhälle skar erkänna detta som en verklighet och ändra hela samhällsstrukturen efter det. Jag accepterar att du eller någon annan får leva ditt liv och tycka och tänka som ni vill, men jag tycker inte att det är rimligt att Wokerörelsen skall bestämma vad jag får tycka och tänka själv. Om jag anser att det bara finns 2 kön baserat få ren biologi så borde det vara min rätt att tänka så.

Litegrann som feminismen. Grundstrukturen och värdena kring vad riktig feminism en gång har varit, är inte densamma längre. Folk har lessnat på det pga extremfeminister som driver detta till extrema ytterligheter och mer till en grupp manshatande supertanter. Jag kan stå för vad feminismen an gång har varit, inte vad den har blivit.
Citera
2025-01-13, 12:02
Avstängd
Det finns ingen höger eller vänster. Det finns inga ismer. Dom som hittar på det försöker slå slit i den nordgermanska Svenska folket.

Wokr hatar varje vit och german eftersom det är det här. Och dom fortsätter med skiten: Citat "Woke och blm Kom till efter en gruppvåldtäkt av niggers emot fattiga vita prostituerade på ett tåg, en judisk advokat frikände dessa apor. PÅ den vägen är det, niggers och kroknäsor går hand i hand i det mest bestilala brotten emot mänskligheten som är woke och blm..

Dom skyddar ondska och det fula, det är woke. Och dom hatar det rena och vackra som vårt är. Dom är ofta parasiter och demoner..

Så alltså främmande folk bedriver våldtäkt emot vårt folk. Och dom skall straffas och kickas ut ifrån Sverige och varje vitt germansk land i väst.

Jag är så arg på dessa apor så jag kokar inombords.
Citera
2025-01-13, 12:06
Avstängd
llundberg57s avatar
Vilken woke-politik är någonsin rimlig?
Citera
2025-01-13, 12:15
Medlem
arrogalants avatar
Motsatt identitetspolitik. Nästan hela mänskligheten går ut på identifiera sig. Högern reser ragg mot vänstern och woke, och woke och vänstern fräser åt högern. Och så där håller det på.
Jag tror att fler får bättre chanser att tänka fritt i icke konforma samhällen men inte till priset av att identifiera sig som varken woke eller vänster. Alla regioner och gräsrotspolitik måste lämnas därhän om Jorden ska ges flest möjligheter att utvecklas. Gräsrötterna får inte luras in i nån åsiktsfälla.
Citera
2025-01-13, 12:33
Medlem
Mycket enkelt. För det är sinnessjukdom och dårskap, någon måste sätta sig emot. Se på det hela som kejsarens nya kläder.
Citera
2025-01-13, 12:39
Citat:

Därför att woke-människor aldrig vill diskutera. De slänger bara ut de epitet du nämnde och tio till för att skrämma andra till tystnad. Är man påstridig kapar de kontakten. Varför, frågar jag dig?

Vad är sekulär demokrati?
Hur kommer ett samhälle se ut om alla ska ha sina personliga rättigheter?
Vi kan inte ha ett land fullt av känsliga snöflingor som kräver specialbehandling.
Citera
2025-01-13, 12:49
Medlem
Dom har samma rättigheter redan. Man behöver inte normalisera det onormala. Människor har fått nog av woke nu.
Man kan knappt se en film nu förtiden utan bögeri, slut tryck upp eran sexualitet i våra ansikten.

Såg på ett youtube klipp här om dagen då något miffo till brud identifierade sig som Gender Fluid Queer Goblin? Det får räcka nu, tillbaka med sinnessjukhusen.
Citera
2025-01-13, 12:52
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Jag blir nästan förolämpad av din tråd. Du har oändligt med utförliga svar i en massa trådar men ställer ändå dumma frågor.

Rasism? Hög invandring av främst unga muslimska män från mena leder till social oro och kriminalitet. Det är därför vi har massivt med skottlossningar, bombdåd och kriminalitet.

Sexism och heterofobi existerar inte heller. Folk vänder sig emot identitetspolitik där kvotering på basis av hudfärg och sexualitet förespråkas istället för meritokrati.

Många tycker också att sexualitet är något privat. Man ska inte trycka på sin sexualitet på andra genom regnbågsflaggor eller drag queens som läser sagor för barn.

Slutligen behöver naturvetenskapliga fakta gälla före fantasi, vilket innebär att man inte kan välja sitt kön, utan har det man föds med.

Har man missat ovanstående förklaringar, så verkar man närmast immun mot logiska argument och att ta in samhällsdebatten.
Citera
2025-01-13, 12:55
Medlem
ethernals avatar
Citat:

jag hatar det för att det är så uppenbart att dom ska ras/kön swappa, det är så otroligt forcerat. det finns massa bra exempel på väl skrivna karaktärer som är kvinnor/minoriteter/avvikande sexualitet men den sörja som hollywood och de story tv-studeierna pushar ut nu är så uppenbart att de kvoterat in, allt ska representeras.. titta bara på amazons sagan om ringer där de har svarta dvärgar! varför skulle ett folk som spenderar majoriteten av sitt liv under jord behöva utveckla mörk hud? det är så urbota korkat.
som sagt, det går att skriva bra karaktärer men dagens manusskribenter är lata och är rena rama aktivister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in