Citat:
Ursprungligen postat av
hedonismmm
Ja, varför är det såhär? Utöver att det kopplas till att man är vänster, varför hatar högern woke så mycket? Jag är själv vänster och tycker cancelculture är helt värdelöst, men många av de värden man räknar in i att vara "woke" är ju jävligt rimliga. Är det bara så enkelt att right-leaning folk är transfober, homofober, rasister och sexister? Jag tycker att vänsterpartier gör saker på fel sätt, dvs att de lägger för mycket tid och energi på identitetspolitik istället för de frågor som verkligen påverkar en större del av befolkningen, men grundtankarna i att vara woke är ju jävligt rimliga, eller?
Att vara inkluderande och ge alla människor en personlig frihet och samma rättigheter till att vara som dom är är väl ändå en självklar del av en sekulär demokrati och något vi bör åstadkomma?
Förväntar mig inga rimliga svar då fb är en sån echochamber men det hade varit kul att höra lite bakomliggande orsaker till hatet
Jag blir nästan förolämpad av din tråd. Du har oändligt med utförliga svar i en massa trådar men ställer ändå dumma frågor.
Rasism? Hög invandring av främst unga muslimska män från mena leder till social oro och kriminalitet. Det är därför vi har massivt med skottlossningar, bombdåd och kriminalitet.
Sexism och heterofobi existerar inte heller. Folk vänder sig emot identitetspolitik där kvotering på basis av hudfärg och sexualitet förespråkas istället för meritokrati.
Många tycker också att sexualitet är något privat. Man ska inte trycka på sin sexualitet på andra genom regnbågsflaggor eller drag queens som läser sagor för barn.
Slutligen behöver naturvetenskapliga fakta gälla före fantasi, vilket innebär att man inte kan välja sitt kön, utan har det man föds med.
Har man missat ovanstående förklaringar, så verkar man närmast immun mot logiska argument och att ta in samhällsdebatten.